isbe Skrevet 18. september 2005 Skrevet 18. september 2005 Vi bor i en liten by der svært mange kjenner hverandre. Pga forskjellige omstendigheter lurer jeg på om storesøster som akkurat har blitt skolejente kan ta taxi fra skolen og til stallen der hun skal ri rett etter SFO tid - jeg vil da møte henne der, og SFO vil hjelpe henne med å huske alt/på taxien og sånt. Er hun for liten til å reise med taxi alene? 0 Siter
Gjest GA Skrevet 18. september 2005 Skrevet 18. september 2005 I guttungens barnehage var det ei jente med spesielle behov, hun tok taxi alene flere ganger i uka fra barnehagen. Barnehagen bestillte taxi, og hun dro avgårde. tror det fungerte helt fint. 0 Siter
Dorthe Skrevet 18. september 2005 Skrevet 18. september 2005 Nei, det synes jeg ikke. Minstemann brukte taxi flere ganger da han gikk i første klasse. 0 Siter
laban Skrevet 18. september 2005 Skrevet 18. september 2005 Sønnen min, som også er fersk skolegutt, hadde elsket en sånn løsning. Hvis hun selv er innstilt på det, kommer det til å gå kjempefint tror, nei garanterer 0 Siter
jubalong70 Skrevet 19. september 2005 Skrevet 19. september 2005 Slik du beskriver det høres det ut som en fin løsning. 0 Siter
Cumbria Skrevet 19. september 2005 Skrevet 19. september 2005 Nei, bevare meg vel. Klart hun kan ta taxi alene! For oss som bor på bygda er det helt vanlig at ungene kjøres med taxi til og fra skolen, der det er spredt bebyggelse og det ikke passer med skolebuss. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 19. september 2005 Skrevet 19. september 2005 Det går sikkert helt fint! jeg tok sjøl bussen alene til og fra barnehagen det siste året jeg gikk der (fra 6,5 til 7,5 år) på slutten av 70-tallet. Og taxi er jo mye tryggere fordi detbare er en passasjer, og at hun blir plassert der og møtt ved stallen. Går helt sikkert bra! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.