Sofies mamma Skrevet 26. september 2005 Skrevet 26. september 2005 Vi har setet balovervendt (hun veier 15 kg og er 2,5 år). Det er ikke god plass, men helt ok, hun synes det er godt å sitte i det fortsatt. Men når skal vi snu hvis det ikke er hennes lengde det kommer an på? Er det noe med antall kilo? Slo ned i hodet mitt at det er noe med 15 eller 18 kg. Og når vi snur... Skal vi bare ha setet løst i bilen og bruke vanlig bilbelte? Eller skal vi bruke selen som følger med? 0 Siter
memorex Skrevet 26. september 2005 Skrevet 26. september 2005 Jeg fikk svar på et innlegg om bilsete, at 18kg er max for å sitte bakovervendt. 0 Siter
Gjest sofie34 Skrevet 26. september 2005 Skrevet 26. september 2005 Er ganske så sikker på at setet først må snus når barnet veier 18 kg. Setet skal IKKE sitte helt løst i bilen. Vi har festet setet med bilens belte og barnet sitter festet med beltene som er i setet. Har du mistet bruksanvisningen kan du laste den ned her http://www.akta.se/ 0 Siter
Gjest sofie34 Skrevet 26. september 2005 Skrevet 26. september 2005 Er ganske så sikker på at setet først må snus når barnet veier 18 kg. Setet skal IKKE sitte helt løst i bilen. Vi har festet setet med bilens belte og barnet sitter festet med beltene som er i setet. Har du mistet bruksanvisningen kan du laste den ned her http://www.akta.se/ hmm, rettelse..det ser ut til at det går å bruke bilens belte til å feste barnet også fra 15-25 kg. 0 Siter
Atene Skrevet 26. september 2005 Skrevet 26. september 2005 Er ganske så sikker på at setet først må snus når barnet veier 18 kg. Setet skal IKKE sitte helt løst i bilen. Vi har festet setet med bilens belte og barnet sitter festet med beltene som er i setet. Har du mistet bruksanvisningen kan du laste den ned her http://www.akta.se/ Jeg har forstått det slik at når setet står forovervendt, anbefales det at man fjerner de integrerte beltene, og bruker bilens belter istedenfor. Mer fleksibel lengde, og en del mindre som kan svikte. 0 Siter
Sofies mamma Skrevet 26. september 2005 Forfatter Skrevet 26. september 2005 hmm, rettelse..det ser ut til at det går å bruke bilens belte til å feste barnet også fra 15-25 kg. Jeg trodde ikke de integrert selene skulle brukes på barn over 18 kg?! 0 Siter
emin Skrevet 26. september 2005 Skrevet 26. september 2005 Jeg trodde ikke de integrert selene skulle brukes på barn over 18 kg?! Du KAN gjøre det ifølge den norske bruksanvisninga. I den svenske står det spesifikt at det IKKE skal gjøres. 0 Siter
emin Skrevet 26. september 2005 Skrevet 26. september 2005 Jeg fikk svar på et innlegg om bilsete, at 18kg er max for å sitte bakovervendt. Ikke i Akta Graco Cosmic. Den kan brukes bakovervendt til 25 kg. 0 Siter
Sofies mamma Skrevet 26. september 2005 Forfatter Skrevet 26. september 2005 Du KAN gjøre det ifølge den norske bruksanvisninga. I den svenske står det spesifikt at det IKKE skal gjøres. Så da er det beste i vårt tilfelle at vi snur setet ved 18 kilo og da bruker vi biens belte rundt barn og sete? Sete festes ikke på noen annen måte da? 0 Siter
emin Skrevet 26. september 2005 Skrevet 26. september 2005 Så da er det beste i vårt tilfelle at vi snur setet ved 18 kilo og da bruker vi biens belte rundt barn og sete? Sete festes ikke på noen annen måte da? Du må feste beltet i en dings som tres gjennom øverste hull i ryggen, en slags spenne for å holde beltet på plass. IKKE bare sette setet i bilen og spenne fast selen rundt sele og barn! Denne spennen skal følge med setet ditt, ikke noe du trenger å kjøpe ekstra. Såvidt jeg har skjønt så ligger spennen i en grop under setetrekket. Du vil finne den når du tar av trekket på setet; det må du uansett når de integrerte selene er løsnet og skal rulles sammen og legges i groper under setetrekket. Alt dette står i bruksanvisningen. ) 0 Siter
Sofies mamma Skrevet 26. september 2005 Forfatter Skrevet 26. september 2005 Du må feste beltet i en dings som tres gjennom øverste hull i ryggen, en slags spenne for å holde beltet på plass. IKKE bare sette setet i bilen og spenne fast selen rundt sele og barn! Denne spennen skal følge med setet ditt, ikke noe du trenger å kjøpe ekstra. Såvidt jeg har skjønt så ligger spennen i en grop under setetrekket. Du vil finne den når du tar av trekket på setet; det må du uansett når de integrerte selene er løsnet og skal rulles sammen og legges i groper under setetrekket. Alt dette står i bruksanvisningen. ) Tusen takk. Da vet jeg hva vi skal når... Får ta en tur til babyshop da, har mistet bruksanv. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.