Gå til innhold

Bør webbis oute?


mariaflyfly

Anbefalte innlegg

Det tror jeg IKKE er lov.

Klart det er lov. Det er ingen juridiske elementer som sier at brukerne i et forum skal være anonyme, spesiellt ikke så lenge det ikke dreier seg om egentlige navn. Et fast nick omfattes ikke av loven om personvern (...denne svensken, Person, som de alltid skal verne...) Derimot er det en universell policy, og ingen seriøse fora gjør slikt uten videre.

"..................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 362
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Prozak

    85

  • flisa

    54

  • mariaflyfly

    19

  • Dorthe

    13

Mest aktive i denne tråden

hun skulle jo bare være litt sarkastisk:)

Tullingen trodde at siden jeg skrev "og" på slutten, så mente jeg at både jeg OG prozak var damer.

*klasker hånda hardt og lenge i panna*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sant det. skal jeg si deg hvem jeg gjetter på på msn? :)

ÅÅÅÅ! Jeg vil også vite!!!!!! (hvem du gjetter på, that is) :-)

"....................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrPimmel

"Det er udokumentert bare fordi -en- ikke tror på det, eller påstår det ikke er sant."

Maken til fjolleri. Det er udokumentert på absolutt alle områder så lenge det ikke er annet enn en enkelt persons påstand. Nå må du skjerpe deg litt her - dette er så elementært som det bare kan få blitt.

Ikke alt trenger å dokumenteres, men noen ting krever dokumentasjon for å kunne brukes som argumenter.

"Hvis jeg sa jorda er rund, så ville noen forlange dokumentasjon på det og."

Morsomt. Det er vitenskapelig dokumentert på så mange områder, i så mange tilfeller og over så lang tid at det er en universell sannhet.

Hint: Begynn med "Den vitenskapelige metode". Det er et greit utgangspunkt, og gir deg muligheten til å lære mer om bl.a logikk.

"...................................."

Takk for rådene, men jeg tror jeg holder meg til det jeg vet.

Det er helt uinteressant for meg å bry meg med sikkerhet på DOL. Det er ikke mitt problem.

Men for å ta det enkleste:

Ta bilen og din kompis sin bærbare PC med et gammelt PCMCIA kort som du fant i søpla, kjør litt rundt i byen og finn et ubeskyttet trådløst nettverk. Logg deg på, lag en ny bruker via f eks start.no adresse, og lag et helvete her på DOL. Logg deg av. Hvem finner deg?

Ingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er bare fra pc'en og mot routeren men ikke fra nettet og mot routeren....men jeg kan ta feil :o

Riktig, det. PC-en er koblet i et LAN mot ruteren, og har en internt IP adresse. Ruteren er koblet mot internett ("WAN"), og har en ofisiell IP-adresse.

"...................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for rådene, men jeg tror jeg holder meg til det jeg vet.

Det er helt uinteressant for meg å bry meg med sikkerhet på DOL. Det er ikke mitt problem.

Men for å ta det enkleste:

Ta bilen og din kompis sin bærbare PC med et gammelt PCMCIA kort som du fant i søpla, kjør litt rundt i byen og finn et ubeskyttet trådløst nettverk. Logg deg på, lag en ny bruker via f eks start.no adresse, og lag et helvete her på DOL. Logg deg av. Hvem finner deg?

Ingen.

Som jeg har sagt før: De som ikke sikrer wlan-et sitt med annet enn WEP har seg selv å takke.

"....................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klart det er lov. Det er ingen juridiske elementer som sier at brukerne i et forum skal være anonyme, spesiellt ikke så lenge det ikke dreier seg om egentlige navn. Et fast nick omfattes ikke av loven om personvern (...denne svensken, Person, som de alltid skal verne...) Derimot er det en universell policy, og ingen seriøse fora gjør slikt uten videre.

"..................................."

ok - oute et fast nick blir noe annet - tenkte RL-navn jeg vettø :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest M.Angelica

Det er ingen krise, nei. Men jeg har da ikke fullt navn i galleriet, har jeg? Den gamle e-post adressen inneholdt et navn, men den har jeg da endret? On second thought...den nye adr. inneholder fortsatt fornavnet mitt....jaja :-)

"....................................."

Du har lagt ut en side idag og da.. Men det er kanskje ikke din? =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde dere begge fått med meg og gjøre og det vet dere begge to. Dere får holde dere til traktoren og sandkassa. *fingeren*

Tja...jeg så ikke at du "satte ham på plass" da han kom med forbokstaven i navnet mitt her...

"...................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅÅ! Jeg vil også vite!!!!!! (hvem du gjetter på, that is) :-)

"....................................."

jeg er å finne på msn - men du har sikkert ikke adressa mi ;(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅÅ! Jeg vil også vite!!!!!! (hvem du gjetter på, that is) :-)

"....................................."

Synes godt de kan avsløre det jeg.. huff, dette er ekkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er bare fra pc'en og mot routeren men ikke fra nettet og mot routeren....men jeg kan ta feil :o

Ok, ja, jeg er skikkelig blond på dataen altså. Jeg vet bare at min skifter men ikke mot hva *enda blondere*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har lagt ut en side idag og da.. Men det er kanskje ikke din? =)

Jo, den er min "work in progress" :-)

".................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg IKKE er lov.

Sikkert ikke, men det burde vært lov. Det er jo bare hovednicket som avsløres i så fall, ikke navnet.

Nåvel. Får vel også benytte anledningen til å bedyre min uskyld. Det ekke meg, asså! God natt alle dol-gærninger og dere andre også:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for rådene, men jeg tror jeg holder meg til det jeg vet.

Det er helt uinteressant for meg å bry meg med sikkerhet på DOL. Det er ikke mitt problem.

Men for å ta det enkleste:

Ta bilen og din kompis sin bærbare PC med et gammelt PCMCIA kort som du fant i søpla, kjør litt rundt i byen og finn et ubeskyttet trådløst nettverk. Logg deg på, lag en ny bruker via f eks start.no adresse, og lag et helvete her på DOL. Logg deg av. Hvem finner deg?

Ingen.

Gjett om jeg skal fikse krypteringa den dag i morgen!

Og i natt slår jeg av den dingsen før jeg legger meg. Jupp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er å finne på msn - men du har sikkert ikke adressa mi ;(

Det har jeg ikke, vet du. Har bare e-post adr. din, og jeg tror ikke det var en msn-adr :-)

"....................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja...jeg så ikke at du "satte ham på plass" da han kom med forbokstaven i navnet mitt her...

"...................................."

Jeg snakker ikke til han her på DOL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest M.Angelica

Jo, den er min "work in progress" :-)

".................................."

Okei..men den er jo ganske røpende da..:s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...