Gå til innhold

undrer


hansi1983

Anbefalte innlegg

Hei: Jeg er en gutt på 22 år. Jeg er 170 cm høy og veier 90 kg. Gikk ut av idrettslinja for tre år siden. Da veide jeg 70 kg og var 170 cm høy. Trente da 4 ganger i uka. Etter at jeg gikk ut av videregående la jeg om kostholdet, la på meg 20 kg veldig raskt og kutta ut treningen. Kan det ha gjort at jeg ikke ble høyere? Og hvor mye høyere er det eventuelt mulig at jeg kunne vært?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hildegard B.

Jeg skjønt spørsmålet dit hen, at du lurer på om noe du har gjort, kan ha hemmet veksten din?!

Svaret er NEI! Du er genetisk programert til å være så høg som du er. De gutter/menn fleste slutter å vokse mellom 18-20 år. Og så vokser de bare i bredden. DET kan man jo for så vidt kontrollere da, til en viss grad.

Det er hormonene i kroppen som kontrollerer høyden din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...