Gå til innhold

Omskjæring av kvinner


Gjest rystet

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat lest i dagbladet om omskjæring av kvinner. (http://www.dagbladet.no/magasinet/2005/08/29/441656.html)

Jeg syns dette er helt ubeskrivelig grusomt. At de kan skylde på religion er helt vanvittig. De må da forstå at de ikke kan ha den rette religionen hvis den påbyr at alle små jenter skal tortureres med barberblad i det mest ømfintlige området på kroppen.

Skulle ønske det ble gjort drastiske tiltak mot dette, i ekspressfart. Det burde vært fengselsstraff for foreldre som gjør dette mot ungene.

Seriøst jeg sitter inne med et ubeskrivelig hat mot de som sørger for omskjæring av jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 167
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • favn

    40

  • Scholar

    39

  • laguna1365380434

    13

  • gripp

    9

Mest aktive i denne tråden

Nettopp sittet og lest det jeg også-HELT utrolig...

Og at kvinnene der nede støtter dette er enda mer ubegripelig... Å omkjære jentene skal visst være forebyggende mot aids, og at de pakker seg inn i klærna er også forebyggende mot aids-for da ser ikke mennene dem...

Hva med å kutte av pikken til muslimske menner der nede-det er garrentert forebyggendes mot aids/voldtekter....

Takker meg til at jeg er norsk.... Stakkars jenter.....

Helt sykt, helt sykt ubegripelig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så lei meg. Veldig glad for at jeg slipper å gå gjennom det med min datter. Men tenk på alle de små jentene som opplever dette. Jeg kan også føle det hatet du beskriver. Det er så sykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp sittet og lest det jeg også-HELT utrolig...

Og at kvinnene der nede støtter dette er enda mer ubegripelig... Å omkjære jentene skal visst være forebyggende mot aids, og at de pakker seg inn i klærna er også forebyggende mot aids-for da ser ikke mennene dem...

Hva med å kutte av pikken til muslimske menner der nede-det er garrentert forebyggendes mot aids/voldtekter....

Takker meg til at jeg er norsk.... Stakkars jenter.....

Helt sykt, helt sykt ubegripelig....

Det ville jo faktisk vært det samme, det å kutte av penis for å forebygge.

I omskjæring kutter man ofte av kjønnsorganet, både klitoris og kjønnslepper. Dette ødelegger all fremtidig sex og gjør at mange må bruke 20 minutter i smerter hver gang de skal tisse.

Ser ikke helt at det hadde vært så mye verre å fått kuttet av penisen..

Og jeg er mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ville jo faktisk vært det samme, det å kutte av penis for å forebygge.

I omskjæring kutter man ofte av kjønnsorganet, både klitoris og kjønnslepper. Dette ødelegger all fremtidig sex og gjør at mange må bruke 20 minutter i smerter hver gang de skal tisse.

Ser ikke helt at det hadde vært så mye verre å fått kuttet av penisen..

Og jeg er mann.

Nei nei-mente det da ikke bokstavlig, men for å forebygge voldtekter-som regel er det jo mannfolk som voldtar, og damene skjuler seg i klærene for at mannfolka ikke skal se dem-derfor jeg sa det da.....

Det hadde blitt det samme JA, men hvorfor er det kvinnfolka så ska ha det slik.... Hadde nok vært mye mindre smertefullt for en mann å fått kappt av pikken en det er for jentene å få skjært bort alt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei-mente det da ikke bokstavlig, men for å forebygge voldtekter-som regel er det jo mannfolk som voldtar, og damene skjuler seg i klærene for at mannfolka ikke skal se dem-derfor jeg sa det da.....

Det hadde blitt det samme JA, men hvorfor er det kvinnfolka så ska ha det slik.... Hadde nok vært mye mindre smertefullt for en mann å fått kappt av pikken en det er for jentene å få skjært bort alt....

Beklager hvis jeg var uklar. Jeg mente det bokstavelig, det hadde ikke vært verre å kutte av penis enn å kutte av kjønnsorganene til jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har lenge hatt problemer med å forstå at mennesker som blir innvilget asyl her i landet, kan reise fredfullt på ferie til det landet de har flyktet fra. Det gjelder denne bigamistdrittsekken, og det gjaldt over 50% av Irak kurdere som var (er) her som asylsøkere. Når det blir påvist, så skjer det ingenting.

Systemet er helt ute av kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp sittet og lest det jeg også-HELT utrolig...

Og at kvinnene der nede støtter dette er enda mer ubegripelig... Å omkjære jentene skal visst være forebyggende mot aids, og at de pakker seg inn i klærna er også forebyggende mot aids-for da ser ikke mennene dem...

Hva med å kutte av pikken til muslimske menner der nede-det er garrentert forebyggendes mot aids/voldtekter....

Takker meg til at jeg er norsk.... Stakkars jenter.....

Helt sykt, helt sykt ubegripelig....

Selvsagt hadde det vært mye mer forebyggende å kutte av pikken til disse enn å lemleste kvinnene, med tanke på å forbygge spredning av HIV:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pustisivet

Saant.

Men noen er _også_ i mot at det samme gjøres på menn:

http://www.nocirc.no

Og skjønner ikke helt at det ikke er forbudt i Norge.

Drep, mishandle og undertrykk gjerne midt i blant oss, bare du gjør det kulturelt.

Hvis en gruppe fra Langtvekkisburgstan pleier å skjære venstre storetåa av nyfødte, så ville de kunne gjøre det ustraffet i Norge i 20-30 år før noen protesterte. Garantert.

Omskjæring av kvinner i Norge visste vi om allerede i 1977. Ikke en jævel åpna kjeften før i det siste. Vi turde ikke.

Et forbud mot omskjæring av menn vil få uante konsekvenser, derfor tør vi ikke. Vi er redde for at den loven kan bli brukt som våpen av radikale, men bekymrer oss overhodet ikke for de nyfødte guttebarna. De ofres på relativismens alter. De små utenlandske barna er vant til å bli mishandlet. De er nordmenn, men er det liksom ikke likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saant.

Men noen er _også_ i mot at det samme gjøres på menn:

http://www.nocirc.no

Og skjønner ikke helt at det ikke er forbudt i Norge.

Drep, mishandle og undertrykk gjerne midt i blant oss, bare du gjør det kulturelt.

Hvis en gruppe fra Langtvekkisburgstan pleier å skjære venstre storetåa av nyfødte, så ville de kunne gjøre det ustraffet i Norge i 20-30 år før noen protesterte. Garantert.

Omskjæring av kvinner i Norge visste vi om allerede i 1977. Ikke en jævel åpna kjeften før i det siste. Vi turde ikke.

Et forbud mot omskjæring av menn vil få uante konsekvenser, derfor tør vi ikke. Vi er redde for at den loven kan bli brukt som våpen av radikale, men bekymrer oss overhodet ikke for de nyfødte guttebarna. De ofres på relativismens alter. De små utenlandske barna er vant til å bli mishandlet. De er nordmenn, men er det liksom ikke likevel.

"Omskjæring av kvinner i Norge visste vi om allerede i 1977. Ikke en jævel åpna kjeften før i det siste. Vi turde ikke."

Jeg forstår ikke helt argumentet "turde ikke".

Hva var man redd for?

Jeg kan ikke forestille meg noe i hele verden man ikke tør åpne kjeften om nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pustisivet

"Omskjæring av kvinner i Norge visste vi om allerede i 1977. Ikke en jævel åpna kjeften før i det siste. Vi turde ikke."

Jeg forstår ikke helt argumentet "turde ikke".

Hva var man redd for?

Jeg kan ikke forestille meg noe i hele verden man ikke tør åpne kjeften om nå..

Helsepersonell var livredde for rasismespøkelset. I 80- og 90-åra var det mye verre og mektigere enn i dag.

Både folk i politiet, sosialvesenet, ligningsvesenet og andre myndigheter hadde munnkurv utdelt av det politiske korrekte Norge. Folk må dø før dørene åpnes på gløtt og noen kikker ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsepersonell var livredde for rasismespøkelset. I 80- og 90-åra var det mye verre og mektigere enn i dag.

Både folk i politiet, sosialvesenet, ligningsvesenet og andre myndigheter hadde munnkurv utdelt av det politiske korrekte Norge. Folk må dø før dørene åpnes på gløtt og noen kikker ut.

Jeg for min del har ingen respekt for disse personene som har gått med på å tie om omskjæring av hensyn til sin egen stilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Det har mer med kultur enn med religion å gjøre. Faktisk har det også vært praktisert blant kristne i land der omskjæring er vanlig.

Fryktelig er det uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest pustisivet

Jeg for min del har ingen respekt for disse personene som har gått med på å tie om omskjæring av hensyn til sin egen stilling.

Jeg ymter frampå om det fordi en venninne i 1978 fikk en 18 år gammel jente inn som skulle føde. Jenta var omskåret og det var den vanskeligste fødselen de hadde det året. Legene og jordmødrene freste av sinne over at noen kunne mishandle sin datter slik. De hadde aldri sett det før. Inngrepet var gjort i Norge på en kjøkkenbemk. Saken ble henlagt og grundig dekket over. Det fantes ingen lover mot det, eller.....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ymter frampå om det fordi en venninne i 1978 fikk en 18 år gammel jente inn som skulle føde. Jenta var omskåret og det var den vanskeligste fødselen de hadde det året. Legene og jordmødrene freste av sinne over at noen kunne mishandle sin datter slik. De hadde aldri sett det før. Inngrepet var gjort i Norge på en kjøkkenbemk. Saken ble henlagt og grundig dekket over. Det fantes ingen lover mot det, eller.....?

Argh!!!!

Jeg blir så sint.

Jeg skulle ønske jeg kunne finne navnene på de som sørget for at det ble tiet om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

jeg ser du er opprørt over noe som burde være velkjent.

Religion har neppe særlig mye med dette fenomenet å gjøre; det handler om relativt sekulære kulturforskjeller. At vi i vår del av verden -- ut fra vår kultur -- ikke klarer å se annet en noe barbarisk i disse skikkene, er en annen sak.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pustisivet

Argh!!!!

Jeg blir så sint.

Jeg skulle ønske jeg kunne finne navnene på de som sørget for at det ble tiet om.

Mange satt hjemme og virkelig freste, og turde ikke åpne kjeften på jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

jeg ser du er opprørt over noe som burde være velkjent.

Religion har neppe særlig mye med dette fenomenet å gjøre; det handler om relativt sekulære kulturforskjeller. At vi i vår del av verden -- ut fra vår kultur -- ikke klarer å se annet en noe barbarisk i disse skikkene, er en annen sak.

Vennlig hilsen

Det er jo positivt tross alt, at vi ikke klarer å se så mye annet enn barbari i denne mishandlingen, synes du ikke?

De fleste vil jo kunne uttrykke seg omkring bakgrunnen for uvesenet, men det betyr ikke at mange vil akseptere det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

jeg ser du er opprørt over noe som burde være velkjent.

Religion har neppe særlig mye med dette fenomenet å gjøre; det handler om relativt sekulære kulturforskjeller. At vi i vår del av verden -- ut fra vår kultur -- ikke klarer å se annet en noe barbarisk i disse skikkene, er en annen sak.

Vennlig hilsen

Man kan snakke så mye man vil om kulturforskjeller og at vi ikke klarer å se det fra deres side.

Saken er enkel: Foreldre får hjelp av andre voksne mennesker for å holde sitt lille jentebarn (0-15år) nede i bakken, mens de bruker et barberblad for å skjære bort klitoris og kjønnsleppene.

Man kan ganske enkelt ikke skylde på kultur, religion eller "ja men forfedrene mine har jo altid gjort det". Dette er dyrisk, barbarisk og umenneskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange satt hjemme og virkelig freste, og turde ikke åpne kjeften på jobben.

Og det er disse personene jeg føler har mye av ansvaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...