Gå til innhold

Smerter i brystet


thomas1

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er en mann paa 51 aar som nylig har begynt aa ta golftimer. Sist lördag var jeg paa driving rangen og slo en del baller. Plutselig fikk jeg veldig vondt i bryset, paa höyre side, og maatte slutte treningen umiddelbart. Det er vondt aa ligge og jeg tok smertestillende lördag kveld. Smertene har ikke gitt seg og brystbenet er ömt. Kan det vaere ribbensbrudd eller muskulaert? Bör jeg oppsöke lege hvis smertene ikke gir seg? (jobber i utlandet). Trening bör jeg vel vente med?

Paa forhaand takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

-thomal

Dette er ikke noe ukjent "fenomen" når du begynner med golf. Erfarne golfspillere kan også kjenne liknende smerter når det blir litt for tett med golfrundene. Som oftest er det muskulære smerter og noen ganger skyldes det en overbelastning av overgangen ribben/brusk rett ved brystbenet. I begge tilfellene vil du kjenne ømhet ved trykk og press mot det vonde området. Du vil også kjenne mer vondt når du vrir på deg.

Men synes du at disse tingene ikke rimer med din virkelighet, gå til legen. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...