Gå til innhold

Hva synes dere om forlaget til nytt punkt i adopsjonsloven?

Anbefalte innlegg

http://odin.dep.no/bfd/norsk/aktuelt/pressesenter/pressem/004051-070431/dok-bn.html

Håper bare ikke dette blir enda en flaskehals for oss som adopterer. Viktig at det er et godt system på plass før loven trer i kraft.

Håper virkelig ikke dette gjør forskjellene fra landsdel til landsdel enda større enn de alt er!

Fortsetter under...

krapyl1365380738

Det er et veldig bra kurs. I tillegg er det en unik mulighet til å få et nettverk.

MEN jeg er veldig kritisk til at man må ha kurset før man må søke, for da kan det lett bli en ny flaskehals i systemet, og vi trenger ikke flere ting som gjør at prosessen tar lengre tid! Eller hva! Hilsen en som snart har ventet i 3 år.....

Det er et veldig bra kurs. I tillegg er det en unik mulighet til å få et nettverk.

MEN jeg er veldig kritisk til at man må ha kurset før man må søke, for da kan det lett bli en ny flaskehals i systemet, og vi trenger ikke flere ting som gjør at prosessen tar lengre tid! Eller hva! Hilsen en som snart har ventet i 3 år.....

Såvidt jeg skjønte kan kurset gjennomføres MENS man søker, dvs. mens man er hos sosialkontor og bufetat.

Kravet er vel at det må være fullført før en blir godkjent.

Hvis det forsinker prosessen synes jeg ikke noe om det. Vel, egentlig så vet jeg ikke om jeg synes noe om det i det hele tatt. Synes at det skal være en frivillig sak.

Husker at det ble diskutert på UFB sidene om de som skulle ha prøverørsforsøk skulle ha en slags godkjenning for å få starte. Det tok jeg som en heller dårlig vits dengang. Jeg skal ikke si at forslaget om pålagt kurs for kommende adoptivforeldre er en dårlig vits, men mener at det får være opp til en enkelt å ta dette. Jeg er ikke i tvil om at det er et bra kurs å gå på, men for vår del følte vi ikke for å ta det. Vår grunn var at vi allerede hadde lest mye om adopsjon, hadde venner som hadde adoptert og kunne fortelle mye + at avhengighetsforholdet til DOL gjorde at i hvert fall jeg lærte ufattelig mye av de som vanket her på den tiden vi holdt på med prosessen.

Et frivillig kurs bør det være.

Hilsen

Annonse

Gjest ikke bare-bare

Sikkert ikke dum tanke - men siden det i praksis kan bli vanskelig å gjennomføre likt alle steder, kan det jo slå ulikt ut avhengig av hvor man bor.

Selv opplevde jeg å "falle av" ventelisten til kurs TRE GANGER (AF Oslo) så etter å ha ventet i halvannet år måtte jeg bare gi opp.

Er glad det ikke var slikt krav da!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...