Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syns at næringspolitikk, altså der man har selve "kilden" til skattepenger som skal finansiere fellesoppgaver, er så totalt fraværende både hos SV offisielt, og i kommentarene hos dere her inne når dere framhever hva som er viktig for at dere stemmer SV?

Er bedrifter og næringsliv rundt om i vårt land helt uinteressant for dere? Har dere ikke en mening om hvordan vi skal gjøre denne kilden velfylt og maksimalt "skattbar"??

Det er jo ingen automatikk i at disse bedriftene lever og utvikler seg, hvis vi ikke har en politikk som nettopp tar sikte på det?

Syns dere prater veldig mye om hva dere vil BRUKE penger til, men fint lite om hvordan de pengene skal skaffes fram?

Har ikke det private næringslivet noen "venner" i SV? Det er jo masse SV-folk som er LO-medlemmer, som i høyeste grad er avhengig av en kreativ og bevisst næringspolitikk? Kan det være slik at disse LO-medlemmene med SV-sympatier, kun er offentlig ansatte, og at de på den måten gir blaffen i det private næringslivet? Glemmer ansatte i statlige og kommunale etater hvor pengene til å finansiere deres virksomhet, kommer fra?

SV har aldri vært opptatt av hvordan penger skaffes, kun hvordan de fordeles.

De tror at penger og verdier skapes i Norges Banks seddeltrykkeri, og baserer sin "politikk" på det.

Hvordan AP (som tross alt har måtte forholde seg til virkeligheten) skal husholde sammen med noe slikt, er en gåte.

SV vil forhåpentligvis gå en sikker død i møte, splintret mellom partiets museumsvoktere på bakrommet og virkelighetens krav til realisme.

Vi får trøste oss med det, hvis det går så galt at sosialistene vinner.

Skrevet

Det er godt mulig at høyere utdanning kan gi en viss form for innsikt, men folk blir definitivt ikke mer vennlig stemt over fattigfolk av den grunn, eller mer kunnskapsrik om fattiges virkelighet. Ekte innlevelse læres ikke på sosialskolen.

Hvilket bekreftes av at fattige jo hverken flokker seg i SV eller Høyre.

Nei klart, den vet best som har skoen på. Så jeg kan i alle fall uttale meg med tyngde.

Skrevet

Nei klart, den vet best som har skoen på. Så jeg kan i alle fall uttale meg med tyngde.

Du favn, du favn..fan, jeg blir helt satt ut av de replikkene dine :-))

Hva skal jeg si til det da?

Jo, nyt seilturen. Kanskje burde du vurdere medlemsskap i Sosialistiske Havseileres Forening...Grethe Knudsen er visstnok leder :-)

Skrevet

Sv er partiet for folk med høyere utdanning og kulturell profil.

Ap er for sosialdemokrater.

Krf er for gamle damer og folk på sør- og vestlandet med forknytte tanker om seksualitet.

Venstre er for de som ikke vet hva de vil og går seg vill både her og der.

Høire er for direktører, de som tror at 'markedet' er alt, de som aldri har lurt på om det er nok penger til vintersko til Preben - samt homsene ;-)

Rv for de som mener at makta er mot dem og at det er nok til alle.

Sp er for infule bønder og blodtørstige ulvejegere i og uten helikopter.

Kystpartiet er det dessverre ingen som vet noe om.

Frp er tullingpartiet. Men det er vel overflødig å nevne...

Røkke skal stemme AP i år :o), han lar seg altså ikke skremme av at SV og SP skal være med i regjeringen.

Våre venner, de fleste ingeniører med god lønn stemmer rødt på tross av toppskatt og skatt på aksjeutbytte :o)

Skrevet

Du favn, du favn..fan, jeg blir helt satt ut av de replikkene dine :-))

Hva skal jeg si til det da?

Jo, nyt seilturen. Kanskje burde du vurdere medlemsskap i Sosialistiske Havseileres Forening...Grethe Knudsen er visstnok leder :-)

Du favn, du favn..fan, jeg blir helt satt ut av de replikkene dine :-)) ---

Jeg tror heller det er så enkelt at du smigrer og helst vil kooose litt *s*

Jo, nyt seilturen. Kanskje burde du vurdere medlemsskap i Sosialistiske Havseileres Forening...Grethe Knudsen er visstnok leder :-) ---

Å herregud, den damen er virkelig et argument for :ikke: å gi sin stemme til arbeispartie.

Tror jeg holder meg til anarkistseiling.

Skrevet

Røkke skal stemme AP i år :o), han lar seg altså ikke skremme av at SV og SP skal være med i regjeringen.

Våre venner, de fleste ingeniører med god lønn stemmer rødt på tross av toppskatt og skatt på aksjeutbytte :o)

Det Høyre som har innført skatt på utbytte, ikke de røde :-)

Hvorfor har ikke folk fått med seg dette? Media som fremstiller ting litt skjevt?

Skrevet

Du favn, du favn..fan, jeg blir helt satt ut av de replikkene dine :-)) ---

Jeg tror heller det er så enkelt at du smigrer og helst vil kooose litt *s*

Jo, nyt seilturen. Kanskje burde du vurdere medlemsskap i Sosialistiske Havseileres Forening...Grethe Knudsen er visstnok leder :-) ---

Å herregud, den damen er virkelig et argument for :ikke: å gi sin stemme til arbeispartie.

Tror jeg holder meg til anarkistseiling.

Jeg har for lenge siden konstatert at favn får meg med på det meste, herunder nødvendig sosialisering og dannelse. Det faller meg således naturlig å utdele smiger til dette unikum, uten noen som helst baktanker selvsagt.

Ja, slik er det :-)

Skrevet

Jeg har for lenge siden konstatert at favn får meg med på det meste, herunder nødvendig sosialisering og dannelse. Det faller meg således naturlig å utdele smiger til dette unikum, uten noen som helst baktanker selvsagt.

Ja, slik er det :-)

Det kaller jeg sjakk matt.

*suss*

Skrevet

Sv er partiet for folk med høyere utdanning og kulturell profil.

Ap er for sosialdemokrater.

Krf er for gamle damer og folk på sør- og vestlandet med forknytte tanker om seksualitet.

Venstre er for de som ikke vet hva de vil og går seg vill både her og der.

Høire er for direktører, de som tror at 'markedet' er alt, de som aldri har lurt på om det er nok penger til vintersko til Preben - samt homsene ;-)

Rv for de som mener at makta er mot dem og at det er nok til alle.

Sp er for infule bønder og blodtørstige ulvejegere i og uten helikopter.

Kystpartiet er det dessverre ingen som vet noe om.

Frp er tullingpartiet. Men det er vel overflødig å nevne...

Ufattelig gode karakteristikker, favn. :o)

*applaus*

Skrevet

Blir det en rød-grønn suppe av en regjering etter valget, så emigrerer jeg.

Jeg har for moro skyld fulgt noen av valgsendingene på TV, og maken til sprik mellom AP-SV-SP i mange viktige saker har jeg aldri sett. Jeg fatter ikke hvordan det korthuset skal kunne stå oppreist. Og kanskje blir konstellasjonen avhengig av RV som er på vei inn på 'tinget.

Hurra - dette skal bli gøy....

Det eneste jeg ikke fatter er hvorfor ap og sv skal blande det forferdelig sp inn i regjeringa. Drømmer er jo at ap og sv klarer å få så mange mandat alene at de kan danne regjering uten bondepartiet.

Skrevet

Jeg syns at næringspolitikk, altså der man har selve "kilden" til skattepenger som skal finansiere fellesoppgaver, er så totalt fraværende både hos SV offisielt, og i kommentarene hos dere her inne når dere framhever hva som er viktig for at dere stemmer SV?

Er bedrifter og næringsliv rundt om i vårt land helt uinteressant for dere? Har dere ikke en mening om hvordan vi skal gjøre denne kilden velfylt og maksimalt "skattbar"??

Det er jo ingen automatikk i at disse bedriftene lever og utvikler seg, hvis vi ikke har en politikk som nettopp tar sikte på det?

Syns dere prater veldig mye om hva dere vil BRUKE penger til, men fint lite om hvordan de pengene skal skaffes fram?

Har ikke det private næringslivet noen "venner" i SV? Det er jo masse SV-folk som er LO-medlemmer, som i høyeste grad er avhengig av en kreativ og bevisst næringspolitikk? Kan det være slik at disse LO-medlemmene med SV-sympatier, kun er offentlig ansatte, og at de på den måten gir blaffen i det private næringslivet? Glemmer ansatte i statlige og kommunale etater hvor pengene til å finansiere deres virksomhet, kommer fra?

Jeg er LO medlem, og fra privat sektor. SV har en god næringspolitikk, men du har rett i at den ikke har kommet mye fram i valgkampen.

SV vil bruke offentlige midler på forskning og innovasjon og gjøre det lettere å få etablert bedrifter, spesielt for unge gründere.

Gjest Undrende velger
Skrevet

Jeg er LO medlem, og fra privat sektor. SV har en god næringspolitikk, men du har rett i at den ikke har kommet mye fram i valgkampen.

SV vil bruke offentlige midler på forskning og innovasjon og gjøre det lettere å få etablert bedrifter, spesielt for unge gründere.

Den dagen SV blir gründernes talerør, kommer vi aldri til å oppleve. Det tror jeg du vet.

Skrevet

Den dagen SV blir gründernes talerør, kommer vi aldri til å oppleve. Det tror jeg du vet.

Dette er en liten del av den næringspolitikken jeg var med og vedtok på SVs landsmøte. resten kan leses på sv.no "SV innser behovet for nyetableringer for å sikre tilstrekkelig verdiskaping slik at det er mulig å bevare og videreutvikle vårt velferdssamfunn. SV ser positivt på at mennesker skaper sin egen arbeidsplass, og vil tilrettelegge bedre støtteordninger og rådgivning for disse. Statlige bevilgninger til kommunale næringsfond bør økes betydelig fra dagens nivå gjennom regionale utviklingsmidler."

Skrevet

Hoho, jeg skal ikke si hva jeg tenkte nå om Per Kristian Foss og tilhengerne ;-)

Men alvorlig, det er faktisk en av de tingene jeg virkelig respekterer ved Høyre, takhøyden.

Nå stemmer jeg ikke ut fra statsministerkandidatens 'it'. Men Jens har unektelig karisma og det er ikke ueffent i en slik posisjon. Har kommer naturligvis aldri til å kunne matche sin far.

Syns du gamle Stoltenberg har karisma? - *slår seg i panna*

Skrevet

Syns du gamle Stoltenberg har karisma? - *slår seg i panna*

Ja visst. Han har/hadde mer i lilletåa enn hele Venstrehurven har hatt tilsammen etter krigen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...