Gå til innhold

Har DU sittet i helikopter?

Anbefalte innlegg

Gjest Liftshopperen
Skrevet

Min ønskedrøm, jeg må få prøvd det i løpet av året - virker herrlig.

prøvd?

Fortsetter under...

Gjest ikke Liftshopperen
Skrevet

ojsan, engelsken sviktet, liftshopper...er ikke det lommetyv eller noe på engelsk..*mumle*

Gjest Christian Anker, lege
Skrevet

Jeg arbeidet en tid som lege på et redningshelikopter. Bortsett fra det medisinske som relativt dramatisk var det veldig artig å være passasjer i helikopter. Det morsomste var å fly lavt og fort i et lite helikopter....:-)

Vennlig hilsen

Skrevet

jo jeg satt en del i helikopter når jeg var i militæret, opplevede både taktisk, formasjons og mer transport flygning.

Den mest spennende turen jeg var med på, var når en veteran skulle lære opp en ung nybegynner i taktisk flygning.

Gjest liftshopper/whatever
Skrevet

Jeg arbeidet en tid som lege på et redningshelikopter. Bortsett fra det medisinske som relativt dramatisk var det veldig artig å være passasjer i helikopter. Det morsomste var å fly lavt og fort i et lite helikopter....:-)

Vennlig hilsen

*hehe*, så gøy! En venn av meg har en kompis som eier et helikopterselskap, og jeg har spurt pent om at han presenterer meg for mr. helikopterman, for det virker FØNN:)

Ser klart paradokset i å kjøre ambulansehelikopter, ja...

Skrevet

Fikk være med på en rundtur i et fransk militært Gazelle-helikopter under øvelsen "Battle Griffin '96". Lavtflyving mellom åser er meget gøy :-))

Anbefales helt klart!

Annonse

Skrevet

Jeg har sansen for helikopter jeg også.

Jeg elsker å se helikopterscener i Vietnam-krigsfilmer :-)

Gjest Carpe Diem
Skrevet

Om jeg har:-))

Jeg avtjente værneplikten som løytnant i brigaden i nordnorge.

En gammel venn av meg var stasjonert på 333 svadronen. En helg hadde han funner ut at det var på tide å skremme vannet av meg. Å fly *taktisk* med en såkalt venn var en prøvelse men en opplevelse.

Hvis jeg får et liv til er det mulig at jeg blir helikopterflyger.

Gjest jorunn
Skrevet

Hei :-)

Bruker det som transportmiddel til og fra jobben i Nordsjøen.

Har og fløyet med helikopter på Grønland, der vi fløy langsmed fjellveggen for å ta bilder og få oversikten over fjellformasjoene. Kjempeartig.

Gjest Søssa
Skrevet

Da skibakkene i Hafjell ble bygget ut ble det benyttet helikopter. Flere av kontordamene hos entreprenøren fikk en luftetur over løypene og innover fjellet.

Herlig!

Skrevet

Ja, var på "konetur" ut til gubben i nordsjøen (vi fikk diplom....hehe ) Kjempeartig:-)))

Skrevet

Om jeg har:-))

Jeg avtjente værneplikten som løytnant i brigaden i nordnorge.

En gammel venn av meg var stasjonert på 333 svadronen. En helg hadde han funner ut at det var på tide å skremme vannet av meg. Å fly *taktisk* med en såkalt venn var en prøvelse men en opplevelse.

Hvis jeg får et liv til er det mulig at jeg blir helikopterflyger.

Jeg tror Oriongutta på 333 Sqn hadde blitt sure om du hadde plassert dem i et helikoper.

339 Sqn kanskje?

*spikker fliser*

Skrevet

Jeg var passasjer i helikopter,Vi fløy over hele New York.Det var skikkelig artig.

Kan avbefales.

Annonse

Ørkenvandreren
Skrevet

Jada, noen ganger.

Har fløyet Super Puma (brukes i Nordsjøen) som ren transport fra A til B. Det var som å kjøre buss - lite spennende.

Men har også fløyet innleide AS 350 og Bell (husker ikke modell-nr, men det var en to-bladet lastemaskin som bråkte og ristet noe jæv...) under militær rep-øvelse. Fløy da taktisk (lavflyging rett over terrenget). Hui og hei som det gikk! Satt med hjertet i halsen - skrekkblandet fryd er vel rett betegnelse. Skulle du noengang få sjansen til en slik tur, må du si ja!

Skrevet

En gang når jeg var 8 år.. er nå 22, så jeg husker ikke så mye!! Det var HØYT da!! Mamma sto igjen på bakken med lommebøker, bilnøkler ol. i tilfelle!! LOL!!

Skrevet

var med på taktisk flyvning i forsvaret. Adrenalinkick!!!!!

• 3 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...