Gå til innhold

Bør webbis oute?


mariaflyfly

Anbefalte innlegg

Det er minst to forskjellige brukere som lager uro for tiden, og vedkommende som har startet de trådene vi har kommentert i kveld, er ikke den samme som vi tidligere litt fleipete har omtalt som "stalker".

Hvordan vet dere hvor mange forskjellige det er? Om en bruker logger seg på med ny mail og nytt passord, kan vel ikke dere vite om dette er en ny eller gammel bruker?

Bare lurer, jeg altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 362
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Prozak

    85

  • flisa

    54

  • mariaflyfly

    19

  • Dorthe

    13

Mest aktive i denne tråden

Gjest skiftende nick

Neida, ikke den tullingen, men helt tydelig en tulling.

Hva er en helt tydelig tulling? En som ikke er enig med "klubben"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Jeg føler av og til at de faste her inne liker å svare på hverandres innlegg. Resten blir ofte på en måte oversett. Blir liksom kritisert for å gjemme seg bak et anonymt nick

Det er intet nytt at enkelte påstår de ikke får svar fordi de ikke har et kjent nick.

Dette er selvagt bullshit, noe de aller fleste vil se ved å ta en kjapp titt innom et eller annet forum.

Det er mange innlegg jeg ikke klikker meg inn på, men det er i så fall på grunn av innleggets heading. Ikke nicket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ugga Bugga

Jeg føler av og til at de faste her inne liker å svare på hverandres innlegg. Resten blir ofte på en måte oversett. Blir liksom kritisert for å gjemme seg bak et anonymt nick

Dette er bare tull. Jeg ser først og fremst på tittelen, ikke på nicket, før jeg klikker meg inn på en tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er meg. Dere kan slutte å spekulere nå.

Hehe....du er litt sånn IRA,ETA og al-Qaida du, tar på deg skylden for alt som smeller...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet dere hvor mange forskjellige det er? Om en bruker logger seg på med ny mail og nytt passord, kan vel ikke dere vite om dette er en ny eller gammel bruker?

Bare lurer, jeg altså.

Webbis ser det på IP-adressen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn som det er nå, er i hvert fall helt på trynet. Webmaster legger ut "små hint" her og der om hvem det kan være - og starter uendelige tråder og vill spekulering.

Det er vel nettopp det denne personen er ute etter. Å skape masse bråk og styr, og få oppmerksomhet.

Hvis denne personen ble avslørt, ville det ikke lenger bli så spennende for ham/henne å poste slike kødde-innlegg.

Dessuten bør alle følge webasters oppfordring om å ikke svare på slike innlegg.

Så: jeg synes at når webmaster har sagt A, bør han/hun også si B, ellers heller han/hun bare mer drivstoff på bålet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Sånn som det er nå, er i hvert fall helt på trynet. Webmaster legger ut "små hint" her og der om hvem det kan være - og starter uendelige tråder og vill spekulering.

Det er vel nettopp det denne personen er ute etter. Å skape masse bråk og styr, og få oppmerksomhet.

Hvis denne personen ble avslørt, ville det ikke lenger bli så spennende for ham/henne å poste slike kødde-innlegg.

Dessuten bør alle følge webasters oppfordring om å ikke svare på slike innlegg.

Så: jeg synes at når webmaster har sagt A, bør han/hun også si B, ellers heller han/hun bare mer drivstoff på bålet!

Enig med deg. Det blir for dumt med småhint.

Nå er A sagt og webbis bør utvilsomt også si B.

Dessuten bør vi slutte å svare idioten. Problemet er dog at folk med diverse problemer vil få svi, rett og slett fordi en som stiller et seriøst og litt uvanlig spørsmål kan bli skjelt ut for å være denne idioten, selv om personen er seriøs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn som det er nå, er i hvert fall helt på trynet. Webmaster legger ut "små hint" her og der om hvem det kan være - og starter uendelige tråder og vill spekulering.

Det er vel nettopp det denne personen er ute etter. Å skape masse bråk og styr, og få oppmerksomhet.

Hvis denne personen ble avslørt, ville det ikke lenger bli så spennende for ham/henne å poste slike kødde-innlegg.

Dessuten bør alle følge webasters oppfordring om å ikke svare på slike innlegg.

Så: jeg synes at når webmaster har sagt A, bør han/hun også si B, ellers heller han/hun bare mer drivstoff på bålet!

Helt fullstendig enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest MrPimmel

Det går an å logge seg på flere ganger og bruke forskjellige nick på den måten. Jeg forstår ikke helt denne "venneklubben" som blir dannet mellom forskjellige nick, og så blir "klubben" sur på dem som forstyrrer. Så lenge det holdes vanlig folkeskikk så bør det gå greit å ikke vite om du svarte samme nick i går.

Noen skifter nick og forteller om det slik at alle vet om det. Da er vel vitsen borte med å skifte nick.

Klubben er kollektivt så forferdelig nysgjerrige og så personlig engasjert i hvert enkelt nick.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Et nick kan være så mangt en sommernatt på Hovedø

Jeg føler av og til at de faste her inne liker å svare på hverandres innlegg. Resten blir ofte på en måte oversett. Blir liksom kritisert for å gjemme seg bak et anonymt nick

Jeg har sluttet å svare visse nick og på visse typer innlegg pga regelrett personlig "drittpreik".

Slik burde det ikke være.

Ikke at jeg tar meg nær av det, har aldri ofret et svar to tanker, og husker ikke hvem eller hva det var.

Jeg gidder bare ikke, selv om jeg og resten av huset her har store kunnskaper om en rekke emner, er det ikke miljø her for det. Det finnes andre steder hvor slikt er mer underholdende og seriøst.

Som en annen sa så treffende: DOL-kjerringer.

Mange er søte og snille, saklige og takknemlige, da er det bare en glede å svare fyldig og ryddig. Andre er arrogante, personlige, sure og aggressive. Noen er bare her for å gjøre livet litt surere for andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Webbis ser det på IP-adressen.

Normalt gjør han ikke det, iom. at de ikke logger ip-adressene.

"...................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skiftende nick

Klubben er kollektivt så forferdelig nysgjerrige og så personlig engasjert i hvert enkelt nick.

Det har vært slik siden tidenes morgen at menneskene har underholdt hverandre med sine væremåter.

Privat og personlig foretrekker jeg å være anonym på slikt forum. Om noen tror at jeg er tvekjønnet med to hoder så er det greit. Fantasi er sunt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrPimmel

Det har vært slik siden tidenes morgen at menneskene har underholdt hverandre med sine væremåter.

Privat og personlig foretrekker jeg å være anonym på slikt forum. Om noen tror at jeg er tvekjønnet med to hoder så er det greit. Fantasi er sunt.

Jeg syns absolutt at det verste vi har av ekstreme meninger skal få komme fram, gjerne på TV i beste sendetid. Folk har godt av å få se hva som finnes.

Ikke sinnsyke, men hvis det dreier seg om store grupper eller kontroversielle meninger som har et visst feste.

Erik Blücher var på TV, ødela for sine og vakte et enormt raseri. Jeg syns det er OK. Pedofile har vært på TV i Skandianavia og fått sitt pass påskrevet, brent det inn i panna, og det er OK. La dem komme. Vi tar dem etterhvert. Ganske mye lærdom og klarlegging kommer ut av det.

Jeg hadde ikke interessert meg for det jeg gjør hvis det ikke fantes gærninger å kjempe mot.

Det finnes enkelte her som klarer å provosere fram meninger som ikke finnes og stemple folk for noe de ikke har gjort og til og med få dem utestengt. Det er interessant og lærerikt, både i f m DOL og samfunnet ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalt gjør han ikke det, iom. at de ikke logger ip-adressene.

"...................................."

Jeg så at h*n skrev det her et sted, men det er den eneste måten de kan se det på (eller i hvert fall se at det er skrevet på samme maskin).

Dog behøver man ikke logge det for å finne det ut (litt avhengig av hva man mener med "logge"). Så vidt jeg vet kan webbis gå inn på et vilket som helst gammelt innlegg og lese av IP-adressen når det måtte være. Så lenge innlegget finnes så finnes også IP-adressen.

Slik er det i hvert fall på de andre nettsteder jeg frekventerer (ulike mc-forum).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...