Gå til innhold

Han snakker hele tiden...

Anbefalte innlegg

... hva gjør man med et barn som prater absolutt hele tiden. Det er sjelden et ledig minutt uten at han snakker.

Blir litt svett i øra noen ganger.

Hva gjør man egentlig med dette? Har ikke lest noe om hvordan man setter grenser for ustanselig snakking.

Det er ikke lett for meg og min mann å ha noen samtaler heller for han vil snakke med oss hele tiden og han forlanger at vi SKAL høre på ham.

Vi har satt grenser for dette men føler oss fæle som gjør det.

Han er spesiellt klengete på min mann som setter minst grenser for dette...

Har dere det som oss og hvordan har dere taklet dette? Hva kan dette komme av?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/199783-han-snakker-hele-tiden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han må lære seg å vente på tur. Altså, vente mens noen andre snakker.

Jeg pleier å si "nå må du vente litt for jeg (eller noen andre) snakker, men etterpå vil jeg høre hva du sier".

Har ei skravlehøne, jeg også ser du...og det har hun arvet fra meg *kremt*

En kan bli svett innimellom når det går i ett, men dersom en lærer barnet å vente på tur, sånn at alle får si sitt, så får en en balanse etterhvert.

Snuppa mi er 6 år nå, og er ikke vanskelig å få til å vente på tur. Men dersom hun kan, griper hun ordet så ofte hun har mulighet, - så hun er nok ikke en av dem som sitter uten å si noe. Men så lenge hun respekterer at hun må vente når andre sier noe, så er det greit syns jeg.

Et par ganger har jeg også sagt at nå prøver vi å være litt stille, når det har blitt for intenst.

Vet selv at jeg kan bli veldig intens på skravling når jeg blir ivrig, hehe. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...