Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er helt blank... Hva har dere gitt til deres barn? Har ei jente som skal døpes nå snart. HAr ingen anelse om hva jeg og faren skal gi så jeg er ute etter ideer.

Skrevet

Vi har gitt sølvbestikk (skje, kniv, gaffel) til alle våre tre barn. Bestikket er i bruk daglig, og de synes det er veldig koselig med eget bestikk med inngravert navn på.

Skrevet

Våre to fikk skje og gaffel i sølv, utrolig populært når de ble større! Og penger ved siden av, på konto.

Skrevet

Ingen verdens ting, annet enn et dikt.

ingenting? Wow.....

Skrevet

Vi har gitt gull-armbånd ... i voksen størrelse ... som de kan bruke hele livet sitt.

Har fått satt på en ekstra festering, slik at armbåndet også kan brukes nå som de er små. Flytter bare festeringen etterhvert som barnet vokser - og omkretsen rundt håndleddet øker.

hilsen

kakki1365380609
Skrevet

Her tror jeg ikke det er vanlig å gi noe fra foreldre til eget barn. I hvertfall har ikke vi gjort det. Sølvbestikk ar de fått fra besteforeldre.

Skrevet

Vi ga ikke noe til egne barn. De fikk dåpsselskapet :-).

Sølvbestikk fikk de av besteforeldre (med flere).

Skrevet

ingenting? Wow.....

Det er mange som ikke kjøper noe spesielt i dåpsgave til ungene sine. Ikke uvanlig, det.

Et pent dikt som både ble lest opp og limt i albumet er for øvrig vel så verdifullt for ettertiden som en gullsmedgave, synes jeg.

Skrevet

Vi ga ikke gaver til våre egne unger da de ble døpt.

Vi kjøpte dåpskjole og hadde selskapet...

Skrevet

Vi gav heller ikke noe til våre da de ble døpt. Men vi holdt stort selskap med familien, med middag og hele pakken, for alle 3.

Gjest 1000 kroner
Skrevet

Vi satte inn 1000,- på en konto. sparer allerede for ungene men de fikk da 1000,- i tillegg.

Ellers er det vel ikke vanlig tror jeg ?????

Skrevet

Såvidt jeg har skjønt så er det ikke vanlig at man gir sine egne barn dåpsgaver?!

Skrevet

Spurte her på Dol for en tid tilbake om dette, og de fleste svarte at de ikke ga dåpsgave til egne barn.

Vi har ikke gjort det, og kommer ikke til å gjøre det heller.

Men jeg synes at et pent smykke må være en fin gave til en liten jente, f.eks. et gullhjerte.

Skrevet

Jeg kjøpte sølvkopp med inngravert navn. Minne for resten av livet. (Var ikke dåp, men navndag, men det går vel for det samme med hensyn til presang)

Skrevet

Jeg kjøpte sølvkopp med inngravert navn. Minne for resten av livet. (Var ikke dåp, men navndag, men det går vel for det samme med hensyn til presang)

Gikk det greit med gamle tanter og bestemødre å ha navnedag? Jeg kunne godt tenke meg å ha det.

Skrevet

Vi ga ikke barna noe i dåpsgave - annet enn en dåpsfest (veldig liten).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...