Gå til innhold

FU: Hvor ofte dusjer du?


org

Anbefalte innlegg

Du er også like barnslig ser jeg? Rart at dere går rundt som et DOL politi i enkelte tråder og mener folk er barnslige og usaklige, når dere selv gang på gang beviser at dere er fullstendig blåst?

De gærne har det godt, og jeg stortrives! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 202
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Goliath

    19

  • cecily

    17

  • morsan

    12

  • Lillemus

    6

Mest aktive i denne tråden

Nå bruker jeg alltid en eller annen form for ansiktsrens inne i dusjen da, jeg får jo ikke av evt fett som porene har skilt ut med bare vann.

Virker som DOL'ere generelt ikke pleier kroppene sine så mye?

Hva med peeling, ansiktsmasker, hårkur, bodylotion? Er det noe dere har hørt om engang?

Jeg bruker alle de tingene hver eneste gang jeg dusjer jeg. Og dusje gjør jeg nesten hver dag selv om legen fraråder det sterkt fordi det tar bort det naturlige kroppsfettet som skal ligge utenpå huden for å forhindre skader av huden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mummikusine

Jeg bruker alle de tingene hver eneste gang jeg dusjer jeg. Og dusje gjør jeg nesten hver dag selv om legen fraråder det sterkt fordi det tar bort det naturlige kroppsfettet som skal ligge utenpå huden for å forhindre skader av huden.

Leger fraråder til og med intimbarbering med grunn at man da ikke får orgasme, så min tror på legers anbefalinger er ikke så veldig stor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leger fraråder til og med intimbarbering med grunn at man da ikke får orgasme, så min tror på legers anbefalinger er ikke så veldig stor...

Jøss, jeg har aldri fått orgasme med hår jeg, bare uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mummikusine

Jøss, jeg har aldri fått orgasme med hår jeg, bare uten.

Jeg merker ikke noe skille om jeg skulle ha hår eller ikke, fikk det da selv før jeg begynte å barbere, men kan ikke si sexlivet har blitt dårligere etter barberingen begynte nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg svetter sikkert unormalt mye siden jeg faktisk blir svett av å trene, og faktisk blir både heit og svett av å ha sex med kjæresten. Jommen må jeg være veldig unormal.

Det som jeg syntes var unormalt var den to ganger daglig ansiktsrensen din,men etter at jeg fikk forklart hva du mente med rens så er ikke du noe overdrevent menneske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Meg du snakker om eller? Tvangstanke at jeg vil være og føle meg ren? Og at jeg synes kjæresten min også fortjener en ren person å dele seng med?

Jo, bare kall det det du. Jeg kaller det renslighet. Å dusje og vaske håret en gang om dagen kan neppe kalles for mye.

Hva er det du driver med som gjør at du blir så fort skitten?

For det er stor forskjell på å være skitten og å ha litt svette på kroppen (som ikke lukter på vanlige folk).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mummikusine

Det som jeg syntes var unormalt var den to ganger daglig ansiktsrensen din,men etter at jeg fikk forklart hva du mente med rens så er ikke du noe overdrevent menneske.

Bruker rens for å skille fra vask med såpe. Såpe er en uting. Andre rensemidler er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv trodde jeg det var stor forskjell på å skylle ansiktet med litt vann (eventuelt å bruke litt mild såpe), og en ansiktsrensing...?

Personlig har jeg aldri renset ansiktet på noen annen måte enn med vann og litt såpe. Og huden min vil jeg påstå er forholdsvis (alt er relativt)fri for ulike "ulumskheter".

Men jeg tror at en hud som renses ofte vil stå dårligere mot "vær og vind" enn en som er vant til å "klare seg selv".

Spesielt hvis man slutter å rense den over litt tid av ulike årsaker....

Det er akkurat det jeg også vil fram til at rens og vask er to forskjellige ting,men det ser ikke ut til at h*n ikke eller vil ikke skjønne det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker rens for å skille fra vask med såpe. Såpe er en uting. Andre rensemidler er bra.

Bruker aldri såpe i ansiktet jeg heller,stort sett bare vann og noen ganger tar jeg litt rens.

Har ingen plager med hudormer,kviser m.m så jeg føler ikke behov for mer rens.

Må også legge til at jeg ikke kan bruke sminke pga allergi og da blir det kanskje også naturlig med mindre vask/rens.

Føler for å avslutte denne debatten nå og takker for hyggelig tidsfordriv,nå står middagen for tur-ha en fortsatt fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med ansiktsrens er bare det hudpleier anbefaler, og jeg foretrekker å fjerne sminken om kvelden og da blir det ofte to ansiktsvask om dagen, siden jeg dusjer om morgenen.

At jeg ikke vil omgås bomser og folk som lukter vondt er vel også mitt valg eller?

Hadde aldri orket å være sammen med en gutt som ikke brød seg om renslighet.

Du mener altså at folk som ikke dusjer hver dag og renser ansiktet to ganger om dagen er bomser?

Det sier mye mer om deg enn om dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mummikusine

Hva er det du driver med som gjør at du blir så fort skitten?

For det er stor forskjell på å være skitten og å ha litt svette på kroppen (som ikke lukter på vanlige folk).

Jeg er vel ikke noe mer skitten enn andre. Men når man trener 3-4 ganger i uka, og stort sett har sex hver dag, så blir det da endel svette og endel utskilling av andre ting som jo gjør at en dusj kan være greit.

Det hender jo også at man stresser litt på jobb, eller på andre måter har det travlet, og derfor stresser litt. Eller baker eller lager mat så en føler seg fet i ansikt og hår, med lukt av mat? Jeg kan nevne helt vanlige aktiviteter i fleng. En kollega av meg lukter alltid gatekjøkken.

Tviler på at det jeg beskrev er noe unormalt liv? Heller ikke det å dusje hver dag vil jeg tro er så veldig unormalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest mummikusine

Bruker aldri såpe i ansiktet jeg heller,stort sett bare vann og noen ganger tar jeg litt rens.

Har ingen plager med hudormer,kviser m.m så jeg føler ikke behov for mer rens.

Må også legge til at jeg ikke kan bruke sminke pga allergi og da blir det kanskje også naturlig med mindre vask/rens.

Føler for å avslutte denne debatten nå og takker for hyggelig tidsfordriv,nå står middagen for tur-ha en fortsatt fin dag!

I like måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mummikusine

Du mener altså at folk som ikke dusjer hver dag og renser ansiktet to ganger om dagen er bomser?

Det sier mye mer om deg enn om dem.

Du tolker som ei kjerring det må jeg si... Nei, men å dusje 2 ganger i uka, og mange folk lukter, de blir litt boms-aktige spør du meg.

Hvis du skal tolke så vilt, og ikke leser hva jeg skriver kan vi vel la være å diskutere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vel ikke noe mer skitten enn andre. Men når man trener 3-4 ganger i uka, og stort sett har sex hver dag, så blir det da endel svette og endel utskilling av andre ting som jo gjør at en dusj kan være greit.

Det hender jo også at man stresser litt på jobb, eller på andre måter har det travlet, og derfor stresser litt. Eller baker eller lager mat så en føler seg fet i ansikt og hår, med lukt av mat? Jeg kan nevne helt vanlige aktiviteter i fleng. En kollega av meg lukter alltid gatekjøkken.

Tviler på at det jeg beskrev er noe unormalt liv? Heller ikke det å dusje hver dag vil jeg tro er så veldig unormalt?

Livet du lever er nok ikke unormalt, det er heller ikke unormalt å dusje hver dag. Men alle er ikke som deg, alle svetter ikke like mye. Og folk er ikke nødvendigvis uhygieniske bomser bare fordi de ikke dusjer hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tolker som ei kjerring det må jeg si... Nei, men å dusje 2 ganger i uka, og mange folk lukter, de blir litt boms-aktige spør du meg.

Hvis du skal tolke så vilt, og ikke leser hva jeg skriver kan vi vel la være å diskutere?

Kjenner folk som dusjer hver dag, men likevel lukter gamp. Det har med hva de spiser, hvor ofte de skifter klær, hva kroppen utskiller (kvinner i overgangsalderen lukter f.eks. ofte sterkt selv om de dusjer hver dag).

Er enig i at det er kjipt med folk som stinker, men det er ikke slik at alle som ikke dusjer hver dag stinker, eller at alle som dusjer hver dag ikke lukter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mummikusine

Livet du lever er nok ikke unormalt, det er heller ikke unormalt å dusje hver dag. Men alle er ikke som deg, alle svetter ikke like mye. Og folk er ikke nødvendigvis uhygieniske bomser bare fordi de ikke dusjer hver dag.

Jeg svetter nok rimelig lite i forhold til hva andre gjør, det er ikke derfor jeg dusjer, fordi jeg drypper av svette. Men trening og sex vil jeg si at er ting som man ikke burde vente 48 timer med å dusje etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å ha skrevet det: Jeg dusjer hver dag (men det kan forekomme av ulike grunner at jeg hopper over en dag en sjelden gang, men da vasker jeg meg godt både her og både der).

Men makan til tråd. Tenk å klare å lage så mye ståk rundt hvor ofte folk dusjer. Og at folk blir illeluktende etter en dag uten dusj f.eks.

Ingen setter fokus på klær (bortsett fra morsan) - om det delvis kan være sjeldne skift og vask av de som kan være årsaken til denne lukten som noen kjenner?

Jeg jobber i en passe stor bedrift, og har til gode å kjenne noen lukte vondt (og jeg har en idé - kanskje det er bare en idé? - om at ikke alle på jobben min dusjer hver dag).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...