Gå til innhold

mat...


Gjest engangskkm

Anbefalte innlegg

Gjest engangskkm

jeg har lyst å gå litt ned i vekt, veier 60 kg og er 170 høy ca, men magen min ser j... ut (delvis fordi den er oppblåst da,men.) og rumpa mi er slapsete. jeg missliker sterkt å se meg selv i speilet, og må derfor skjerpe meg for å gjennomføre dette og nå målet mitt...

i går spiste jeg ca. 5 skiver til sammen i løpet av dagen, middagen bestod av kjøttdeig og spaghetti. utenom det spiste jeg litt plommer og mandler, og drakk litt juice og en del vann. på kvelden sprakk jeg og spiste 2 ruter m. sjokolade. det skal jeg egentlig ikke gjøre i ukedagene, men men..

idag har jeg spist 2 skiver, 2 passe store porsjoner kyllingwok(spiste til jeg var ganske mett...) og drukket litt jice+ vann, kommer sikkert til å spise restene av denne woken senere, kanskje litt frukt e.l...

er egentlig ganske avhengig av å spise noe søtt, men prøver å unngå det, og føler det går greit.. før var det ofte sånn at jeg ga litt f.. og spiste en sjokolade her og en sjokolade der, men prøver å skjerpe meg..ikke bare pga. at jeg vil ned i vekt, men også pga.mageprblemer.

brus skal jeg også prøve å unngå i ukedagene, men kanskje litt jice og rett i koppen sjokolade(fordi jeg ikke liker te/kaffe..)

vet jeg skal spise lite og ofte, og kjenner at jeg må det hvis jeg skal greie dette, pga. blir fort slapp og sur hvis jeg ikke spiser i tide... men er likevel redd for at jeg ikke skal se noen forandringer. spiser en del spaghetti og ofte poteter, er dette veldig fetende? og makrell på brødskiva?

jeg kan ikke trene mye kondisjonstrening, pga plager med knærne, men elsker å danse og prøver å gjøre noen styrkeøvelser for lår/rumpe, gå litt turer avogtil,sykle...

noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er jo ikke overvektig. Jeg vil tro at om du kutter ut enkle karbohydrater (så mye du kan), sukker, hvetebakst o.l. og i tillegg beveger deg mer og jevnlig så vil du merke forskjell på både mage og rompe.

Du behøver ikke å jogge, men kanskje gå deg noen turer. Tren styrke - og ta i litt. Det hjelper ikke stort å være pingle når man trener styrke, det skal svi på de siste repetisjonene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makrell på skiva er veldig sunt, og bra når du vil ned i vekt. Når man bare skal stramme opp, eller ta av et par kilo har jeg ikke tro på at man må kutte pasta og potet. Da holder det å kutte ut godteri og snacks og trene mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...