Gå til innhold

Politiske partier og omgangskrets


Sofline

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 278
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Prozak

    56

  • flisa

    31

  • Dorthe

    25

  • Sofline

    18

Mest aktive i denne tråden

Jeg er en annen

"Det virker som om flere utelukker å snakke med eller omgås med folk som stemmer Frp (ikke bare på DOL, men også i det virkelige liv). Hvorfor?"

Fordi man da vet at de er enten: 1) Egoistiske og bitre, 2) temmelig dumme, eller 3) begge deler.

Jeg er helt sikker på at ingen jeg kjenner godt stemmer FrP. Hvis noen sa de gjorde det ville det bli oppfattet som en spøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det virker som om flere utelukker å snakke med eller omgås med folk som stemmer Frp (ikke bare på DOL, men også i det virkelige liv). Hvorfor?"

Fordi man da vet at de er enten: 1) Egoistiske og bitre, 2) temmelig dumme, eller 3) begge deler.

Jeg er helt sikker på at ingen jeg kjenner godt stemmer FrP. Hvis noen sa de gjorde det ville det bli oppfattet som en spøk.

Kanskje det er derfor de ikke sier noe til deg også? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest M.Angelica

Nei gudameg - da måtte jeg ha kuttet ut flere kolleger, familie og venner - har venner og familie som sitter i by- ogkommunestyrer også -for SV, Høyre, Frp, Ap, Venstre og en og annen RV'er.

Sku tatt seg ut!

:)

Du får sende en sms til de det gjelder:

"Jeg sier herved opp mitt bekjentskap til deg, grunnet ditt politiske ståsted! Klem, Flisa"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får sende en sms til de det gjelder:

"Jeg sier herved opp mitt bekjentskap til deg, grunnet ditt politiske ståsted! Klem, Flisa"

Jaggu! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du får sende en sms til de det gjelder:

"Jeg sier herved opp mitt bekjentskap til deg, grunnet ditt politiske ståsted! Klem, Flisa"

Jeg har bare kuttet ut ETT bekjentskap/venn i hele mitt liv -og hun satt for Ap :-) klin gæærn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bebba

Jeg dater ikke en mann som velger Frp så enkelt er det. Siste gang jeg var på date så var det med en bergenser som stemte Frp. Snakk om maksimalt uflaks. Som min kollega sa, hvis kaffekoppene hadde blitt flere så hadde navnet på det vært konemishandling. Hvis jeg hadde møtt han engang til så hadde det kunnet stå i en psykiatrisk rapport om meg: "utfører stadig selvdestruktive handlinger".

At jeg lot meg lure engang til å møte den megaidioten er nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest M.Angelica

Jeg dater ikke en mann som velger Frp så enkelt er det. Siste gang jeg var på date så var det med en bergenser som stemte Frp. Snakk om maksimalt uflaks. Som min kollega sa, hvis kaffekoppene hadde blitt flere så hadde navnet på det vært konemishandling. Hvis jeg hadde møtt han engang til så hadde det kunnet stå i en psykiatrisk rapport om meg: "utfører stadig selvdestruktive handlinger".

At jeg lot meg lure engang til å møte den megaidioten er nok.

Du dater ikke en mann som velger FRP, men sist du var på date så var det en som stemte FRP?!? Javel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bebba

Du dater ikke en mann som velger FRP, men sist du var på date så var det en som stemte FRP?!? Javel?

Jeg lærer av erfaring, og jeg viste ikke før på daten at han var Frp'er og fra Bergen i tillegg. Så mye uflaks kan man ikke ha to ganger i livet, kan man?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bebba

Hei,

Ikke politikere, men i hvert fall folk som er såpass samfunnsengasjerte og bevisste at de vet hva partiene står for, og hva de selv står for.

Til gjengjeld kan de støtte hvilket fotballag de ønsker! :D

Med vennlig hilsen

Oj nå forsto jeg at det verste tilfellet ville vært hvis jeg hadde datet en Bergenser som var fotballgal og støttet Frp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest M.Angelica

Jeg lærer av erfaring, og jeg viste ikke før på daten at han var Frp'er og fra Bergen i tillegg. Så mye uflaks kan man ikke ha to ganger i livet, kan man?

Hvorfor er du så slemme mot bergensere? Tenk om folk kom å sa til deg at de vil ikke ha noe å gjør med noen fra Island, uten å i det hele tatt kjenne personen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bebba

Hvorfor er du så slemme mot bergensere? Tenk om folk kom å sa til deg at de vil ikke ha noe å gjør med noen fra Island, uten å i det hele tatt kjenne personen.

Jeg opplever mye fleip om islendinger;) Ikke uvant med diverse uttalelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke nødvendigvis snakk om å velge på grunnlag av politisk tilhørighet. Men det er nå engang slik at de fleste som stemmer FrP og er aktivt opptatt av det, har en god del meninger som, på grunn av at de faller på sin egen urimelighet, skinner veldig igjennom når man begynner å diskutere. Men det er heller ikke absolutt alle man kan "spotte" - det finnes reflekterte mennesker som stemmer FrP også, selv om de nok er en minoritet.

Forøvrig tilhører jeg selv ikke noen bastant politisk leir, og jeg er heller ikke spesiellt opptatt av hva andre stemmer med mindre det ligger helt oppi dagen. RV-ere og FrP-ere er nok de som oftest er lette å spotte, tror jeg.

"..................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dater ikke en mann som velger Frp så enkelt er det. Siste gang jeg var på date så var det med en bergenser som stemte Frp. Snakk om maksimalt uflaks. Som min kollega sa, hvis kaffekoppene hadde blitt flere så hadde navnet på det vært konemishandling. Hvis jeg hadde møtt han engang til så hadde det kunnet stå i en psykiatrisk rapport om meg: "utfører stadig selvdestruktive handlinger".

At jeg lot meg lure engang til å møte den megaidioten er nok.

Hva ville du gjort hvis han ikke var bergenser (ikke at jeg har noe imot bergensere annet enn at dialekten er litt irriterende) og du falt for ham fordi du ikke visste hva han stemte, men fant ut etter et halvt år at han stemte Frp. Ville du slått opp med ham alene av den grunn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det virker som om flere utelukker å snakke med eller omgås med folk som stemmer Frp (ikke bare på DOL, men også i det virkelige liv). Hvorfor?"

Fordi man da vet at de er enten: 1) Egoistiske og bitre, 2) temmelig dumme, eller 3) begge deler.

Jeg er helt sikker på at ingen jeg kjenner godt stemmer FrP. Hvis noen sa de gjorde det ville det bli oppfattet som en spøk.

Hva hadde du gjort hvis en av vennene dine helt seriøst stemte Frp? Droppet vennskapet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hadde du gjort hvis en av vennene dine helt seriøst stemte Frp? Droppet vennskapet?

Hei,

Problemet er ikke at de stemmer Frp som sådann, men verdivalget/uvitenheten som ligger bak.

Det er ikke uenigheten om politikken som det handler om, men at menneskesynet er inkompatible.

Hva ville du gjort hvis en av dine venner plutselig erklærte at han hatet jøder?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bebba

Hva ville du gjort hvis han ikke var bergenser (ikke at jeg har noe imot bergensere annet enn at dialekten er litt irriterende) og du falt for ham fordi du ikke visste hva han stemte, men fant ut etter et halvt år at han stemte Frp. Ville du slått opp med ham alene av den grunn?

Det er umulig at jeg hadde falt for denne typen jeg snakket om. Det er lite sannsynligvis eller bortimot umulig å "oppdage" etter et halvt år at noen stemmer Frp. Jeg kunne nok levd med å oppdage etter et halvt år at han var bergenser;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bebba

Hva hadde du gjort hvis en av vennene dine helt seriøst stemte Frp? Droppet vennskapet?

Jeg jobbet engang sammen med en som sa at hun stemte Frp. Jeg trodde først at hun spøkte, men forsto etterhvert at hun mente alvor. Når det er sagt så hadde det aldri kunnet bli et privat vennskap mellom meg og slik overfladisk berte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er umulig at jeg hadde falt for denne typen jeg snakket om. Det er lite sannsynligvis eller bortimot umulig å "oppdage" etter et halvt år at noen stemmer Frp. Jeg kunne nok levd med å oppdage etter et halvt år at han var bergenser;)

Jeg var sammen med kjæresten i et halvt år før jeg fant ut hvilket parti han stemte... :-)

Moren min stemmer Frp, og det er ingen i omgangskretsen hennes som vet det, rett og slett fordi hun ikke snakker om politikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...