Gå til innhold

Når familien forskjellsbehandler barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min bror og jeg har to gutter som er jevngamle. Min sønn er født i Korea, hans sønn er egenfødt.

Disse to guttene leker fint sammen men sønnen min er litt lenger fremme mentalt, fysik og faglig.Dette kan ikke min bror akseptere, han har en ovenfra og ned holdning til sønnen min og hevder at han må ha fått feil fødselsattest og at sikkert er mye eldre enn vi tror.

Heldigvis merker ikke sønnen min så mye til dette foreløpig men vi som foreldre merker det desto mer. Dette både sårer og provoserer oss og det sier seg selv at det blir ikke så mye sosial omgang mellom oss og dem. Det er trist at det skal være sånn men jeg gidder ikke bruke tid og krefter på argumentere med en "allviter".

Skrevet

Nei det er jo ingen ting å diskutere.

Vær stoldt over gutten din sine ferdigheter, å prøv å fortell din bror at barn utvikler seg på forskjellige måter. I dag kan din gutt det å i morgen kan hans gutt noe helt annet.Sånn er det oppover til de kommer til et nivå hvor begge er på samme stadie.Derfra finner de sine egene stier å utvikle seg etter, Tidlig kan man se at noen blir tørre et år før en annen som er f.eks. født samme dag.Det betyr ikke at den ene er mindre begavet enn den andre. De må bare ha litt lengre tid til å få det til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...