Gå til innhold

Gruppeterapi: Hva skal jeg nå gjøre

Anbefalte innlegg

Hei,

Nå som jeg har begynnt på en folkehøyskole, så har jeg fått tilbud om gruppeterapi på hjemstedet. Dersom jeg skal fortsette på skolen så må jeg jo takke nei til det. Det er kansje dumt når en har tilbudet? På den annen side er det vanskelig å slutte på skolen også.

Sliter forresten ganske mye sosialt. Det er først når en kommer sammen med andre mennesker at en merker hvor tungt det er. Selv om en har folk rundt seg nesten hele tiden så blir en gående alene når en ikke får til å ta insiativet til noe kontakt, det er nesten værre enn å være alene når en er hjemme, og ikke har folk rundt seg. Har ikke vært lenge på skolen enda, en ukes tid, kan jeg forvente noen bedring eller kommer det til å fortsette? Noen som har noen tips, råd eller erfaringer? Er virkelig i tvil om hva jeg bør gjøre.

Fortsetter under...

Det er god grunn til å håpe at du får det bedre sosialt på skolen når det har gått litt mere tid. Jeg synes det er synd om du reiser hjem igjen etter så kort tid; forsøk å finne ut om du kan få til å trives på skolen og ta evt. kontakt med sosiallærer eller tilsvarende på skolen og be om gode tips.

Gjest svaksterk

Hei :-)

Da jeg var 17 år reiste jeg på folkehøyskole, jeg slet litt med angst da selv om jeg ikke forsto at det var det jeg hadde. De første ukene var tøffe, for jeg følte meg så rar og utenfor. Men det kom seg etterhvert, jeg hadde et fantastisk år!

Jeg tror alle synes de første ukene er tøffe, man er usikker og redd for å ikke finne noen å være sammen med. Likevel ordner det seg som regel etterhvert, man finner noen man trives med :-) Jeg fikk et fint år, som jeg enda kan tenke tilbake på med glede.

Jeg synes det er tøfft av deg å begynne på folkehøyskole, og sannsynligvis vil du få det fint etterhvert, og få gode venner i løpet av året:-) Kjempebra at du har dratt!

Når det gjelder terapi kan du jo snakke med dem og høre om du kan komme med i gruppe når skolen er ferdig. Det burde være mulig å holde av en plass til deg, jeg regner med at de starter gruppe neste høst også? Det kan være lurt å ta en telefon :-)

Lykke til! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...