Gå til innhold

Fosterhjem etter fylte 18 år??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg vet ikke hva som skal til, men jeg kjenner en gutt som er 19 år, og som fortsatt bor i fosterhjemmet han har bodd i siden han var 15.

Han kan selvfølgelig flytte derfra dersom han selv vil, men så lenge fosterforeldrene syns det er best for ham å fortsatt bo "hjemme", så gjør han det.

Han har store problemer både med rus og kriminalitet, men fosterforeldrene vil ikke gi ham opp.

Jeg tror det er mye opp til fosterforeldrene om "barnet" fortsatt får bo i hjemmet etter fylte 18.

Gjest hørt om det

Barnevernet har noen regler på det. Man kan visst få bo i fosterhjem inntil fylte 21 år, men det er på spesielle betingelser siden barnevernet vanlivis avskriver seg ansvaret etter fylte 18.

Det står noe om det i barnevernsloven,men har ikke referansene her for øyeblikket.

Hyperaktivt vesen :)

Barnevernet har noen regler på det. Man kan visst få bo i fosterhjem inntil fylte 21 år, men det er på spesielle betingelser siden barnevernet vanlivis avskriver seg ansvaret etter fylte 18.

Det står noe om det i barnevernsloven,men har ikke referansene her for øyeblikket.

Heizann!

Jeg er selv under barnevernet og er 21 år, det er til en blir 23 at en kan være under barnevernet, men det er frivillig etter fylte 18 år. Jeg er usikker på hvordan de praktisere her og der, men der jeg er under er det fosterheimen som har et ansvar i samarbeid med meg og b.vernet. De har noe de skulla sagt så lenge en er under de, men en er frivillig med og kan derfor trekke seg ut med en gang en føler for det, men da kan en ikke bare hoppe inn igjen liksom, skjønner? Håper jeg kunne hjelpe deg med dett lille skrivet!

Klæm fra meg !

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...