Gå til innhold

steptokokker

Anbefalte innlegg

hei! jeg har en søn på 3 år i ca. 2 dager nå har han hatt høy feber men først i natt har han klag over vondt hals og har hostet og det virke som han er veldig tørr i halsen, idag morges vil han ikke spise han sa han har vondt i munnen men jeg kunne ikke se om det var noe utslett eller blemmer i munnen hans! for 3 uker siden hadde min datteren på 14 år steptokokker hun fikk pencilin kur for det sønnen min var også hos legen han hadde ikke noe symtomer og legen sa han er frisk! så jeg lurte på om dette her kan være steptokokker eller vanlig forkjølse! takk på forhånd for en bekymret mor!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/198858-steptokokker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mor til streptokokk-barn

Streptokokkbakterier kan overleve lenge på feks. tannbørster, så det er ikke umulig at sønnen din først er blitt smittet nå. Min erfaring med streptokokker er at halsvondtet kommer først, så kommer feber like etterpå. En forferdelig ånde følger også med. Se i halsen om du ser noe belegg på mandlene. Hvis det er snørr i nese, er det gjerne en vanlig forkjølelse, og ikke streptokokker. En strepto-test hos legen vil gi deg svar på om han trenger behandling.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/198858-steptokokker/#findComment-1405280
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...