Gå til innhold

Utesteder på 80-tallet


Gjest KariKruskakli

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 196
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • mrxx

    62

  • morsan

    20

  • mil1365380270

    17

  • favn

    10

Mest aktive i denne tråden

En ting er sikkert, akkurat det klarer de ikke, men det kjente bandet er ikke så vanskelig å gjette riktig på.

Si ikke det! :-)

Du sier jo selv at dere var relativt kjente der dere spilte, og det kan jo ha vært en del dol'ere som gikk på fest på "lokalene" rundt omrking for ca 25 år siden! ;-)

Selv var jeg jo bare barnet da, men man kan jo ha hørt rykter! *he he*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du forsøker å lure meg ut på glattisen nå, men jeg er ikke så god å lure:-)

Nei, merker det. Litt irriterende i grunnen... ;-)

Men du kan jo svare på noe annet kanskje? Hvor mange band har du spilt i? Etter at du var 18.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si ikke det! :-)

Du sier jo selv at dere var relativt kjente der dere spilte, og det kan jo ha vært en del dol'ere som gikk på fest på "lokalene" rundt omrking for ca 25 år siden! ;-)

Selv var jeg jo bare barnet da, men man kan jo ha hørt rykter! *he he*

At noen skulle huske det navnet etter 25 år, det tror jeg er svært tvilsomt. Men slettes ikke umulig at jeg kan ha spilt for noen dolere, hvem vet:-)

Rykter har du nok ikke hørt, hehe. Var ikke mye ryktespredning rundt oss, selv om jeg har fått skylda for å ha hatt forhold til noen jenter som har skrytt på seg. Jeg visste ikke hvem disse jentene var en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, merker det. Litt irriterende i grunnen... ;-)

Men du kan jo svare på noe annet kanskje? Hvor mange band har du spilt i? Etter at du var 18.

Hehe ja tenker det er litt irriterende.

Jeg har spilt i kun ett band som har spilt ute, men har øvd i ett annet band senere, men hvor det aldri ble noe mer enn øving ett års tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At noen skulle huske det navnet etter 25 år, det tror jeg er svært tvilsomt. Men slettes ikke umulig at jeg kan ha spilt for noen dolere, hvem vet:-)

Rykter har du nok ikke hørt, hehe. Var ikke mye ryktespredning rundt oss, selv om jeg har fått skylda for å ha hatt forhold til noen jenter som har skrytt på seg. Jeg visste ikke hvem disse jentene var en gang.

Hva het begentlig band på den tida, da???

Rainbow og slikt? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du sjangerbestemme littegrann? Danseband? Viserock? Progrock? Rock? Puddel? ;-)

Vi spilte "alt" som var i skuddet den gangen, f.eks. 10 CC, Supertramp, Fleedwood mack osv. Men ellers var det innslag av svensktopper og annet dill dall, som var populært og god dansemusikk.

Vi likte best å spille pop og rock og reportuaret (skrives det sånn?) besto mest av det.

Steder vi spilte på var mye bygdefester, altså på lokalet, men også resturanter og andre steder det ble arrangert fest.. Spilte også litt i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Downtown mener jeg å ha hørt om. Det var ikke det diskoteket som lå i det hotellet ved elva? I så fall var jeg der noen ganger.

Husker ikke hva det heter nå, men det er et kjent hotell ihvertfall.

HOtellet du tenker på heter Royal Garden, treffsted for Flettfrid og hennes venninder.

Downtown lå i Handelstandens Hus, rett over Brittania, ned i kjelleren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Bergen var det Truck 16 på begynnelsen av 80-tallet, det var rulleskøytedisko. Senere skiftet det navn til Le Mirage og rulleskøytene ble pakket vekk, så hadde vi Disken på Hotel Norge og selvfølgelig Oleana og Christian.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest KariKruskakli

HOtellet du tenker på heter Royal Garden, treffsted for Flettfrid og hennes venninder.

Downtown lå i Handelstandens Hus, rett over Brittania, ned i kjelleren.

Jeg må ha vært der. Det høres så kjent ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ha vært der. Det høres så kjent ut.

"Royal Garden ligg på motsatt sie og skjærme for slakteriet, polet polletistasjon å ræste ta jola!"

Ola Uteligger (Hans Rotmo)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

"Royal Garden ligg på motsatt sie og skjærme for slakteriet, polet polletistasjon å ræste ta jola!"

Ola Uteligger (Hans Rotmo)

Ja, jeg var på en forestilling med han en gang, det året jeg bodde i Trondheim.

Jeg lo så jeg skreik.

"Herre va gammel, gammelpottit ja." Den husker vel alle. Var ikke så lenge siden jeg hørte den igjen på radioen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja tenker det er litt irriterende.

Jeg har spilt i kun ett band som har spilt ute, men har øvd i ett annet band senere, men hvor det aldri ble noe mer enn øving ett års tid.

Hmmm... Dere var kanskje med i en film også..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Royal Garden ligg på motsatt sie og skjærme for slakteriet, polet polletistasjon å ræste ta jola!"

Ola Uteligger (Hans Rotmo)

Royal Garden har jeg ligget på mange ganger, sikkert en måned til sammen, på 80-tallet.

Var en nattklubb i kjelleren der, hette den hjorten tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...