Gå til innhold

2,5 år og veldig sjalu

Anbefalte innlegg

Datteren vår har aldri likt at vi, mamma og pappa, tar på hverandre, gir en klem osv. Det er ikke snakk om store fysiske kontakter. En klem etter jobb, om morgenen ut døra o.l. Sitte ved siden av hverandre, holde hånda hvis vi går tur f.eks. Hun hyler med en gang og blir kjempesint. Sånn har det alltid vært.

Det som er godtatt er hvis hun tar initiativ til at alle tre skal klemme eller hold hånda og da skal hun selvfølgelig være i midten : )

Jeg forstår jo sjalusien, men det er ikke ofte og mye. Hadde jo vært greit med en klem i ny og ne uten at hun lager sirkus.

HUn får mye oppmerksomhet og positiv tilbakemelding og stimuli.

Er det bare sånn barn er?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/198687-25-%C3%A5r-og-veldig-sjalu/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det virker som om hun ønsker å bestemme. Og personlig synes jeg ikke hun skulle bestemme om mor og far skal være gode med hverandre...

JEg hadde nok snakket med henne når hun reagerte. Sagt at mor og far også skal kose. Og så kost oss ferdig, selv om ungen hylte.

ETterhvert ville jeg anta at hun skjønner at dette er noe som foregår, og at det ikke er farlig for henne.

Synes det virker som om hun ønsker å bestemme. Og personlig synes jeg ikke hun skulle bestemme om mor og far skal være gode med hverandre...

JEg hadde nok snakket med henne når hun reagerte. Sagt at mor og far også skal kose. Og så kost oss ferdig, selv om ungen hylte.

ETterhvert ville jeg anta at hun skjønner at dette er noe som foregår, og at det ikke er farlig for henne.

Det er sånn vi tenker og gjør, men det avtar ikke med protestene. Det er helt klart hun som skal bestemme og styre den biten, noe hun ikke gjør og dermed protesterer hun.

Hun får veldig mye kos hun og. Er veldig medgjørlig på de fleste andre områder.

Da får vi vel bare være tålmodig og regne med at det gir seg en gang, da...?

Nei, det er ikke "bare" sånn barn er. Mine har ikke reagert sånn i alle fall.

Jeg er enig med Jubalong i at hun ikke skal bestemme om mamma og pappa skal gi hverandre en klem eller et kyss.

Det er sånn vi tenker og gjør, men det avtar ikke med protestene. Det er helt klart hun som skal bestemme og styre den biten, noe hun ikke gjør og dermed protesterer hun.

JEg håper jo det, for deres del. Og for Sofies del også.

Annonse

Det skal dere ikke akseptere. Dere må¨få ta på verandre uten ungen hyler eller blir sur. Viss ho en gang kanskje blir storesøster da...hvordan skal det gå...huff og huff...

Bare prøv å forklar henne at dere er glad i hverandre akkurat like masse som dere er glad i henne. Bare koz i vei dere, så blir ho sikker vandt til det til slutt. Var slik med minsten vår ei stund oxo. Men viket ikke unna hverandre fordi, da bli det mye verre.

Det skal dere ikke akseptere. Dere må¨få ta på verandre uten ungen hyler eller blir sur. Viss ho en gang kanskje blir storesøster da...hvordan skal det gå...huff og huff...

Bare prøv å forklar henne at dere er glad i hverandre akkurat like masse som dere er glad i henne. Bare koz i vei dere, så blir ho sikker vandt til det til slutt. Var slik med minsten vår ei stund oxo. Men viket ikke unna hverandre fordi, da bli det mye verre.

Veldig enig og gjør som du skriver.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...