Gå til innhold

Skremt av feit mat :-/


m0nica

Anbefalte innlegg

Skremt av feit mat..

Heisann! For mange månder siden så spiste jeg stekt egg, den var veldig feit og lukta rart. Rett etter jeg spiste den fikk jeg utrolig vondt. Det gjorde så vondt at jeg satt en halvtime med kronisk smerte. Det var så man svetta av smerte. Og en halvtime etter det igjen gikk det over til bare vondt. En uke etterpå hadde jeg muskelsmerter. Så tenkte dette var en slags matforgiftning. Så jeg fortette å spise det jeg pleide. Men så en kveld satt jeg her og spiste jordbær med melk og fløyte. Først en tallerken. Det gikk bra. Så en til , og der var det kanskje litt mer fløte enn melk. Og da skjedde det samme igjen. Det gjorde så vondt at jeg vurderte å ringe sykebil. Men jeg er vant til smerte og lot være og håpet det gikk over. Det gjorde det jo. Men en og en halv uke satt jeg her med muskelsmerter og klarte napt røre på meg. Jeg har aldri spist mye feit mat fordi jeg bor alene og er veldig lat så jeg orker ikke lage en skikkelig middag til bare meg selv. Så går veldig mye i brød , hamurgere og pizza. Men nå tørr jeg ikke spise noe annet enn boller , loff, ost og servelat. Drikker ikke brus mer , såvidt jeg drikker saft. Jeg har rett og slett blitt utrolig skremt. Og tørr ikke utfordre meg selv til å prøve vanlig mat. Det hørest utrolig dumt ut , og det gjør ikke magen noe bedre og jeg raser ned i vekt. Og det har jeg IKKE godt av , siden jeg er så tynn fra før. Hver gang jeg prøver å spise noe , så tenker jeg ånej , tenk om det er for mye fett i den her så jeg får vondt igjen... det tenker jeg om igjen og om igjen til jeg har spist opp. Dette går jo ikke... Men jeg trenger tips om hvordan jeg kan jobbe meg opp igjen på fettnivået .. Jeg elsker mat , jeg elsker feit mat. Men nå tørr jeg ikke spise noen ting. Jeg må få i meg skikkelig mat , hvis ikke tørker jeg ut eller noe sånn. Falt av 6 kilo på bare 3 uker. Det er ILLE. Jeg kan ikke miste mer nå. Hjelp ?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje en lege burde sjekke om du har gallesten eller noe?

Jeg var jo hos legen den siste gangen. Sånn når jeg fant ut jeg skulle gå rundt med au i magen i flere dager. Og han sa det var ikkeno farlig og at det var mest sannsynlig muskelsmerter ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var jo hos legen den siste gangen. Sånn når jeg fant ut jeg skulle gå rundt med au i magen i flere dager. Og han sa det var ikkeno farlig og at det var mest sannsynlig muskelsmerter ?

Muskelsmerter i resten av kroppen kan jeg skjønne, men magesmertene dine kommer jo ikke av muskelsmerter.

Dersom du ikke begynner å spise og drikke nok kommer du til å få vondt uansett hva du putter i deg, så det er iallefall viktig.

Spis ris og drikk vann. Rimelig safe mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muskelsmerter i resten av kroppen kan jeg skjønne, men magesmertene dine kommer jo ikke av muskelsmerter.

Dersom du ikke begynner å spise og drikke nok kommer du til å få vondt uansett hva du putter i deg, så det er iallefall viktig.

Spis ris og drikk vann. Rimelig safe mat.

Jeg spiser ris , makaroni, spagetti , og klarer å spise litt fiskeboller og kylling.. Kyllingen rensker jeg skikkelig så det bare er kjøttet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser ris , makaroni, spagetti , og klarer å spise litt fiskeboller og kylling.. Kyllingen rensker jeg skikkelig så det bare er kjøttet..

Prøv å få inn litt vitaminer og mineraler - frukt, grønt.

Er det noe spesielt sted på/i magen det gjør mest vondt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøv å få inn litt vitaminer og mineraler - frukt, grønt.

Er det noe spesielt sted på/i magen det gjør mest vondt?

ja jeg ska begynne med noen tabletter som heter depridix nå. Der er det masse vitaminer og sånn. Vel det varierer tror jeg. Jeg tenker aldri over det når det gjør vondt. Fordi de gangene det har gjort så vondt har jeg ikke klart å tenke annet enn "skyt meg nå" igrunn.

Men jeg tror kanskje det kan være mot venstre. Jeg er usikker. Jeg har så mye vondt i magen. Alltid vært plaget med det. Og jeg har blitt sjekka ut og inn , og legene finner ingen feil med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg ska begynne med noen tabletter som heter depridix nå. Der er det masse vitaminer og sånn. Vel det varierer tror jeg. Jeg tenker aldri over det når det gjør vondt. Fordi de gangene det har gjort så vondt har jeg ikke klart å tenke annet enn "skyt meg nå" igrunn.

Men jeg tror kanskje det kan være mot venstre. Jeg er usikker. Jeg har så mye vondt i magen. Alltid vært plaget med det. Og jeg har blitt sjekka ut og inn , og legene finner ingen feil med den.

Har det blitt tatt ultralyd på deg for å se etter gallesten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det blitt tatt ultralyd på deg for å se etter gallesten?

Det ble tatt ultralyd av meg for 3-4 år siden da jeg tok undersøkelse fra både oppe og nede med sånn kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest M.Angelica

Jeg var jo hos legen den siste gangen. Sånn når jeg fant ut jeg skulle gå rundt med au i magen i flere dager. Og han sa det var ikkeno farlig og at det var mest sannsynlig muskelsmerter ?

Det sa de til far min og, han ble liggende leenge på sykehus pga gallestein. Hadde fått noe betennelse i det i tillegg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...