Gå til innhold

Inneholder islam noe som helst medbestemmelserett?


Gjest Pausefiskebolla

Anbefalte innlegg

Gjest Pausefiskebolla

Jeg hater deg ikke, som du så paranoid påstår.

Derimot misliker jeg antisemittismen din sterkt. Slik trakassering av uskyldige mennesker hører ikke hjemme noe sted.

Manipulering.

Tre falske anklager i samme innlegg, som det er meningen jeg skal forsvare meg mot. Glem det.

Du får ingen flere svar, samme hva du skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 180
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    67

  • Goliath

    45

  • Prozak

    7

  • MsSophie

    6

Mest aktive i denne tråden

Dette skriver jeg bare en gang:

Jeg lar meg ikke manipulere, og vil ikke ha noen debatt på det nivået. Vi har ikke diskutert eller blitt enige om noe av dette. Det du skriver får du ikke noe svar på, rett og slett fordi det ikke er spørmål, men forsøk på manipulerinng.

Du har en agenda, og den er som et hakk i plata, gang på gang, antagelig kopiert fra et frasebibliotek.

Jeg har ingen av de holdningene eller meningene du så frekt insinuerer.

Nei, det er jo forståelig at du ikke vil snakke om det. Det må være pinling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pausefiskebolla

Det er litt morsomt at akkurat du, som til stadighet beskylder folk for å ilegge deg meninger/hensikter du ikke har, og sitte å komme med de uttalelsene du gjør i dette innlegget.

He-he.

Når noen prøver å ilegge meg egenskaper, så gjør jeg det samme når jeg forsøker å påpeke at de gjør det?

Jeg prøver å ilegge en egenskapen å prøve å ilegge meg en egenskap.

Syns resultatet griper tak i forutsetningen her jeg.

Men nå er det salutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Manipulering.

Tre falske anklager i samme innlegg, som det er meningen jeg skal forsvare meg mot. Glem det.

Du får ingen flere svar, samme hva du skriver.

Det er helt OK - alle vet hvorfor du ikke vil/kan forsvare deg. Innleggene du har skrevet ligger jo her slik at alle kan se dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du vet meget godt, så er en bokstav-tolkning av koranen akkurat like diktatorisk som en bokstavtolkning av bibelen.

Den store forskjellen er hvordan dette etterleves og tolkes i den verden vi lever i i dag.

Og da er desverre muslimske fundamentalistiske presteskap et vesentlig større problem for verden samlet sett, enn hva kristne fundamentalistiske presteskap er i dag.

Derfor denne naturlige fokus på hvorfor islam fører til så mye elendighet i våre dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-he.

Når noen prøver å ilegge meg egenskaper, så gjør jeg det samme når jeg forsøker å påpeke at de gjør det?

Jeg prøver å ilegge en egenskapen å prøve å ilegge meg en egenskap.

Syns resultatet griper tak i forutsetningen her jeg.

Men nå er det salutt.

Slik som du gjør mot jøder, muslimer, osv.

Jeg skriver direkte mot deg - på grunnlag av det du har skrevet.

Du skriver mot hele grupper (muslimer, jøder, osv.) - og da kalles det trakassering av uskyldige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er litt morsomt at akkurat du, som til stadighet beskylder folk for å ilegge deg meninger/hensikter du ikke har, og sitte å komme med de uttalelsene du gjør i dette innlegget.

Men like fullt så er denne deltråden full av fakta om Sørs debatteknikk.....:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den store forskjellen er hvordan dette etterleves og tolkes i den verden vi lever i i dag.

Og da er desverre muslimske fundamentalistiske presteskap et vesentlig større problem for verden samlet sett, enn hva kristne fundamentalistiske presteskap er i dag.

Derfor denne naturlige fokus på hvorfor islam fører til så mye elendighet i våre dager.

Det endrer faktisk ikke på hvorvidt islam er mer eller mindre demokratisk enn andre religioner.

At kristendommen (pga Menneskerettighetene og humanismen) har mistet mye av makten, gjør den ikke bedre. At man nå har en "mildere" versjon av kristendommen (fordi den er blitt tvangs-endret av humanismen) gjør den ikke bedre. Den er bare blitt påtvunget en mer menneskelig tolkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater deg ikke, som du så paranoid påstår.

Derimot misliker jeg antisemittismen din sterkt. Slik trakassering av uskyldige mennesker hører ikke hjemme noe sted.

Hvor kommer jødehatet (antisemittisme) inn i disse innleggene du kommenterer her Sør?

Eller driver du å blander begreper fullstendig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kommer jødehatet (antisemittisme) inn i disse innleggene du kommenterer her Sør?

Eller driver du å blander begreper fullstendig?

Jøder, kristne og muslimer er semitter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men like fullt så er denne deltråden full av fakta om Sørs debatteknikk.....:-)

....og da kan det jo være på sin plass å kommentere andres teknikk, eventuelt mangel på sådan...!

...men hva sitter du her for nå? Sola skinner - ut å kjør sykkel med deg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater deg ikke, som du så paranoid påstår.

Derimot misliker jeg antisemittismen din sterkt. Slik trakassering av uskyldige mennesker hører ikke hjemme noe sted.

De fleste jøder vil nok synes det er ekkelt at deres grimme sjebne før og under 2. verdenskrig nå benyttes som case i et forsvar av en ideologi som i svinskhet, barbari og undertrykkelse er på høyde med det verste opp gjennom historien.

Islam er fullt på høyde med nazisme når det gjelder ren ondskap, undertrykking, ensretting, terror og frykt.

Jødene (og mange andre) fikk smake nazisme på kropppen. I dag får mange smake hva dagens islam betyr, ikke minst i de islamske land selv, hvor kvinnene går som kveg i en rå patriarkalsk virkelighet...i 2005.

Det er ille at vi skal måtte lese slikt her i landet, men du har selvsagt din frihet til å mene det du vil.

Som sosialist har du sikkert slikket på de fleste totalitære ideologier. Du støttet feil side under den kalde krigen, men har "glemt" det nå, og du støtter feil side i kampen mot pesten islam.

Det finnes et bra ord om slik som sør, men det lar seg ikke benytte på denne saiten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det endrer faktisk ikke på hvorvidt islam er mer eller mindre demokratisk enn andre religioner.

At kristendommen (pga Menneskerettighetene og humanismen) har mistet mye av makten, gjør den ikke bedre. At man nå har en "mildere" versjon av kristendommen (fordi den er blitt tvangs-endret av humanismen) gjør den ikke bedre. Den er bare blitt påtvunget en mer menneskelig tolkning.

Det er feil.

Den lutherske lære opererer med et skille mellom kirke og stat som ikke finnes i islam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det endrer faktisk ikke på hvorvidt islam er mer eller mindre demokratisk enn andre religioner.

At kristendommen (pga Menneskerettighetene og humanismen) har mistet mye av makten, gjør den ikke bedre. At man nå har en "mildere" versjon av kristendommen (fordi den er blitt tvangs-endret av humanismen) gjør den ikke bedre. Den er bare blitt påtvunget en mer menneskelig tolkning.

Det som opptar folk flest er jo resultatet av de ulike religionsfortolkningene, og resultatet av hvordan de etterleves.

Personlig mener jeg ALLE fitt må kunne velge den religion de måtte ønske å tilhøre, og jeg tror ikke at noen religion er bedre eller værre enn andre.

Det er menneskene bak religionen, deres fortolkninger (et valg de fritt tar), deres kultur (som som regel er grunnlaget for fortolkningene) og hvordan de selv velger å etterleve dette som gir resultatet som betyr noe for andre.

Slik sett så er fundamentalistiske muslimer vesentlig overrepresentert i den terroren som foregår verden rundt i våre dager.

Og da er jeg mer opptatt av det, enn hva jeg er av ulike fortolkninger og etterlevelse av kristendommen. For det skaper ikke den terror som nå er den største trusselen for verden i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....og da kan det jo være på sin plass å kommentere andres teknikk, eventuelt mangel på sådan...!

...men hva sitter du her for nå? Sola skinner - ut å kjør sykkel med deg:-)

Her plaskregner det - og jeg er på jobb.

Skikkelig feriestille her, så det er ikke så mye annet å ta seg til....:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her plaskregner det - og jeg er på jobb.

Skikkelig feriestille her, så det er ikke så mye annet å ta seg til....:-)

Feriestille på jobben hos meg også....men her skinner sola, enn så lenge!

og nå er det snart lunsj...jippi:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som opptar folk flest er jo resultatet av de ulike religionsfortolkningene, og resultatet av hvordan de etterleves.

Personlig mener jeg ALLE fitt må kunne velge den religion de måtte ønske å tilhøre, og jeg tror ikke at noen religion er bedre eller værre enn andre.

Det er menneskene bak religionen, deres fortolkninger (et valg de fritt tar), deres kultur (som som regel er grunnlaget for fortolkningene) og hvordan de selv velger å etterleve dette som gir resultatet som betyr noe for andre.

Slik sett så er fundamentalistiske muslimer vesentlig overrepresentert i den terroren som foregår verden rundt i våre dager.

Og da er jeg mer opptatt av det, enn hva jeg er av ulike fortolkninger og etterlevelse av kristendommen. For det skaper ikke den terror som nå er den største trusselen for verden i dag.

Hvis du leser oversriften i det første innlegget i tråden, så handler ikke tråden om det du skriver, men om én religion vs de andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøder, kristne og muslimer er semitter.

I følge ordboken så er en antisemitt det samme som en jødehater, og semittisme det samme som sympati for jødene.

Dog betyr semittistisk "de s-e folkeslag folkegruppe i de østlige middelhavsland som snakker beslektede språk og omfatter bl a jøder, arameere, arabere, assyrere, babylonere og fønikere".

For derfor å forstå hva du egentlig mener med disse begrepene, så kan det være en fordel om du er litt klarere i hva du egentlig ønsker å klassifisere andre deltakere her på DOL som.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er feil.

Den lutherske lære opererer med et skille mellom kirke og stat som ikke finnes i islam.

Den lutherske lære er et lite mindretall av de kristne.

Flertallet (den katolske kirke) har ikke bare sin egen stat, men også sine egne diplomater - og har derfor stor politisk innflytelse.

Påstander om at politisk innflytelse skulle være noe islam har monopol på faller derfor på sin egen urimelighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du leser oversriften i det første innlegget i tråden, så handler ikke tråden om det du skriver, men om én religion vs de andre.

Leser du hele innlegget, og ikke bare overskriften, så ser du at tråden handler om nøyaktig det jeg skriver - nemlig etterlevelsen i våre dager av religionen det er snakk om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...