Gå til innhold

Tannfeen kom ikke...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her var det krise i heimen i dag tidlig! Junior mistet en tann i går som ble behørig plassert i ett vannglass.

Og så glemte vi å bytte den ut med en tjuekroner... Så nå har det vært lange spekulasjoner over hvorfor tanfeen uteble.

Jeg skylder på at vinduet var lukket, så tannfeen ikke kom seg inn, men så husker poden at vinduet var lukket forrige gang.

Gjett om det er noen som må huske mynten til natta!

Skrevet

Ta den klassiske : "kanskje tannfeen har hatt så mye å gjøre at h*n faktisk ikke har rukket å besøke oss, vi får prøve igjen til kvelden"

;)

Skrevet

Ta den klassiske : "kanskje tannfeen har hatt så mye å gjøre at h*n faktisk ikke har rukket å besøke oss, vi får prøve igjen til kvelden"

;)

Klassiske? Har du glemt en tann du også?

Men klart, det var nok tilfeldigvis et ekstra stort antall barn som ble tannløse i går *s*

Skrevet

Klassiske? Har du glemt en tann du også?

Men klart, det var nok tilfeldigvis et ekstra stort antall barn som ble tannløse i går *s*

Ikke glemt...men med litt "for store" barn så hender det at de gjemmer glasset - misstanke mot mamma ;) - og at jeg ikke klarer å finne det eller ikke orker å lete hele huset rundt på nattestid ;)

Gjest Hildegard B.
Skrevet

Men kjære... alle vet at Terje tannfe er overarbeidet! Det SA han jo selv på tv!

Vi løste floken elegant ved å si sannheta; Terje tannfe var sykemeldt, og vikaren var et rotehue! ;0)

Skrevet

Ikke glemt...men med litt "for store" barn så hender det at de gjemmer glasset - misstanke mot mamma ;) - og at jeg ikke klarer å finne det eller ikke orker å lete hele huset rundt på nattestid ;)

Oj, den problematikken har jeg ikke kommet til enda, men ser at det da kan være godt å ha noen gode historier klar.

Tannfeen er høyst levende her, men julenissen som fyller godter i strømpene har de begynnt å tvile på, likeså påskeharen...

Skrevet

Men kjære... alle vet at Terje tannfe er overarbeidet! Det SA han jo selv på tv!

Vi løste floken elegant ved å si sannheta; Terje tannfe var sykemeldt, og vikaren var et rotehue! ;0)

Terje tannfe? Er det han som spiser hurtigmat sammen med Ole Lukkøye? Jeg har såvidt sett den reklamen, men jeg kan jo fiske litt og sjekke om poden har sett den.

I dette tilfellet stemmer det jo at vikaren var et rotehue *flau*

Gjest schnachtswürde
Skrevet

Fremdeles henger spørsmålet i lufta: hvorfor putte tanna i vann?

Aha! for å slippe å gi pengesedler!!

Skrevet

Oj, den problematikken har jeg ikke kommet til enda, men ser at det da kan være godt å ha noen gode historier klar.

Tannfeen er høyst levende her, men julenissen som fyller godter i strømpene har de begynnt å tvile på, likeså påskeharen...

Har "slitt litt" med dette et par år jeg da :)

Størstemann - nå snart 12 - har tvilt lenge, og tidlig i sommer spurte han meg rett ut og forlangte et svar...

Fortalte da ting slik de var og sa at barn har godt at å tro på slikt en periode, fordi det er søtt, koselig og positivt. Dette var han helt enig i og var samtykkende i at lillebror skulle få leve i troen en stund til *ler*

Og så var han rimelig stolt over at mamma endelig hadde fortalt sannheten da og at lillebror ennå ikke visste ;)

Artigst var den gang for et par år siden som størstemann hadde sterke misstanker og gjemte glasset sitt bak alle dorullene i et skap på badet.

Og jeg fant det!!!

Tro han var lang i maska da han oppdaget det på morgenen *smiler stort*

Men ikke noe tris i at ungene blir så store at de ikke lenger tror eller at de nå vet...stoltheten over en veslevoksen, fornuftig og flott stor gutt kan ikke måles :)

Skrevet

Fremdeles henger spørsmålet i lufta: hvorfor putte tanna i vann?

Aha! for å slippe å gi pengesedler!!

:)

Datteren min som er litt eldre kom gledesstrålende hjem en dag og fortalte at hun hadde lært noe på skolen. Om man putter melketennene i kaffepulver, så blir den om til en papirseddel og ikke en mynt!

Hun har ikke introdusert den teorien for lillebroren ennå.

Skrevet

Kan tenke meg det var krise, ja. Tenk at tannfeen kan gløyme :) Tannfeen må vel ut med renter også då? Her fann gutungen ein hundrelapp sjølv han putta i glaset. Han synst vel tannfeen er for gjerrig.

Her er tre stykker som går med lause tenner.

Storebror foreslo dei skulle ta ein slåsskamp, slik at dei fekk fortgang i fellinga.

Skrevet

Kan tenke meg det var krise, ja. Tenk at tannfeen kan gløyme :) Tannfeen må vel ut med renter også då? Her fann gutungen ein hundrelapp sjølv han putta i glaset. Han synst vel tannfeen er for gjerrig.

Her er tre stykker som går med lause tenner.

Storebror foreslo dei skulle ta ein slåsskamp, slik at dei fekk fortgang i fellinga.

Renter? Ikke tips ham om det da, ellers risikerer jeg vel at han begynner å gjemme glasset sånn Ramina beskriver...

Gjest Hildegard B.
Skrevet

Terje tannfe? Er det han som spiser hurtigmat sammen med Ole Lukkøye? Jeg har såvidt sett den reklamen, men jeg kan jo fiske litt og sjekke om poden har sett den.

I dette tilfellet stemmer det jo at vikaren var et rotehue *flau*

Jepp. :0) Her BEGYNTE ikke unga å tro ordentlig på tannfeen før den reklamen! Der fikk de jo se hvordan han fløy og alt.

Genialt. He he he

Skrevet

Du får si at tannfeen kom ikke inn på rommet, fordi det var så rotete der!

Noen jeg kjenner lot tannfeen legge igjen et brev om at jenta burde begynne å rydde litt mer på rommet sitt fordi det var litt vanskelig å ikke snuble i alle lekene der. Jenta bare blåste av hele greia, og mente at tannfeen hadde da vinger! ;)

Skrevet

Du får si at tannfeen kom ikke inn på rommet, fordi det var så rotete der!

Noen jeg kjenner lot tannfeen legge igjen et brev om at jenta burde begynne å rydde litt mer på rommet sitt fordi det var litt vanskelig å ikke snuble i alle lekene der. Jenta bare blåste av hele greia, og mente at tannfeen hadde da vinger! ;)

"Du får si at tannfeen kom ikke inn på rommet, fordi det var så rotete der!"

*LOL* Den traff du på kornet! Jeg kunne nesten mistenke annegunn for å ha fortalt hvordan rommet til junior så (og ser) ut!

Skrevet

Jepp. :0) Her BEGYNTE ikke unga å tro ordentlig på tannfeen før den reklamen! Der fikk de jo se hvordan han fløy og alt.

Genialt. He he he

Endelig en foreldrevennlig reklame :)

Skrevet

"Du får si at tannfeen kom ikke inn på rommet, fordi det var så rotete der!"

*LOL* Den traff du på kornet! Jeg kunne nesten mistenke annegunn for å ha fortalt hvordan rommet til junior så (og ser) ut!

Det er neppe verre enn rommet til Lillemann uansett. ;) *trøster*

Skrevet

Det er neppe verre enn rommet til Lillemann uansett. ;) *trøster*

:)

Godt å høre!

Skrevet

Dette skjedde med oss og i sommer, men storebror hadde full forståelse når vi fortalte at tannfeen har fri på søndager :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...