kizmiaz Skrevet 18. september 2005 Skrevet 18. september 2005 Ammer minsten på 3 mnd,men ønsker å gå kjapt ned ca 5 kg som ikke har forsvnnet etter fødselen. Går melkeprod. ned om man slanker seg ?? Spiser sunt, men ganske mye, og det er tale om å kutte ut både usunne ting samt å kutte ned på vanlig mat, og øke fysisk aktivitet noe. Og det skal skje relativt kjapt. Ved forrige ammeperioder forsvant kiloene, selv om jeg spiste mye. Gjør ikke det denne gangen, dessverre. 0 Siter
Åsemor Skrevet 18. september 2005 Skrevet 18. september 2005 Hvis du slanker deg når du ammer så går giftstoffer over i melka som ikke er bra for babyen. Spis sunt og hold deg i aktivitet, men ikke kutt ned så mye på matinntaket. Vent til du er ferdig å amme. 0 Siter
Åsemor Skrevet 18. september 2005 Skrevet 18. september 2005 Litt tillegg til mitt svar... "Ved hard slanking kan ketoner og andre mindre heldige ting dukke opp i blodet, og da selvsagt følge med også i morsmelken din." http://www.aftenposten.no/ekspertene/trimekspert/?action=question&id=263 "Det stemmer at man ikke aktivt skal slanke seg når man ammer, nettopp fordi ulike miljøgifter skilles ut i morsmelken. Disse stoffene lagres i leveren og fettvevet vårt, og hard slanking vil frisette stoffene som så går over i morsmelken" http://www.dagbladet.no/dinside/2004/06/11/400243.html 0 Siter
Gjest togli Skrevet 18. september 2005 Skrevet 18. september 2005 3 mnd er litt kort tid kanskje? Jeg har aldri slanket meg og det tok omtrent nøyaktig seks mnd før jeg var tilbake til min gamle vekt etter alle tre fødslene. Deretter gikk jeg ned et par kg til, men disse kom kjapt på igjen mot slutten av ammeperiodene. 0 Siter
PieLill Skrevet 18. september 2005 Skrevet 18. september 2005 Hvis du slanker deg når du ammer så går giftstoffer over i melka som ikke er bra for babyen. Spis sunt og hold deg i aktivitet, men ikke kutt ned så mye på matinntaket. Vent til du er ferdig å amme. Slanking kan redusere eller stanse melkeprodusksjonen alt etter hvor hardt man slanker seg. Begynn med å kutte ut kaloribombene og ta deg for øvrig god tid. 3 mndr er kort tid. Du har ikke brukt lang tid på å gå ned i vekt denne gangen. Det gikk bare fryktelig fort forrige gang. ;-) mvh 0 Siter
jubalong70 Skrevet 19. september 2005 Skrevet 19. september 2005 Du skal ikke slanke deg når du ammer. Dette fordi de avfallsproduktene du skiller ut da, vil gå i melken, og de kan være farlige for barnet. Men, du kan kutte ut godteri, brus, hvetebakst og annet unyttig. Litt avhengig av hvor mye du spiser, kan du også begrense deg - men du skal ikke være sulten. Spis heller flere, små måltider. Og så er det jo bare å være masse i aktivitet - trill turer hver dag i sol som i regn (og snart snø). Sitter kiloene likevel, så ikke stress med det. De kan du ta av når du har sluttet å amme. Akkurat nå er det viktigst at babyen din får sunn mat - ikke sant? 0 Siter
kizmiaz Skrevet 19. september 2005 Forfatter Skrevet 19. september 2005 Takk for svar,alle sammen! det var nok det med avfallsstoffene som jeg mente å ha hørt et sted. Ergo, jeg slanker meg ikke, men tar tiden til hjelp, kutter ut kaloribombene, øker litt på fysisk aktivitet og er ellers fornøyd og glad:-) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 19. september 2005 Skrevet 19. september 2005 Han er jo bare tre måneder! Min erfaring er at kiloene renner av når man fortsatt ammer etter at barnet er 6 måneder. Da får barna virkelig fart på ammingen, og det begynner å monne. Jeg spiste i hvertfall som en ulv med begge mine på den tiden, både sunn mat og annet, og kiloene forsvant likevel. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.