Gå til innhold

Litt kaotisk for 1. klassingen i dag visst!

Anbefalte innlegg

Denne uken har de friluftsuke på skolen, og alle ungene er delt i 4 grupper på tvers av klassene. Guttungen fikk med lapp hjem på fredag, der det står at han er i gruppe 2, og at han skulle ha om førstehjelp i dag, matlaging i morgen, pakking av sekk og et-eller-annet på torsdag. Helt kurant, trodde jeg...

Så jeg begynte forhøret i ettermiddag. "Lærte du å bandasjere folk i dag, eller?" Nei, det hadde han ikke lært, for han hadde ikke vært på gruppe 2, men gruppe 4. De hadde lest opp alle navnene, og det var litt rart, for de hadde lest opp navnebroren først og ham sist. "ja.ha, kom NN L. på gruppe 2 istedenfor deg da eller" Nei, det husket han ikke...

Så pakker jeg opp sekken for å ta ut matboks etc. Den er urørt. "har du ikke spist i dag?" Nei, det hadde han ikke fått beskjed om å gjøre. "ja, men spiste ikke de andre da?" Nei, det hadde han ikke sett noe til, for da satt han et annet sted... -og de som var der hadde sagt at det ikke var mat.

Heldigvis hadde han spist på SFO.

Det er visst ikke lett å være 6 år når ikke ting er etter rutinen, lurer på hvor mye han egentlig har fått med seg i dag?

-der fikk vi noe å snakke om på første konferansetime ihvertfall!

Fortsetter under...

Akkurat det du beskriver der synes jeg er største overgangen fra bhg til skole. Servicen avtar _veldig_. Selvfølgelig mye på grunn av at voksentettheten er mye lavere, og så forventes det at ungene skal klare seg mer selv. Og det gjør de jo etterhvert. Men det skjer jo ikke ved et trylleslag etter 5 uker på skolen :-))

Jeg var med 1. klasse på uteskole i fjor. Jeg var lettere svett og prøvde å ikke legge meg oppi...bekledning, telle at alle var med etc... Det var da jeg definitivt skjønte at lillegullet var stor og skal passe seg selv.

Noen ganger tenker jeg at det er best jeg ikke vet hva som skjer ;-))

hønemammahilsen

Uff da!

Skjønner ikke helt hvordan det gikk til at han ikke har spist.

Jobber selv i første klasse av og til og litt kaotisk kan det virke noen ganger for vi er bare tre voksne på 28 barn og har øyne bare foran på hodet vi også,men vi har erfaring etterhvert og vet hva vi holder på med.

Men glemme at barna skal spise!? nei den har jeg ikke vært borti før.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...