Gå til innhold

Utesteder på 80-tallet


Gjest KariKruskakli

Anbefalte innlegg

Det stedet husker jeg ikke....hmm..eller kanskje?..noe var kjent

Alle som har bodd i Trondheim vet om Bajazzo vel. Selv jeg som kun har vært der på platemesse! Ligger i Søndre, like ved Egon, men jeg er ikke sikker på om det er i drift lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 196
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • mrxx

    62

  • morsan

    20

  • mil1365380270

    17

  • favn

    10

Mest aktive i denne tråden

Vi spilte "alt" som var i skuddet den gangen, f.eks. 10 CC, Supertramp, Fleedwood mack osv. Men ellers var det innslag av svensktopper og annet dill dall, som var populært og god dansemusikk.

Vi likte best å spille pop og rock og reportuaret (skrives det sånn?) besto mest av det.

Steder vi spilte på var mye bygdefester, altså på lokalet, men også resturanter og andre steder det ble arrangert fest.. Spilte også litt i Oslo.

Kåre and the hitmakers eller UFO. ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest knokkelloftet

Min bror og en guttegjeng var på motorsykkeltur opp til Trondheim for noen år siden, de hadde vært på et utested som på folkemunne ble kalt for Knokkelloftet :o), der hadde de hatt det kjempegøy !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Royal Garden har jeg ligget på mange ganger, sikkert en måned til sammen, på 80-tallet.

Var en nattklubb i kjelleren der, hette den hjorten tro?

*Pling* Hjorten het den ja;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som har bodd i Trondheim vet om Bajazzo vel. Selv jeg som kun har vært der på platemesse! Ligger i Søndre, like ved Egon, men jeg er ikke sikker på om det er i drift lengre.

Bajazzo er i drift det, men de har nok hatt mange eiere opp gjennom tidene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bror og en guttegjeng var på motorsykkeltur opp til Trondheim for noen år siden, de hadde vært på et utested som på folkemunne ble kalt for Knokkelloftet :o), der hadde de hatt det kjempegøy !

Knokkelloftet? Det er nok Monte Christo. *ler* Har vært kalt både åreknuten og gjenbrukloftet. *fnis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, morsom tråd.

Drammen: Hawk og Valhall, og Park da selvsagt.

Oslo: Frascati (Resteloftet), Baronen og Baronessen, og et par steder i Rosenkratzgate som jeg ikke husker hva heter lenger :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo:

Tiffany (vis-à-vis Sentrum politistasjon i Vika)! Åh - der sjekka jeg opp mannen min!

Ellers var det jo Smuget, Ridderhallen og ja - hva het de alle disse stedene da? Det var jo så mange, og vi gjorde jo ikke annet enn å fly der ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som har bodd i Trondheim vet om Bajazzo vel. Selv jeg som kun har vært der på platemesse! Ligger i Søndre, like ved Egon, men jeg er ikke sikker på om det er i drift lengre.

Det er mulig, men jeg har aldri bodd i Trondheim. Men jeg har vært der flere ganger på 80-tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Pling* Hjorten het den ja;)

Jeg er dårlig til å huske navn, men jaggu hadde jeg rett.

Eksisterer det noe mer og er det i det hele tatt noen nattklubb der lenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer deg ikke jeg. Hvorfor tror du det?

Hvis jeg har forstått deg riktig, var dette et cover-band som spilte i hovedsaklig Sør-Norge, og litt utenlands?

Det er ikke veldig kjent, men har vært en inspirasjonskilde/forbilde for gutta i Return?

Vi er på 80- og begynnelsen av 90-tallet?

Så var det denne konserten, hvor dette kjente bandet ville ha dere med.... Men dere var ikke kjente...?

Vær så snill, det er masse snørr i hjernen min, kan du rydde opp litt her? *smile pent*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min bror og en guttegjeng var på motorsykkeltur opp til Trondheim for noen år siden, de hadde vært på et utested som på folkemunne ble kalt for Knokkelloftet :o), der hadde de hatt det kjempegøy !

Vi hadde et sted i Bergen som også ble kalt "Knokkelloftet", det var fordi det var bare gamlinger som gikk der, husker vi var ute med jobben en gang, og da havnet vi der, jobbet nemlig sammen med flere damer i 50-årene, husker vi unge syns det var helt fælt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg har forstått deg riktig, var dette et cover-band som spilte i hovedsaklig Sør-Norge, og litt utenlands?

Det er ikke veldig kjent, men har vært en inspirasjonskilde/forbilde for gutta i Return?

Vi er på 80- og begynnelsen av 90-tallet?

Så var det denne konserten, hvor dette kjente bandet ville ha dere med.... Men dere var ikke kjente...?

Vær så snill, det er masse snørr i hjernen min, kan du rydde opp litt her? *smile pent*

Bandet jeg spilte i, spilte stort sett på østlandet, men noen avstikkere til andre deler av landet og vi var i Sverige også. Bandet jeg spilte i, vil du ikke klare å finne ut hvem er, skal svært mye til for at du vil klare det, for så kjent var vi ikke at du vil huske navnet. Selv om vi var godt kjent der hvor vi hadde spillejobber. Dette er tross alt over 25 år siden.

Vi i dette bandet var i sin tid store forbilder til ett kjent band som hadde sin storhetstid på 80-tallet, kanskje i begynnelsen av 90 også.

Jeg har ikke sagt noe om hvilket band dette er.

Jeg spilte i slutten av 70-årene, ikke i slutten av 80 eller begynnelsen av 90-tallet.

Da vi spilte sammen med det kjente bandet, var ikke det en konsert, men bare undet ett arrangement hvor flere band var samlet og hvor vi satte sammen noen som spilte sammen litt den kvelden.

Det bandet jeg spilte i hadde en kvelds comeback bare, noe som den kjente gruppa hadde mast mye om i lengre tid.

Det er nok litt surrings i hjernen din ja, var dette oppklarende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Jeg er dårlig til å huske navn, men jaggu hadde jeg rett.

Eksisterer det noe mer og er det i det hele tatt noen nattklubb der lenger?

Det aner jeg ikke;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bandet jeg spilte i, spilte stort sett på østlandet, men noen avstikkere til andre deler av landet og vi var i Sverige også. Bandet jeg spilte i, vil du ikke klare å finne ut hvem er, skal svært mye til for at du vil klare det, for så kjent var vi ikke at du vil huske navnet. Selv om vi var godt kjent der hvor vi hadde spillejobber. Dette er tross alt over 25 år siden.

Vi i dette bandet var i sin tid store forbilder til ett kjent band som hadde sin storhetstid på 80-tallet, kanskje i begynnelsen av 90 også.

Jeg har ikke sagt noe om hvilket band dette er.

Jeg spilte i slutten av 70-årene, ikke i slutten av 80 eller begynnelsen av 90-tallet.

Da vi spilte sammen med det kjente bandet, var ikke det en konsert, men bare undet ett arrangement hvor flere band var samlet og hvor vi satte sammen noen som spilte sammen litt den kvelden.

Det bandet jeg spilte i hadde en kvelds comeback bare, noe som den kjente gruppa hadde mast mye om i lengre tid.

Det er nok litt surrings i hjernen din ja, var dette oppklarende?

Nei, for du er så slem at du ikke sier hva som er feil og når jeg er inne på noe riktig.... Det begynner på Y?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som har bodd i Trondheim vet om Bajazzo vel. Selv jeg som kun har vært der på platemesse! Ligger i Søndre, like ved Egon, men jeg er ikke sikker på om det er i drift lengre.

Selv jeg har vært der. Og jeg forlot byen i 1983.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, for du er så slem at du ikke sier hva som er feil og når jeg er inne på noe riktig.... Det begynner på Y?

Akkurat, jeg vil ikke hverken bekrefte eller avkrefte noe.

Hva begynner på Y? Det bandet jeg spilte i eller det andre? Forresten det spiller ingen rolle, ingen av dem begynner på Y, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat, jeg vil ikke hverken bekrefte eller avkrefte noe.

Hva begynner på Y? Det bandet jeg spilte i eller det andre? Forresten det spiller ingen rolle, ingen av dem begynner på Y, hehe

Mente det du var i. Men du er så restriktiv med informasjonen at jeg gir opp ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...