Gå til innhold

omgangssyke i svangerskapet

Anbefalte innlegg

Legger dette på foreldreforum også, jeg...

Jeg er i uke 29, og nå ser det ut som begge smågrynene mine har fått omgangssyken. Storebror har spydd i hele natt.

Er selvsagt redd for å bli smittet, men det er antakeligvis umulig å unngå...

Lurer på om noen kan svare på dette: Er det på noen som helst måte farlig å få omgangssyke i svangerskapet, tenker på at det kanskje er litt påkjenning for kroppen og mageregionen.

Bør jeg kontakte lege hvis jeg blir smittet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/199119-omgangssyke-i-svangerskapet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når jeg var gravid fikk jeg ikke bare omgangsyken, men også en bakterie infeksjon som gjorde at jeg spydde og hadde diare i rundt en mnd.

Var på sykehuset for å få veske, men fikk hele tiden beskjed om at dette ikke gikk ut over fosteret på noe vis, så jeg tror du bare kan slappe av :-)

Klem fra

Med forrige gang fikk jeg spysjuken da jeg var 7 mnd på vei. Det var 17. mai, og jeg orket ikke å kreke meg ut av senga, mannen måtte pynte lillepia og ta henne med ut... Bare spydde og spydde og fløy på do,og ble kjempestøl i magen.. Det viktige er at du passer på å få i deg nok væske. Hvis du ikke klarer å beholde noe væske bør du nok snakke med legen, så får h*n vurdere om det er nødvendig med intravenøst. Uansett er det noe HERK med spysjuke...

Nei, det er ikke farlig på noe vis.

MEN; rundt 6. mnd. i svangerskapet utvikles tennene til fosteret og de kan få emaljeskader dersom mor får omgangssjuka. Jeg fikk det og min datters fortenner mangler emalje på halve tanna. Dette var noe jeg ikke visste om før først helsesøster fortalte det, og tannpleieren gjentok det samme på 3-årstannkontrollen da jeg spurte om det. Min venninnes sønn har akkurat samme skade, bare i mye verre omfang og må nå trekke 2 tenner framme fordi de er ødelagte. Dette er en gutt som aldri har fått tåteflaske med saft eller noe slikt, og hadde ødelagte tenner allerede med én gang de kom ut ved 6 mnd.-alder....

Jeg sier ikke at det skjer dersom du blir syk, men det KAN skje. Akurat som mye annet her i verden. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...