Gå til innhold

FU: Hvor ofte dusjer du?


org

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 202
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Goliath

    19

  • cecily

    17

  • morsan

    12

  • Lillemus

    6

Mest aktive i denne tråden

Annonse

Dusjer to ganger i uken. Er ikke bra å dusje for ofte, blir svett av det, og har ikke tid. Har merket når jeg dusjer ofte så blir jeg fortere svett ijen. Huda blir tørr også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mummikusine

Dusjer to ganger i uken. Er ikke bra å dusje for ofte, blir svett av det, og har ikke tid. Har merket når jeg dusjer ofte så blir jeg fortere svett ijen. Huda blir tørr også.

Du tuller nå vel? Du dusjer ikke bare 2 ganger i uka? Det er jo direkte uhygienisk da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tuller nå vel? Du dusjer ikke bare 2 ganger i uka? Det er jo direkte uhygienisk da.

Spørs hvordan man vasker seg ellers det da... Har man en jobb hvor man sitter mye i ro og heller ikke rører seg så mye i fritiden skal det jo litt til før man blir skitten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mummikusine

Spørs hvordan man vasker seg ellers det da... Har man en jobb hvor man sitter mye i ro og heller ikke rører seg så mye i fritiden skal det jo litt til før man blir skitten.

Skitten blir man jo neppe, men svett og ekkel blir man garantert. Huden skille jo ut stoffer om man sitter aldri så rolig, og ikke minst lukter det av sånt.

Har man i tillegg et vanlig liv, med matlaging, litt trening, sex osv, så er det direkte ekkelt. Men antar en slik person MÅ leve alene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annenhver dag, med mindre jeg trener eller skal ut på noe spesielt.

De andre dagene tar jeg en kattevask. Skulle jeg dusjet og vasket håret hver eneste dag hadde jeg ikke sett ut, har tørr nok hud fra før av.

Dessuten så venner både svettekjertler under armene og talgkjerlter i hodebunnen seg til ofte vask, og skiller ut desto mer ekle saker. Vasker en håret hver dag, blir etter min erfaring også håret mye raskere fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ørkenvandreren

Daglig, stort sett om morgenen (med mindre jeg skal trene på ettermiddagen, da skyver jeg på den).

For huden er det helt på trynet å dusje daglig, men det har blitt en vane - det er godt å vite at man er ren, og lukter rent - og samtidig vite det samme om partneren.

For ikke å "ta livet" av huden, bruker jeg dog bare milde produkter.

Hmmm - dette ble nesten litt homofilt ser jeg nå. Ja-ja.... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg dusjer og vasker håret ca annenhver dag. Noen ganger går det tre dager i mellom.

Somregel skjer det på ettermiddag / kveld etter trening.

Driver jeg med mye fysisk aktivitet og /eller det er veldig varmt, så dusjer jeg hver dag, men jeg liker det egentlig ikke, for jeg blir så tørr i huden hvis jeg dusjer hver dag.

Den dagen jeg ikke dusjer, vasker jeg meg på strategiske steder (i ansiktet, på hendene, under armene og underlivet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tuller nå vel? Du dusjer ikke bare 2 ganger i uka? Det er jo direkte uhygienisk da.

Hva er vitsen med å dusje når du ikke er på jobb, svetter ikke og er ikke skitten?? Det er heilt vanlig å dusje to ganger om uka. Bare spør doktoren din hvor mange ganger du bør dusje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tuller nå vel? Du dusjer ikke bare 2 ganger i uka? Det er jo direkte uhygienisk da.

Uhygienisk er det vel ikke, selv om flesteparten foretrekker litt oftere.

Når jeg dusjer annenhver dag, blir det i snitt 3,5 ganger i uken. Føler meg slett ikke skitten og uhygienisk av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tuller nå vel? Du dusjer ikke bare 2 ganger i uka? Det er jo direkte uhygienisk da.

For noe tull. Så lenge en ikke er mye i aktivitet og/eller skitner seg mye til er det nok å dusje to ganger i uka (forutsatt at en vasker seg utenom).

Hvorfor er folk så opptatt av å mobbe de som ifølge dem selv ikke dusjer ofte nok?

For syns skyld må jeg nevne at jeg dusjer minst annenhver dag selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tuller nå vel? Du dusjer ikke bare 2 ganger i uka? Det er jo direkte uhygienisk da.

Men jeg vasker meg under armene og underlivet kvar dag utemom selvfølgelig.. og ellers når dett er nødvendig. Håret mitt blir berre fett og hodebunnen blir tørr viss jeg vasker det ofte. så to ganger i uker er passelig. Dreiv på å vaska håreet mitt 1-2 ganga om dagen da jeg var fjortiss, men den alderen har jeg komt over når. Var plaget med tørr hodebunn og fett hår. Legen rådet meg til å dusje mindre, og det har blitt heilt bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mummikusine

Hva er vitsen med å dusje når du ikke er på jobb, svetter ikke og er ikke skitten?? Det er heilt vanlig å dusje to ganger om uka. Bare spør doktoren din hvor mange ganger du bør dusje...

Det er nok ikke vanlig å dusje så sjelden nei. Så lenge man ikke bruker for mye og sterk såpe tar man ikke skade av å dusje en gang om dagen. Er såpen som kan skade.

Tror nok heller en lege vil si det fort kan bli mye tull om en dusjer så lite som 2 ganger i uka. Det er virkelig alt for sjelden. Det må da føles utrolig ekkelt. Tipper det er sånn de gjør det de man sitter ved på bussen som lukter vondt og ser ustelte ut.

Om man ikke blir direkte skitten så blir man fet utenpå huden, og svetter gjør alle i en viss grad, og hva med sexlivet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mummikusine

For noe tull. Så lenge en ikke er mye i aktivitet og/eller skitner seg mye til er det nok å dusje to ganger i uka (forutsatt at en vasker seg utenom).

Hvorfor er folk så opptatt av å mobbe de som ifølge dem selv ikke dusjer ofte nok?

For syns skyld må jeg nevne at jeg dusjer minst annenhver dag selv.

Fordi det er ekkelt. Mange folk lukter faktisk vondt uten å være klar over det også. Selvsagt er det for lite å dujse så lite, det var heller ikke sagt noe om vasking utenom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...