Gå til innhold

Hva husker du fra 80-talls tiden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For ikke å snakke om Jane Helen-shampo!

Ja Jane Hellen var også populært. I flasker som var svakt trekantede. Og Musk og Cachet parfyme

Fortsetter under...

• Svar 191
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• sheba

18

• amber sun

15

• Osiris

15

• ShitDiddelyDo

11

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

"Romantikk" og ja

Åja Romantikk! Som ble smuglest under dyna...eller i jentegjengene. :)

Skrevet

Det var vel da min datter gikk i veldig store gensere og sko! Det eneste som dugde i bukser var 501.

Jeg lot mitt lange hår falle.

På jobben hadde vi bare noen få datamaskiner som vi måtte slåss om.

Hadde noen fine drakter/penkjoler, som skjulte noe av bilringene! (Jeg hadde nok brukt de i dag, hadde de vært littegrann større!)

Skrevet

"Jeg løp bare inn noen(?!) hun langhåra baben i Monsters Of Rock (eller hva nå det heavyprogrammet het), viste seg på skjermen. :)"

noen? Skrev du i panikk?:)

twin peaks og Dynastiet husker jeg. Fikk ikke lov å se det, men mange andre i klassen fulgte med. Jeg hadde en venninde som skrev dagbok om alt som skjedde i Dynastiet!!!!!!

Skrevet

Alexandra deodorant. Den beige med gulltopp var bestselger.

Jah! Det het den ja! Og så var det en parfyme hvor flaska så ut som et utropstegn. Den gikk det også mye av. Exclamation... Noe sånt?

Annonse

Gjest take on me
Skrevet

Åja Romantikk! Som ble smuglest under dyna...eller i jentegjengene. :)

ja, det var noe veldig hemmelighetsfullt! Min mor har fortalt at hun var fullt klar over hva vi smugleste:) Det stod jo faktisk litt av hvert i de bladene

Skrevet

Jeg husker "diana" blusen, Ball gensrene, hvit dressjakke og rosa tversoversløyfe, det hadde jentene, og guttene hadde skinnende dress og rosa magebelte.

Jeg hadde dianafrisyre. Hjelp, det hadde jeg glemt og eldstemann var baby.

Skrevet

Og så var det et program på radioen om natta..hva var nå det da? SOm jeg pleide å høre på, med det resultat at jeg var dautrøtt neste skoledag...

Det var ihvertfall noe med sangønsker, noe lokalt her i Stavanger. Lurer på om det var Kristian Valen som var programleder, ja det tror jeg det var...men husker ikke hva det het.

Gjest take on me
Skrevet

Jah! Det het den ja! Og så var det en parfyme hvor flaska så ut som et utropstegn. Den gikk det også mye av. Exclamation... Noe sånt?

den parfymen som så ut som et utropstegn husker jeg og. Het ikke helt det du skrev tror jeg, men noe lignende

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Tightsene var rosa. Sjokkrosa. *grøss*

Og øredobbene store og av plast. Pastellfarget.

Gruuusomt!

Ja, husker at jeg hadde sjokkrosa tights i 85 eller 86, med sjokkrosa slips til.Men da var ihverfall håret enda litt annstendig.

Litt senere skaffet jeg meg den tigertightsen. Og da var ikke øredobbene av plast, men noen tunge digre greier. Fargen var litt sånn slitt gullfarge. Brungull eller hva jeg skal kalle det. Og et digert tungt halskjede og belte. Langt tuppert, krølette hår med masse hårspray.. Jo større jo bedre.

Jeg må ha sett ut som et juletre. Faren min har ikke kommet over det enda;)

Han prater enda om den gangen jeg gikk kledd slik.

Det var på 50-tallet jentene var søte, og musikken bra iflg han;)

Skrevet

Ja Exclamation var det en som het. Den hadde ikke vi, men jeg husker at vi solgte desperat mye av Musk olje med pinne, og av Cachet og AnaïsAnaïs. Vi hadde en liste hvor vi skrev opp alle rare uttaler av Anaïs og Cachet. Anæ og Ane og Ananasparfyme og Sassje og Kasjett var de vanligste av de merkelige måtene.

Annonse

Skrevet

:o), spesielt når gjæren fløyt helt i toppen av glasset .... fordi vi hadde stjålet av flaskene til far før heimbrenten var ferdig. Fylte selvfølgelig etter på flaskene hans med vann, slik at det ikke skulle bli merka :o).

Husker også at vi fikk de som var gamle nok til å kjøpe KIR til oss på polet. Drakk oss skikkelig sjuke på det noen ganger :o).

Så husker jeg Ball-genseren som var stappet nedi olabuksa (som selvfølgelig var kort), det smale beltet som snurpet sammen buksa i livet, hvite tennissokker i seilerskoa, håret som det var lett permanent i og som sto til alle kanter med en halv flase Clynol (skikkelig Tina Turner hår) :o).

Åååå blir helt mo i knærne her jeg :o).

Lady in Red, m/Chris De Burg ble spilt som siste dansen .......

Næh! Var ikke noe dårlig heimert hos oss nei. Fikk som regel med hjemmefra eller av kompiser. Det var før det ble farlig å drikke sånt.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Det var vel da min datter gikk i veldig store gensere og sko! Det eneste som dugde i bukser var 501.

Jeg lot mitt lange hår falle.

På jobben hadde vi bare noen få datamaskiner som vi måtte slåss om.

Hadde noen fine drakter/penkjoler, som skjulte noe av bilringene! (Jeg hadde nok brukt de i dag, hadde de vært littegrann større!)

501 ja;) At jeg kunne glemme det. Det måtte alle ha.

Og så klippet vi hull i knærne og sydde på lapper.

Skrevet

Åja! Jane Hellen shampoen husker jeg godt! Hadde glemt den, men nå som jeg så navnet husker jeg omtrent hvor sterkt den luktet også. *s*

Den som var trukket med stoff har bestemoren min ennå...husker ikke hva den heter, men den står på benken i gangen hos henne, hehe.

Jeg tror jammen ikke det er så lenge siden den var å få i butikkene (sånne billigparfymerier med alskens rammel), så det er ikke sikkert at bestemoren din sin er så gammel heller. :)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Timotei hårshampoo var veldig 80-tall.

Og så drakk vi endel Kir. Hæler ikke tanken på det i dag.

Kir ja. Hi, hi hi, dette var gøy. Gud så mye morro vi fikk av Kir;) Det var liksom det som var vin den gangen.

Skrevet

Kir ja. Hi, hi hi, dette var gøy. Gud så mye morro vi fikk av Kir;) Det var liksom det som var vin den gangen.

Ja vi hadde det mye moro med Kir, og med Martini. Og Campari. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...