Gjest ikke trøtt i dag. Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Vi har en gutt på 8 mnd som nesten alltid erblid, Han har sovet meget bra heletiden men har begynt å våkne 2 ganger hver natt og skal ha vann. Har sluttet og amme. Sovner igjen men ¨åkner så etter 2-3 timer, litt vann fra flasken og så sovner han igjen. HAr hørt at MANGE har det slik....og begynner å tro atdette er mer vanlig enn at ungene sover gjennom hele natten hele tiden.....Slik har våre andre to vært også. Han sover mye på dagen enda (fra 4-6 timer til sammen fordelt på 2 økter) Legger han mellom 21:00 og 22:00 og han våkner rundt kl. 07:00-08:00. Er det fler som har det slik og hva gjør dere for å få han/henne til å sove hele natten. Lar dere bare ungene gråte ? Når sov deres unger gjennom hele natten ? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/199174-barn-og-s%C3%B8vn/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Min eldste sov hele natten fra hun var omtrent seks mnd. De to yngste måtte vi lære å sove natta over når de var ca 7-8 mnd. gamle. Etter et par netter hvor vi gikk inn og tilbød vann ved skriking (tok de _ikke_ opp av senga) var sovinga innlært. Når de begge var rundt 9-10 mnd begynte de å våkne grytidlig på morgenen. mellomsten begynte dagen ved 04.00 tida og holdt det gående til sekstida når vi snart skulle opp likevel. Vi fikk tips om fotsonepunkter som skulle virke beroligende og fra første natt med fotsone sov hun over igjen! Minsten er nå snart 16 mnd og har begynt morgenene ved halv-fem - fem-tida... Etterhvert har hun drøyd det til rundt halv seks. Hos oss er det morgen fra klokka 06.00, så vi tar henne ikke opp før da. Noen ganger sover hun til klokka er nøyaktig seks, andre ganger våkner hun halv seks og gråter litt. Vi går inn med vann til henne og hun legger seg til å sove igjen - og sover da til ca seks. Jeg sitter også med et inntrykk (egen- og andres erfaringer) av at de som snart fyller ett år gjerne starter morgenene veldig tidlig i en periode, men at dette retter seg etter noen måneder. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/199174-barn-og-s%C3%B8vn/#findComment-1407499 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Montass Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Hmm, synest han sover litt mye på dagen. Kan ver han/ho trenger de? Vet ikke jeg.. Mine har aldri sovet så mye.. Mine sov fast tre-fire timer fordelt på en eller to, på heile dagen. (fra seksmnd. alder) Så sov de fra 20.00-09.00. Men det er mine da...de er vel noe for seg selv. De voknet ca en gang natta for oppmerksomhet. Tok de aldri opp. De ville ikke ha vatten heller..så de fikk bare ligge der å pludre. De låg aldri meir enn 15 min voken natta. Det er vel så forskjellig hvordan ungene sover. Bare de ikke vokner før halv sju og ikke vokner mer en 2 gangegr natta. Ungene mine hadde en roteperiode i 8 mnders alder. De begynnte å hyle når vi la dei kvelden, og voknet flere ganger natta...opp til 10 ganger. De ville bare ha oppmerkomhet. Så vi gikk inn og roet de ned og gikk ut att. Gikk over på en mnd. Har alltid lat ungene ligge å pludre til klokka ni, viss de har voknet før. De klaget aldri, merkligvis Det gjør de enda..gøy 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/199174-barn-og-s%C3%B8vn/#findComment-1407600 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.