Gå til innhold

FU: Hvor ofte dusjer du?


org

Anbefalte innlegg

laguna1365380434

Man blir ikke like fresh og ren med klut da, hvertfall føles det ikke slik.

Og igjen.. lukten ellers på kroppen får man neppe bort. Spesielt den som sitter i fett hår. Men om folk vil lukte vondt og være "skitne", så gjerne for meg.

Vel..Nå dusjer jeg hver dag og er relativt "dusjoman" - for nytelsens skyld..Men jeg har da latt være et par dager noen ganger i mitt liv, og kjenner noen som ikke dusjer daglig..Man lukter ikke da altså..;-) Hvis ikke man er syk eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 202
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Goliath

    19

  • cecily

    17

  • morsan

    12

  • Lillemus

    6

Mest aktive i denne tråden

Det har du jommen meg rett i. Bare tanken på at jeg skal dusje i kveld gjør meg litt svett, jeg tror jeg er tvunget til å dusje sporenstreks i tillegg til i kveld.

Men til gjengjeld kan du jo da si at du har dusjet ferdig for de neste to ukene, så da sparer du litt tid der! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med ansiktsrens er bare det hudpleier anbefaler, og jeg foretrekker å fjerne sminken om kvelden og da blir det ofte to ansiktsvask om dagen, siden jeg dusjer om morgenen.

At jeg ikke vil omgås bomser og folk som lukter vondt er vel også mitt valg eller?

Hadde aldri orket å være sammen med en gutt som ikke brød seg om renslighet.

Det er forskjell på ansiktsrens og en lett ansiktsvask da. Med rens bruker man produkter, gjerne flere, som skal påføres og tørkes av og greier. Med vask tar man litt vann og evt. såpe og gnukker litt i fjeset. Noe de aller, aller fleste gjør minst en gang om dagen. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for en tråd dette har blitt.. folk på dol har kalt meg umoden fordi jeg er plaget av sjalusi, og her sitter voksne damer og krangler om hvor mye de svetter og dusjer!?

Jeg dusjer annenhver dag, og syns både hver dag og hver tredje dag er helt greit, alt etter aktivitetsnivå osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå bruker jeg alltid en eller annen form for ansiktsrens inne i dusjen da, jeg får jo ikke av evt fett som porene har skilt ut med bare vann.

Virker som DOL'ere generelt ikke pleier kroppene sine så mye?

Hva med peeling, ansiktsmasker, hårkur, bodylotion? Er det noe dere har hørt om engang?

peeling - peeler ansiktet 1-2 ganger i uka i dusjen, dusjer hver dag da

ansiktsmasker - heller sjeldent...

hårkur - innimellom, men ikke noe jeg har som vane

bodylotion - ansiktskrem og håndkrem, utover det har jeg sjeldent bruk for hudkrem, huden min er myk og fin med unntak av leggene som innimellom får seg en dæsj med et fet hudkrem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du dusjer når du blir svett, og det er da bare en gang i uka.. javel.. du hørtes veldig konsekvent ut...

æh...en gang i uka..jeg sa 2-3 ganger i uka...les en gang til du..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest mummikusine

Vel..Nå dusjer jeg hver dag og er relativt "dusjoman" - for nytelsens skyld..Men jeg har da latt være et par dager noen ganger i mitt liv, og kjenner noen som ikke dusjer daglig..Man lukter ikke da altså..;-) Hvis ikke man er syk eller noe.

På hyttetur på fjellet osv, har også jeg gått noen dager, og nei jeg lukter heller ikke. Poenget mitt er at en hel del mennesker faktisk LUKTER. Og jeg antar at det kan komme av manglende hygiene. Det er ikke da bare svette jeg snakker om, men generell kroppslukt.

Men om man har tilgang på rennende vann, så vasker man jo seg minst annenhverdag skulle jeg tro. Om man er vanlig renslig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mummikusine

Det er forskjell på ansiktsrens og en lett ansiktsvask da. Med rens bruker man produkter, gjerne flere, som skal påføres og tørkes av og greier. Med vask tar man litt vann og evt. såpe og gnukker litt i fjeset. Noe de aller, aller fleste gjør minst en gang om dagen. :o)

Det kalles også rens om man bruker feks en rensegele, eller melk i dusjen. Noe mer rens enn det trengs vel neppe daglig om man ikke har problemhud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mummikusine

peeling - peeler ansiktet 1-2 ganger i uka i dusjen, dusjer hver dag da

ansiktsmasker - heller sjeldent...

hårkur - innimellom, men ikke noe jeg har som vane

bodylotion - ansiktskrem og håndkrem, utover det har jeg sjeldent bruk for hudkrem, huden min er myk og fin med unntak av leggene som innimellom får seg en dæsj med et fet hudkrem

Siden du dusjer hver dag så er det jo greit, men de som dusjer to ganger i uka, hvordan får de holdt skjeggstubbene borte feks? De må da være hårete, "skitne" og ekle overalt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hyttetur på fjellet osv, har også jeg gått noen dager, og nei jeg lukter heller ikke. Poenget mitt er at en hel del mennesker faktisk LUKTER. Og jeg antar at det kan komme av manglende hygiene. Det er ikke da bare svette jeg snakker om, men generell kroppslukt.

Men om man har tilgang på rennende vann, så vasker man jo seg minst annenhverdag skulle jeg tro. Om man er vanlig renslig.

Man opplever stadig vekk folk på bussen, i butikken etc som lukter på langande lei. Jeg antar at dette hovedsaklig skyldes at de vasker seg for lite, gjerne kombinert med dårlig renhold av klær.

I tillegg kan kroppslukten selvsagt skyldes maten de spiser.

Men de aller fleste mennesker vasker seg hver dag - enten ved å dusje eller på annen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mummikusine

æh...en gang i uka..jeg sa 2-3 ganger i uka...les en gang til du..

Ja, i helga, og en dag i uka.. kanske du skal holde deg til en forklaring? Du bare forvirrer nå da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mummikusine

Man opplever stadig vekk folk på bussen, i butikken etc som lukter på langande lei. Jeg antar at dette hovedsaklig skyldes at de vasker seg for lite, gjerne kombinert med dårlig renhold av klær.

I tillegg kan kroppslukten selvsagt skyldes maten de spiser.

Men de aller fleste mennesker vasker seg hver dag - enten ved å dusje eller på annen måte.

Tydeligvis ikke... Det trodde jo jeg og da, at folk flest var renslige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå bruker jeg alltid en eller annen form for ansiktsrens inne i dusjen da, jeg får jo ikke av evt fett som porene har skilt ut med bare vann.

Virker som DOL'ere generelt ikke pleier kroppene sine så mye?

Hva med peeling, ansiktsmasker, hårkur, bodylotion? Er det noe dere har hørt om engang?

Du svetter nok veldig mye du da skjønner jeg.

Alle produserer ikke like mye svette.

Du er nok i puberteten kanskje og da er det vanlig at man svetter en del.

"Virker som DOL'ere generelt ikke pleier kroppene sine så mye?"

Vet ikke hva som gjør at du får den ideen,men kanskje du kan fortelle oss litt mer?

"Hva med peeling, ansiktsmasker, hårkur, bodylotion? Er det noe dere har hørt om engang?"

Joda for de som ikke bruker sånne ting så er de nok ikke helt blanke for det tar reklamen i div.media seg av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest mummikusine

Uffameg! Du burde tatt høyde for litt ekstra "slakk" i timeplanen!!

Hva om du nå faktisk endre opp med å drite deg ut, slik som kusine mener, så burde du jo strengt tatt dusje! ;-)

Du er også like barnslig ser jeg? Rart at dere går rundt som et DOL politi i enkelte tråder og mener folk er barnslige og usaklige, når dere selv gang på gang beviser at dere er fullstendig blåst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mummikusine

Du svetter nok veldig mye du da skjønner jeg.

Alle produserer ikke like mye svette.

Du er nok i puberteten kanskje og da er det vanlig at man svetter en del.

"Virker som DOL'ere generelt ikke pleier kroppene sine så mye?"

Vet ikke hva som gjør at du får den ideen,men kanskje du kan fortelle oss litt mer?

"Hva med peeling, ansiktsmasker, hårkur, bodylotion? Er det noe dere har hørt om engang?"

Joda for de som ikke bruker sånne ting så er de nok ikke helt blanke for det tar reklamen i div.media seg av.

Ja, jeg svetter sikkert unormalt mye siden jeg faktisk blir svett av å trene, og faktisk blir både heit og svett av å ha sex med kjæresten. Jommen må jeg være veldig unormal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

På hyttetur på fjellet osv, har også jeg gått noen dager, og nei jeg lukter heller ikke. Poenget mitt er at en hel del mennesker faktisk LUKTER. Og jeg antar at det kan komme av manglende hygiene. Det er ikke da bare svette jeg snakker om, men generell kroppslukt.

Men om man har tilgang på rennende vann, så vasker man jo seg minst annenhverdag skulle jeg tro. Om man er vanlig renslig.

Joda, det finnes fok som lukter..Og det er sikkert b.la på grunn av mangelfull hygiene.. ( Og dårligkosthold..Fedme..Unormalt svettenivå..Sterk personlig kroppslukt.. f.ex)

Men jeg tror folk som faktisk lukter har lengre intervaller enn som så..Vanlige folk uten spesielle kroppslukt problemer eller sykdommer blir faktisk ikke luktenes merkbart for medmenneskene om man skulker en dusj..

Sæ¨rlig ikke om dusjrutine faktisk er annenhver dag..En kan skaffe seg selv trøbbel også, jeg føler meg b.la feit i håret og i ansiktetshuden om jeg ikke er skikkelig på med vaskemidlene hver bidige dag, og det tror jeg IKKe jeg hadde blitt om jeg hadde et litt mere avslappa forhold til hårvasken..Egentlig har jeg helt normalt hår.

Jeg tror folk flest kjenner seg selv,og selv er i stand til å vurdere hva som er passe..

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de aller fleste jenter gjør det du. Man dusjer jo om morgenen, altså en vask/rens av ansikt. De fleste jenter bruker også sminke, og den tas gjerne av før man legger seg, da er man oppe i, hold deg fast, hele to ansiktsvask/rens om dagen. Det må da være fullstendig sykelig? ;)

Selv trodde jeg det var stor forskjell på å skylle ansiktet med litt vann (eventuelt å bruke litt mild såpe), og en ansiktsrensing...?

Personlig har jeg aldri renset ansiktet på noen annen måte enn med vann og litt såpe. Og huden min vil jeg påstå er forholdsvis (alt er relativt)fri for ulike "ulumskheter".

Men jeg tror at en hud som renses ofte vil stå dårligere mot "vær og vind" enn en som er vant til å "klare seg selv".

Spesielt hvis man slutter å rense den over litt tid av ulike årsaker....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, i helga, og en dag i uka.. kanske du skal holde deg til en forklaring? Du bare forvirrer nå da.

ok en gang til : Dusjer fast onsdag fredag og lørdag(viss jeg skal ut) Viss ikke dusjer jeg en ekstra gang i uka.

Fast kvar dag vasker jeg med med såpe unger armene, på dei intime delene og under hengemage og andre sprekker..hehe.. Viss vi har sex en dag så dusjer jeg meg rett etterpå, eller dagen etter. Har du unger vet du kanskje hvor vanskelig det er med to trassige unger som skal i dusjen samtidig.

Det er så mye andre ting enn meg selv som skal holdes orden på, så gidder ikke dusje unødvendig. Er på en måte alenemamma. Så har ikke så god tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mummikusine

Selv trodde jeg det var stor forskjell på å skylle ansiktet med litt vann (eventuelt å bruke litt mild såpe), og en ansiktsrensing...?

Personlig har jeg aldri renset ansiktet på noen annen måte enn med vann og litt såpe. Og huden min vil jeg påstå er forholdsvis (alt er relativt)fri for ulike "ulumskheter".

Men jeg tror at en hud som renses ofte vil stå dårligere mot "vær og vind" enn en som er vant til å "klare seg selv".

Spesielt hvis man slutter å rense den over litt tid av ulike årsaker....

Som jeg nå har prøvd å forklare kaller jeg det ansiktsrens når man vasker ansiktet evt i dusjen med en rensegele eller rensemelk. Dette er ingen hard metode, fjerner bare det som trengs å fjerne.

At folk som har problemhud bruker hardere midler regner jeg med, og dette kalles sannsynlig fremdeles rens.

Såpe er uansett det siste man skal bruke i ansiktet (og underlivet) der må man bruke andre rensemidler.

Driver du med flisespikkeri nå da?

Tror hud som er bra behandlet tvert imot står bedre rustet i evt "dårlige" perioder. Jeg ser da det på meg hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...