Gå til innhold

Idag ble jeg virkelig SINT!

Anbefalte innlegg

Støttepedagogen til junior er gravid, og skal slutte ca 1. oktober. Dette har man visst leeeenge. Pga at han er under utredning har man funnet ut at han skal ha en assistent nå i 100% stilling, så får man se om den utvides til støttepedagog seinere evt. Jeg har ringt kommunen, spurt styreren og avd.lederen og assistent er ansatt, men alle har sagt at en av de andre har ansvaret, så jeg har ikke fått noen konkrete svar.

IDAG ser jeg at det lyses ut stilling som assistent til barn med funksjonsnedsettelse tilknyttet barnehagen, men søknadsfrist 1.oktober!!!!!!

Jeg blir så SINT!!!! Hva skal jeg gjøre????

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/198659-idag-ble-jeg-virkelig-sint/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herlighet for en røre det er med dette, skjønner godt at du er SINT!!!

Jeg hadde ringte kommunene (eller hvem det nå er som er ansvarlig) og spurt hvordan de har tenkt å løse situasjonen før det blir ansatt noen. Og så hadde jeg ikke gitt meg før jeg hadde konkrete svar. Om så hadde jeg lenket meg fast til kontoret der (tror jeg da).

Tror dessverre ikke at det er så mye du kan gjøre. Ting funker bare ikke slik man håper og tror og noen ganger tror jeg at man rett og slett må innfinne seg med at det er sånn slik at man ikke får hjerteinfarkt av raseri og frustrasjon.

Men jeg synes absolutt du skal klage altså :o)

Annonse

Herlighet for en røre det er med dette, skjønner godt at du er SINT!!!

Jeg hadde ringte kommunene (eller hvem det nå er som er ansvarlig) og spurt hvordan de har tenkt å løse situasjonen før det blir ansatt noen. Og så hadde jeg ikke gitt meg før jeg hadde konkrete svar. Om så hadde jeg lenket meg fast til kontoret der (tror jeg da).

Ja, sånt er det eneste som nytter...

Svigermor har hatt noen fighter med kommunens helse- og trygdemyndigheer, for å få hjelp til sin mor (trygdeleilighet, hjemmehjelp, og senere sykehjemsplass, og der skikkelig tilsyn av lege). Og det eneste som har nyttet har vært å være MEGET bestemt, og stille krav i klartekst, og i noen tilfeller true med fx å ikke rikke seg fra kontoret før de tar tak i ting (etter x antall klager og purringer på ting som skulle vært gjort).

Det er tragisk at man stadig må slåss for sine eller ens nærmestes rettigheter, men sånn er det dessverre. Jeg har sett det i mange andre saker også, det er heller regelen enn unntaket... :-(

Hvis de sier at de har ansatt en, så har de vel det?

Kanskje den utlyste stillingen er til et annet barn.

Det er vel uansett ingenting du som mor får gjort?

Det er ingen som er ansatt - de "holdt på og jobbet med saken" sist jeg pratet med dem...

Pratet med avd.leder nå, som kunne bekrefte at stillingen ble utlyst nå... Men han visste ikke at søknadsfristen var 1.oktober, og ble veldig betenkt da det betyr at de blir uten assistent en stund..

Det er ingen som er ansatt - de "holdt på og jobbet med saken" sist jeg pratet med dem...

Pratet med avd.leder nå, som kunne bekrefte at stillingen ble utlyst nå... Men han visste ikke at søknadsfristen var 1.oktober, og ble veldig betenkt da det betyr at de blir uten assistent en stund..

Det er jo veldig dårlig planlegging, men det er vel uansett lite du får gjort med det?

Det er jo veldig dårlig planlegging, men det er vel uansett lite du får gjort med det?

Ja - antaklig - men det gjør også at i den tiden det ikke finnes assistent vil jeg føle meg svært utrygg for mitt barn da han kan bli ordentlig syk uten at man klarer å ta signalene dersom man ikke kjenner han godt, og han stoler ikke på voksne som han ikke kjenner godt, og dermed klarer de ikke å ta skikkelig vare på han når han er dårlig - og det er bl.a. pga sykdommene hans at han har ekstra assistent som skal ta vare på han...

Annonse

Skjønner godt at du er sint ja..! En annen ting er det med at det skal være en assistent i stedet for en støttepedagog. Ikke samme tilbudet i det hele tatt! Det hadde jeg blitt sint for i tillegg...!

Det er jeg - synes det er helt hull i hodet at de må vente på at ungen er utredet ytterligere, da de allerede idag vet hvilke problemer han har..

Gjest Skjønner frustrasjonen din

Det er jeg - synes det er helt hull i hodet at de må vente på at ungen er utredet ytterligere, da de allerede idag vet hvilke problemer han har..

Håpløst. Jobbet som støtteped tidligere, husker fortvilte foreldre som måtte bruke tid og krefter på å søke om ekstra ressurser, klage når man kun fikk tildelt lite, osv. Og de som "maste" om mer fikk vel mer etter mye om og men. Men hva med foreldre som kanskje ikke er så ressurssterke, barna der vil vel komme dårligst ut antagelig. Nei, en kombinasjon av støttepd og assistent er ok, så lenge ass. blir veiledet.

Gjest billigere med assistent

Sikkert p.g.a dårlig økonomi. Det er nok langt billigere å ansette en assistent fremfor en støttepedagog. Ser tendensen til dette i skolen også. Husmødre får ofte vikarstillinger fremfor utdannet folk.

Synes du skal klage på dette. Gå evt. videre til kommunene. Regjeringa har jo komt med så mange løfter så nå får de da jammen vise de også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...