isbe Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Idag skulle barnehagen på tur og jeg tok bleie på junior som bruker litt bleie og går litt uten- bruker stort sett bleie hele dagen i barnehagen. Sa fra at han hadde bleie og ullbody på idag. Da jeg kom og hentet han, luktet han lang vei (med utedress og ullklær på), og jeg tok han inn og skiftet på han. Det viste seg da at han hadde samme bleie på som i morges (bruker andre bleier hjemme enn i barnehagen). Bæsjen var inntørket og bleia var overfull sånn at han var våt på bukse og body. Tok det så opp og fikk til svar at oisann - de hadde husket alle de andre barna, men ikke han. Blir sååå lei meg. Han har en 100% assistentstilling på seg mest pga helse, og man vet at han trenger å holde seg varm for å holde seg frisk. Assistenten er nå en vikar - så ikke noe til vikaren (som jeg ikke vet hvem er heller), men uansett skulle man tro at ungen blir ordentlig fulgt opp når han har en 100% ekstra stilling på seg. Da tenker jeg som mor: hva med alle de andre tiltakene som er rundt han? Hvordan følges de opp når de ikke klarer å skifte bleie på han?? Tirdag var det at han ikke fikk basseng pga at vikaren var syk, onsdag morgen hylskrek han da jeg gikk fordi han trengte å slappe av - vikaren startet leeenge etter han, og dermed var det ikke personell til å ta vare på han når han var syk, det samme skjedde torsdag morgen. Lurer på hva som skjer i morgen... Og jeg lurer også på hva som skjer i hele den tiden jeg ikke ser han. Hilsen en meget utrygg mor som gruer seg til å leverer gutten i barnehagen i morgen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/199990-turdag-ikke-skiftet-p%C3%A5-p%C3%A5-hele-dagen-i-barnehagen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
mAd Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Er det ingen andre barnehager du kan ha han i (dette har du sikkert svart på før;), jeg syns de virker skikkelig inkompetente alle der du har han nå, huff.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/199990-turdag-ikke-skiftet-p%C3%A5-p%C3%A5-hele-dagen-i-barnehagen/#findComment-1416453 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Huff og huff, blir helt lei meg av å lese dette. Stakkars gutten din. Det er rett og slett altfor dårlig, alt det du skriver. Selv om han nå har en vikarassistent så skal ikke dette gå utover gutten din. Dersom bhg. har 100 % ekstra ressurser for din sønn, så må de jammen klare å få til ting bedre enn dette. Dette ville jeg helt klart ha tatt opp i morgen den dag, jeg tror jeg ville blitt både skikkelig lei meg, skuffet og forbannet. Ønsker deg lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/199990-turdag-ikke-skiftet-p%C3%A5-p%C3%A5-hele-dagen-i-barnehagen/#findComment-1416456 Del på andre sider Flere delingsvalg…
isbe Skrevet 26. september 2005 Forfatter Del Skrevet 26. september 2005 Er det ingen andre barnehager du kan ha han i (dette har du sikkert svart på før;), jeg syns de virker skikkelig inkompetente alle der du har han nå, huff.. Vi vurderte det, men bestemte oss for å ha han i den barnehagen til storesøster begynte på skolen nå i høst, MEN så skifet plutselig barnehagen "opplegg" - vi ble lovet kjempeflott opplegg både pedagogisk og medisinsk, og barnehagen møtte opp på PPT møte med styrer, 2 avd. ledere og støttepedagog. Både vi og PPT trodde virkelig at NÅ kom ting til å fungere. Han skulle bytte avdeling til en der de bruker mye tegn-språk slik at han skulle få nytte av dette -noe vi ikke ser at skjer i praksis.... Nei - pr idag ser det ikke ut slik vi ble lovet i vår... Og nå er det ikke ledige plasser i den andre barnehagen som er aktuell 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/199990-turdag-ikke-skiftet-p%C3%A5-p%C3%A5-hele-dagen-i-barnehagen/#findComment-1416466 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Finnes det noen mulighet for å bytte barnehage? Det er jo bare problemer for dere der dere er. Det er nesten utilgivelig å ikke bytte bleie på et barn i løpet av en hel lang barnehagedag! Vet neimen ikke hva jeg hadde gjort var jeg deg. Føler veldig med deg, og priser meg lykkelig for vår barnehage! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/199990-turdag-ikke-skiftet-p%C3%A5-p%C3%A5-hele-dagen-i-barnehagen/#findComment-1416474 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest surreal Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Jeg har fulgt litt med i innleggene dine ang. barnehagen, og må si at jeg generelt syns at det virker som om barnehagen din ikke gjør det de skal opp mot sønnen din. Iom. at han har 100% støttepedagog på seg, er det tydelig at han har store ekstra ressursbehov. HAR man støttepedagog/ekstraperson på seg, så SKAL denne følge opp dette barnet!!! PUNKTUM! (Eller sørge for at de ANDRE på avdelingen gjør jobben sin opp mot barnet om de "rullerer" på å ha ansvaret - slik vi gjør med et barn på min avdeling) Jeg syns at GENERELT er det VELDIG sløvt at bleiebarn (selv om det bare er "nå og da") ikke blir skiftet på, og det SKAL ikke skje! (Men, jada, det har skjedd hos oss også, noe av det pinligste jeg vet om) Det er et basisbehov! Det er helt tydelig at de har en rutinesvikt hos seg.. Hos oss har vi faste cirka-tider for bleieskift, ca kl 12 og ca kl 15. Skifter selvsagt ved behov ellers også. I sykdomsperioder kan det jo gå litt over stokk og stein, og som personale blir man da strekt i hytt og pine. DA kan det jo være at ting blir glemt. Men, på det JEVNE skal det ikke være slik!! Om 3 av personalet er på jobb, og sønnen din har en vikar i støttepedagogstillingen, så SKAL ting rundt han følges opp!! Iallefall hovedtiltakene! Og det er Pedagogisk leder som har ansvaret for at det skjer! (grr, kjenner at jeg blir provosert) Jeg syns du skal ta en prat med pedagogisk leder. Dersom du føler at dette ikke fører frem (har skjønt at dere har jevnlige samtaler?), så syns jeg du skal snakke med styrer. Legg frem uroen din, og si det slik du fremstiller det her!!! Om du er _veldig_ engstelig, så syns jeg faktisk du kan ta en telefon hjem til pedagogisk leder eller styrer. Jeg vet ikke hvor god dialog du har med dem, men jeg for min del hadde vært åpen for, og glad for, at foreldre ringte meg ang. en slik uro - om de ikke følte at de kunne vente til neste dag. (Jeg blir ikke "nedringt" av foreldre, har bare fått et par-tre tlf på 5 år, og da om _viktige_ ting). Det er ingen god følelse å gå og engste seg for om barnet ditt har det bra, om det blir sett og får det han trenger.. Sender deg masse varme tanker og håper dette snart bedrer seg!! klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/199990-turdag-ikke-skiftet-p%C3%A5-p%C3%A5-hele-dagen-i-barnehagen/#findComment-1416478 Del på andre sider Flere delingsvalg…
isbe Skrevet 26. september 2005 Forfatter Del Skrevet 26. september 2005 Finnes det noen mulighet for å bytte barnehage? Det er jo bare problemer for dere der dere er. Det er nesten utilgivelig å ikke bytte bleie på et barn i løpet av en hel lang barnehagedag! Vet neimen ikke hva jeg hadde gjort var jeg deg. Føler veldig med deg, og priser meg lykkelig for vår barnehage! På nåværende tidspunkt er den barnehagen vi evt. kan bytte til full, men det går an å stå på venteliste selvfølgelig... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/199990-turdag-ikke-skiftet-p%C3%A5-p%C3%A5-hele-dagen-i-barnehagen/#findComment-1416501 Del på andre sider Flere delingsvalg…
isbe Skrevet 26. september 2005 Forfatter Del Skrevet 26. september 2005 Jeg har fulgt litt med i innleggene dine ang. barnehagen, og må si at jeg generelt syns at det virker som om barnehagen din ikke gjør det de skal opp mot sønnen din. Iom. at han har 100% støttepedagog på seg, er det tydelig at han har store ekstra ressursbehov. HAR man støttepedagog/ekstraperson på seg, så SKAL denne følge opp dette barnet!!! PUNKTUM! (Eller sørge for at de ANDRE på avdelingen gjør jobben sin opp mot barnet om de "rullerer" på å ha ansvaret - slik vi gjør med et barn på min avdeling) Jeg syns at GENERELT er det VELDIG sløvt at bleiebarn (selv om det bare er "nå og da") ikke blir skiftet på, og det SKAL ikke skje! (Men, jada, det har skjedd hos oss også, noe av det pinligste jeg vet om) Det er et basisbehov! Det er helt tydelig at de har en rutinesvikt hos seg.. Hos oss har vi faste cirka-tider for bleieskift, ca kl 12 og ca kl 15. Skifter selvsagt ved behov ellers også. I sykdomsperioder kan det jo gå litt over stokk og stein, og som personale blir man da strekt i hytt og pine. DA kan det jo være at ting blir glemt. Men, på det JEVNE skal det ikke være slik!! Om 3 av personalet er på jobb, og sønnen din har en vikar i støttepedagogstillingen, så SKAL ting rundt han følges opp!! Iallefall hovedtiltakene! Og det er Pedagogisk leder som har ansvaret for at det skjer! (grr, kjenner at jeg blir provosert) Jeg syns du skal ta en prat med pedagogisk leder. Dersom du føler at dette ikke fører frem (har skjønt at dere har jevnlige samtaler?), så syns jeg du skal snakke med styrer. Legg frem uroen din, og si det slik du fremstiller det her!!! Om du er _veldig_ engstelig, så syns jeg faktisk du kan ta en telefon hjem til pedagogisk leder eller styrer. Jeg vet ikke hvor god dialog du har med dem, men jeg for min del hadde vært åpen for, og glad for, at foreldre ringte meg ang. en slik uro - om de ikke følte at de kunne vente til neste dag. (Jeg blir ikke "nedringt" av foreldre, har bare fått et par-tre tlf på 5 år, og da om _viktige_ ting). Det er ingen god følelse å gå og engste seg for om barnet ditt har det bra, om det blir sett og får det han trenger.. Sender deg masse varme tanker og håper dette snart bedrer seg!! klem fra Ped.lederen er ny for oss, men virker interresert så jeg tenkte jeg skulle ta et møte med han. Det er iår ikke satt opp jevnlige møter, og det må jeg si at jeg allerede savner.. Hadde tidligere 1 x pr mnd med PPT og barnehagen.. Styreren virker sjeldent intresert. Når jeg snakker med han får jeg mest lyst til å gråte fordi han prater alt bort og unnskyldte f.eks. at de ikke satte inn vikar raskt med økonomi, mens jeg vet at kommunen (det er en privat barnehage) - kommunen betaler vikar for støttepedagogen, sånn at det er IKKE snakk om økonomi når det er snakk om vikar. Styreren prater alltid alt bort, og jeg blir så sliten av det. I vår så alt så bra ut, og både vi og PPT hadde høye forhpåeninger til barnehagen i år, men det har ikke bedret seg - iallefall ikke ennå... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/199990-turdag-ikke-skiftet-p%C3%A5-p%C3%A5-hele-dagen-i-barnehagen/#findComment-1416505 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Kanskje på tide å si fra til bh hvordan dette ser ut fra ditt ståsted, og ikke lenger "gå på gummisåler". Det kan neppe bli veldig mye verre enn det er nå, så nå tror jeg at jeg hadde skrevet et brev til bh og ppt og bedt om et møte på bakgrunn av høstens opplegg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/199990-turdag-ikke-skiftet-p%C3%A5-p%C3%A5-hele-dagen-i-barnehagen/#findComment-1416513 Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelull Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Du store verden! Er det mulig, sier jeg!? Jeg har nå plasert mitt 3.barn i barnehagen "vår", og jeg har aldri - aldri!- opplevd noe sånt som det du beskriver! Den barnehagen din virker ikke spesielt bra, nei, og når jeg tenker på de innleggene du har hatt tidligere, må jeg si at jeg skjønner _veldig_ godt at du etterhvert gruer deg til å levere ungen der... Er det ingen annen barnehage du kunne søkt om plass i!? Huff, du får ikke mye hjelp av meg, jeg er bare helt i sjokk over dette, jeg! Men jeg tenker på dere begge to! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/199990-turdag-ikke-skiftet-p%C3%A5-p%C3%A5-hele-dagen-i-barnehagen/#findComment-1416550 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 På nåværende tidspunkt er den barnehagen vi evt. kan bytte til full, men det går an å stå på venteliste selvfølgelig... Tror du ikke det hadde vært greit? Det kan jo umulig bli dårligere enn det er nå? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/199990-turdag-ikke-skiftet-p%C3%A5-p%C3%A5-hele-dagen-i-barnehagen/#findComment-1416561 Del på andre sider Flere delingsvalg…
isbe Skrevet 26. september 2005 Forfatter Del Skrevet 26. september 2005 Tror du ikke det hadde vært greit? Det kan jo umulig bli dårligere enn det er nå? Jo - for hver dag som går tenker jeg at det ville nok være det greieste. Har fått vite at et annet barn i den aktuelle barnehagen nå vurderes å ha tegn-til-tale på , som er på samme alder som vår - og dersomd et blir startet får jo den barnehagen uansett kurs og sånt, så det bør jo gå... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/199990-turdag-ikke-skiftet-p%C3%A5-p%C3%A5-hele-dagen-i-barnehagen/#findComment-1416590 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Velouria Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Jeg skjønner at du er både fortvilet og forbannet, dette er ikke akseptabelt i det hele tatt! Datteren til søsteren min har hatt ekstra oppfølging i barnehagen, og de opplevde noe av det samme som deg. Hun ble lei av hele barnehagen og snakket med PPT, de kontaktet barnehagen både pr brev og ved at de reiste dit på uanmeldt besøk. Først da bedret det seg og det var slutt på all slappheten fra bhg sin side. Det skal være unødvendig å være bekymret hver dag over hvordan sønnen din har det i bhg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/199990-turdag-ikke-skiftet-p%C3%A5-p%C3%A5-hele-dagen-i-barnehagen/#findComment-1416615 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Persille Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 I tillegg til det de andre har sagt om ekstra person osv; det er faktisk INGEN god grunn til å ikke ha skiftet på et barn på en hel dag - selv om det er et "normalt" barn uten ekstra tilsyn. Turdag eller ikke - revnende likegyldig. Det skal være rutiner på slike ting, og de skal følges. Stakkars gutt... Men som de andre her sier - jeg ville vurdert å snakke med kommunen om å bytte barnehage. Det virker som om det er mye problemer for dere - som til slutt går utover gutten deres. Har han ikke prioritert plass da? Da kan du jo velge barnehage som du vil, egentlig... (Selv om jeg er klar over at det ikke fungerer sånn i praksis...). Uansett, du må ta det opp! Lykke til 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/199990-turdag-ikke-skiftet-p%C3%A5-p%C3%A5-hele-dagen-i-barnehagen/#findComment-1416631 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Kanskje på tide å si fra til bh hvordan dette ser ut fra ditt ståsted, og ikke lenger "gå på gummisåler". Det kan neppe bli veldig mye verre enn det er nå, så nå tror jeg at jeg hadde skrevet et brev til bh og ppt og bedt om et møte på bakgrunn av høstens opplegg. Har du noen gang opplevd å bli møtt med en mur av forståelse? Hvor lenge nytter det å snakke med en slik barnehage? mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/199990-turdag-ikke-skiftet-p%C3%A5-p%C3%A5-hele-dagen-i-barnehagen/#findComment-1416662 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Vi vurderte det, men bestemte oss for å ha han i den barnehagen til storesøster begynte på skolen nå i høst, MEN så skifet plutselig barnehagen "opplegg" - vi ble lovet kjempeflott opplegg både pedagogisk og medisinsk, og barnehagen møtte opp på PPT møte med styrer, 2 avd. ledere og støttepedagog. Både vi og PPT trodde virkelig at NÅ kom ting til å fungere. Han skulle bytte avdeling til en der de bruker mye tegn-språk slik at han skulle få nytte av dette -noe vi ikke ser at skjer i praksis.... Nei - pr idag ser det ikke ut slik vi ble lovet i vår... Og nå er det ikke ledige plasser i den andre barnehagen som er aktuell Tror kanskje det er tid for å dra fra barnehage til barnehage å intervjue sjef og medarbeidere? Skriv så et brev til kommunen og be om å få bytte barnehage omgående og hvorfor. Få gjerne med et brev fra PPT om de er villige til det. Slik den barnehagen der drives er jeg redd de kommer til å holde deg og PPT med godt snakk til gutten er konfirmant. Vi har bak oss en del bleieår i park og barnehage med friske barn. Vi har _aldri_ opplevd noe slikt. Hvordan kan de glemme bleien hos det barnet som de har ekstra resurser til å passe ekstra godt på? Det er trist at dere må oppleve dette på toppen av alt annet. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/199990-turdag-ikke-skiftet-p%C3%A5-p%C3%A5-hele-dagen-i-barnehagen/#findComment-1416676 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nanna Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Utrolig. Nå har du hatt vanvittig mye problemer med den barnehagen! Har du klaget til kommunen? Hvis ikke - gjør det! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/199990-turdag-ikke-skiftet-p%C3%A5-p%C3%A5-hele-dagen-i-barnehagen/#findComment-1416708 Del på andre sider Flere delingsvalg…
isbe Skrevet 26. september 2005 Forfatter Del Skrevet 26. september 2005 Utrolig. Nå har du hatt vanvittig mye problemer med den barnehagen! Har du klaget til kommunen? Hvis ikke - gjør det! Har ikke klaget til kommunen. Bortsett fra at jeg klaget på at det ennå ikke er ansatt en fast assistent etter støttepedagogen som er sykemeldt og skal ut i permisjon. De kom da med en dato hvor assistenten skal være ansatt. De viste også til at de mente barnehagen var veldig imøtekommende når det gjaldt min henvendelse til barnehagen om når assistenten skulle starte dagen. HELT UTROLIG - barnet har gått 2 år i barnehagen og bør vite at morgenen er det helt avgjørende at noen er der - det bør ikke være nødvendig at jeg ringer, og barnehagen framstiller for kommunen at de er "så flinke til å imøtekomme foresattes ønsker". Ellers tenkte jeg, etter tips fra her, å notere ned et par uker nå, alle tingene som skjer, og så be om et møte med barnehage, PPT og evt kommunen dersom jeg tror jeg klarer det - føler meg så utrolig liten på sånne møter, og styreren lar meg alltid tro at "jammen det var jo ikke så lett" eller "ja, men det skal vi ordne" osv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/199990-turdag-ikke-skiftet-p%C3%A5-p%C3%A5-hele-dagen-i-barnehagen/#findComment-1416722 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nanna Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Har ikke klaget til kommunen. Bortsett fra at jeg klaget på at det ennå ikke er ansatt en fast assistent etter støttepedagogen som er sykemeldt og skal ut i permisjon. De kom da med en dato hvor assistenten skal være ansatt. De viste også til at de mente barnehagen var veldig imøtekommende når det gjaldt min henvendelse til barnehagen om når assistenten skulle starte dagen. HELT UTROLIG - barnet har gått 2 år i barnehagen og bør vite at morgenen er det helt avgjørende at noen er der - det bør ikke være nødvendig at jeg ringer, og barnehagen framstiller for kommunen at de er "så flinke til å imøtekomme foresattes ønsker". Ellers tenkte jeg, etter tips fra her, å notere ned et par uker nå, alle tingene som skjer, og så be om et møte med barnehage, PPT og evt kommunen dersom jeg tror jeg klarer det - føler meg så utrolig liten på sånne møter, og styreren lar meg alltid tro at "jammen det var jo ikke så lett" eller "ja, men det skal vi ordne" osv. Såvidt jeg vet er alle kommuner pålagt å utarbeide en serviceerklæring? Ta den som utgangspunkt og skriv en klage der du tar med alt! Jeg gjorde det etter at barnehageansatte lenge motarbeidet oss mht veslas helse. Skal si de tok det alvorlig! Barnehagesjefen i kommunen ringte meg dagen etter... Klag - klag - klag. Dette må du ikke finne deg i lenger. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/199990-turdag-ikke-skiftet-p%C3%A5-p%C3%A5-hele-dagen-i-barnehagen/#findComment-1416738 Del på andre sider Flere delingsvalg…
isbe Skrevet 26. september 2005 Forfatter Del Skrevet 26. september 2005 Såvidt jeg vet er alle kommuner pålagt å utarbeide en serviceerklæring? Ta den som utgangspunkt og skriv en klage der du tar med alt! Jeg gjorde det etter at barnehageansatte lenge motarbeidet oss mht veslas helse. Skal si de tok det alvorlig! Barnehagesjefen i kommunen ringte meg dagen etter... Klag - klag - klag. Dette må du ikke finne deg i lenger. hva går en sånn serviceerklæring ut på? (burde sikkert vite det siden jeg jobber i kommunen, men..) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/199990-turdag-ikke-skiftet-p%C3%A5-p%C3%A5-hele-dagen-i-barnehagen/#findComment-1416741 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.