Gå til innhold

Politiske partier og omgangskrets


Sofline

Anbefalte innlegg

Gjest condie

Jeg dater ikke en mann som velger Frp så enkelt er det. Siste gang jeg var på date så var det med en bergenser som stemte Frp. Snakk om maksimalt uflaks. Som min kollega sa, hvis kaffekoppene hadde blitt flere så hadde navnet på det vært konemishandling. Hvis jeg hadde møtt han engang til så hadde det kunnet stå i en psykiatrisk rapport om meg: "utfører stadig selvdestruktive handlinger".

At jeg lot meg lure engang til å møte den megaidioten er nok.

Du virker helt usannsynlig humørløs og bedrevitende. Du og Sør, dere må være den perfekte match.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 278
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Prozak

    56

  • flisa

    31

  • Dorthe

    25

  • Sofline

    18

Mest aktive i denne tråden

Hei,

Problemet er ikke at de stemmer Frp som sådann, men verdivalget/uvitenheten som ligger bak.

Det er ikke uenigheten om politikken som det handler om, men at menneskesynet er inkompatible.

Hva ville du gjort hvis en av dine venner plutselig erklærte at han hatet jøder?

Med vennlig hilsen

Moren min stemmer Frp, og hun er hverken inkompatibel eller har et dårlig verdi/menneskesyn, og hun er bestemt ikke dum. Jeg mener selv jeg er oppdratt med gode verdier, selv om mamma stemmer Frp (er dog ikke medlem).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren min stemmer Frp, og hun er hverken inkompatibel eller har et dårlig verdi/menneskesyn, og hun er bestemt ikke dum. Jeg mener selv jeg er oppdratt med gode verdier, selv om mamma stemmer Frp (er dog ikke medlem).

Inkompatibel med mitt menneskesyn.

For meg er det viktig med en rettsstat og en velferdsstat. Man skal behandle folk etter hva de har gjort, og ikke hvem de er.

Du skriver ovenfor at din mor ikke diskuterer politikk; det trenger hun ikke, men i min omgangskrets så gjør vi det. Vi snakke om alt mulig, og livssynene kommer veldig fort opp i dagen.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du virker helt usannsynlig humørløs og bedrevitende. Du og Sør, dere må være den perfekte match.

At man er bedrevitende enn Frp'ere gjelder vel størsteparten av befolkningen. Det er tross alt velkjent at Frps velgere er de med lavest utdanning, mens folk med høyest utdanning stemmer Høyre eller SV.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morsk

Hei,

Problemet er ikke at de stemmer Frp som sådann, men verdivalget/uvitenheten som ligger bak.

Det er ikke uenigheten om politikken som det handler om, men at menneskesynet er inkompatible.

Hva ville du gjort hvis en av dine venner plutselig erklærte at han hatet jøder?

Med vennlig hilsen

For å ta noe mer nærliggende:

Hva tror du folk ville gjort hvis en av deres venner pltselig sammenlignet de som sprenger armer, bein og hoder av jødiske barn med HV og Milorg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inkompatibel med mitt menneskesyn.

For meg er det viktig med en rettsstat og en velferdsstat. Man skal behandle folk etter hva de har gjort, og ikke hvem de er.

Du skriver ovenfor at din mor ikke diskuterer politikk; det trenger hun ikke, men i min omgangskrets så gjør vi det. Vi snakke om alt mulig, og livssynene kommer veldig fort opp i dagen.

Med vennlig hilsen

Du snakker mye om at Frp'ere dømmer folk etter hvem de er, ikke hva de har gjort. Mulig det finnes mange slike sneversynte mennesker, men dette står altså i Frp's partiprogram:

"Fremskrittspartiet tar sterk avstand fra forskjellsbehandling av mennesker basert på rase, kjønn, religion eller etnisk opprinnelse."

http://www.frp.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=13458

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Pausefiskebolla

Se i 7. og 9. avsnittet hva som sies om FRP:

http://www.townhall.com/columnists/suzannefields/sf20020624.shtml

"An active neo-Nazi!! organization in Norway today has as its members descendants of the Waffen SS and Quisling's party!!. The Progress Party (FRP), an anti-immigration, anti-Semitic!! party, holds 25 of 160 seats in Parliament."

!! er mine uthevninger.

Disse opplysningene har hun fått av en "ekspert" på norsk politkk på UiB. Er det en av våre? Skulle hatt juling! 25 nazister på Stortinget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du snakker mye om at Frp'ere dømmer folk etter hvem de er, ikke hva de har gjort. Mulig det finnes mange slike sneversynte mennesker, men dette står altså i Frp's partiprogram:

"Fremskrittspartiet tar sterk avstand fra forskjellsbehandling av mennesker basert på rase, kjønn, religion eller etnisk opprinnelse."

http://www.frp.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=13458

Ja, og tror du på det?

Sitat Carl I Hagen: "Et samfunn uten etniske minoriteter er et samfunn i harmoni."

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morsk

Morsom diskusjon dette her gitt.

Den røde horde av SV'ere og annet virkeligetsfjernt pakk, som alltid er de første til å hyle opp om andres angivelige intoleranse, får fritt utløp til å vise sine sanne ansikt.

Politisk uenighet skulle liksom stå i veien for å utvikle vennskap. med nesten 1/4 av det norske folk.

Det er pokker ikke rart det er krig i verden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pausefiskebolla

Morsom diskusjon dette her gitt.

Den røde horde av SV'ere og annet virkeligetsfjernt pakk, som alltid er de første til å hyle opp om andres angivelige intoleranse, får fritt utløp til å vise sine sanne ansikt.

Politisk uenighet skulle liksom stå i veien for å utvikle vennskap. med nesten 1/4 av det norske folk.

Det er pokker ikke rart det er krig i verden!

Slike holdninger skaper unødig splid, jeg spør aldri mine venner hva de stemmer. Jeg er glad folk stemmer og er aktive i lokalpolitkken, uansett parti. Samfunnet er ikke tjent med fordommer og hat av noe slag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morsk

Ja, og tror du på det?

Sitat Carl I Hagen: "Et samfunn uten etniske minoriteter er et samfunn i harmoni."

Med vennlig hilsen

Har han sagt det? Men enkelte unntak må jo den uttalelsen sies å være i samsvar med virkelighetens verden på generelt grunnlag.

Noe du ville frem til?

-------------------------

Men det er ikke Carl I. som har sammenlignet de som sprenger armer, bein og hoder av jødiske skolebarn med HV og Milorg?

Det er visst en annen vi alle kjenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morsk

Slike holdninger skaper unødig splid, jeg spør aldri mine venner hva de stemmer. Jeg er glad folk stemmer og er aktive i lokalpolitkken, uansett parti. Samfunnet er ikke tjent med fordommer og hat av noe slag.

Fly rundt å lete etter folk som mener nøyaktig det samme som seg selv i alt mulig..

Noe så gørr kjedelig. Hva pokker skal man da diskutere etter å ha drukket nok øl sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og tror du på det?

Sitat Carl I Hagen: "Et samfunn uten etniske minoriteter er et samfunn i harmoni."

Med vennlig hilsen

Han har ikke sagt det sånn helt offentlig? I så fall er han enda verre enn jeg trodde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har han sagt det? Men enkelte unntak må jo den uttalelsen sies å være i samsvar med virkelighetens verden på generelt grunnlag.

Noe du ville frem til?

-------------------------

Men det er ikke Carl I. som har sammenlignet de som sprenger armer, bein og hoder av jødiske skolebarn med HV og Milorg?

Det er visst en annen vi alle kjenner.

Hvem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pausefiskebolla

Fly rundt å lete etter folk som mener nøyaktig det samme som seg selv i alt mulig..

Noe så gørr kjedelig. Hva pokker skal man da diskutere etter å ha drukket nok øl sammen?

Der folk er enige er det ingen som tenker. Men det er litt drøyt å påstå at enige folk ikke tenker kanskje.

Frp er et parti som i vel så sterk grad som andre forsvarer de prinsippene som det moderne demokrati bygger på:

demokrati, rettstat, grunnlov, maktfordeling, parlamentarisme, offentlighet, ytringsfrihet, menneskerettigheter.

Frp har en anstendiog retorikk, og det er et legitimt politisk parti. Men like fullt har det blitt slik i samfunnet at det er best å holde kjeft med at man stemmer på Frp. Det er skammelig og ikke et demokrati verdig.

Når man vet og har avslørt dette, er det fristende bare på trass mot de urimelig brunpisserne å stemme FRP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bebba

Der folk er enige er det ingen som tenker. Men det er litt drøyt å påstå at enige folk ikke tenker kanskje.

Frp er et parti som i vel så sterk grad som andre forsvarer de prinsippene som det moderne demokrati bygger på:

demokrati, rettstat, grunnlov, maktfordeling, parlamentarisme, offentlighet, ytringsfrihet, menneskerettigheter.

Frp har en anstendiog retorikk, og det er et legitimt politisk parti. Men like fullt har det blitt slik i samfunnet at det er best å holde kjeft med at man stemmer på Frp. Det er skammelig og ikke et demokrati verdig.

Når man vet og har avslørt dette, er det fristende bare på trass mot de urimelig brunpisserne å stemme FRP.

Ja jeg forstår godt at du holder kjeft om at du stemmer Frp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morsk

Hvem?

Ja, det er faktisk en ikke helt ukjent skribent her inne som faktisk forfekter slike groteske meninger, og samtidig hyler og bæljer om andre folks angivelige mangel på avstandstagende fra terrorisme, rasisme og Gud vet hva..

En kopi av Reidar i Fagerstrand, og faktisk fra samme by også. Kankje det er oljeforgiftning inne i bildet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bebba

Du virker helt usannsynlig humørløs og bedrevitende. Du og Sør, dere må være den perfekte match.

Det er helt greit for meg Frps velgere ikke forstår min humor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bebba

Jeg var sammen med kjæresten i et halvt år før jeg fant ut hvilket parti han stemte... :-)

Moren min stemmer Frp, og det er ingen i omgangskretsen hennes som vet det, rett og slett fordi hun ikke snakker om politikk.

Jeg er ikke sammen med en mann i et halvt år uten å snakke politikk, og ville nok ganske sikkert også spurt hvor han kom ifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pausefiskebolla

Han har ikke sagt det sånn helt offentlig? I så fall er han enda verre enn jeg trodde.

Hvis han hr sagt det, så får jeg bare si at jeg håper han ikke har rett.

Men.

Våre naboer Sverige og Danmark har nå hundrevis av ghettoer med gedigne problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...