Gå til innhold

FU: Hvor ofte dusjer du?


org

Anbefalte innlegg

Godt. Da har jeg ikke blitt så surrete som jeg et øyeblikk fryktet.

Jeg ser det er noen spekulasjoner her om et troll. Er det den samme som før?

Ingen blør om natta/Feite folk er late/Bare tapere bruker fast nick?

Jeg undres noen ganger på hvor mange troll det egentlig er her inne.

Og en del av de "fæle"/"dumme" trådene kommer nok fra faste nick-brukere som plutselig vil øse ut litt eder og galle.

Det mest typiske for trollene er vel at de(n) er så utrolig kajpp(e) til å "hoppe på" folk og vri det i verste mening.

Noen halvkjente nick gjør også det ganske ofte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 202
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Goliath

    19

  • cecily

    17

  • morsan

    12

  • Lillemus

    6

Mest aktive i denne tråden

Gjest mummikusine

Da er det jo fint vi kan opplyse dem via dol! ;-)

Damer bruker vel uttrykket "rens" nettopp på de tilfellene hvor vi IKKE bruker såpe eller bare vann, men bruker et dertil egnet middel.

Er det noen som faktisk bruker SÅPE i ansiktet da? Jeg bruker ikke såpe annet enn i håret jeg, resten av kroppen har jo egne rensegeler. Såpe-stoffer tar jo knekken på huden etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som faktisk bruker SÅPE i ansiktet da? Jeg bruker ikke såpe annet enn i håret jeg, resten av kroppen har jo egne rensegeler. Såpe-stoffer tar jo knekken på huden etterhvert.

Det er sikkert nok av dem som bruker såpe i ansiktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ler litt nå

Daglig, stort sett om morgenen (med mindre jeg skal trene på ettermiddagen, da skyver jeg på den).

For huden er det helt på trynet å dusje daglig, men det har blitt en vane - det er godt å vite at man er ren, og lukter rent - og samtidig vite det samme om partneren.

For ikke å "ta livet" av huden, bruker jeg dog bare milde produkter.

Hmmm - dette ble nesten litt homofilt ser jeg nå. Ja-ja.... ;-)

"Hmmm - dette ble nesten litt homofilt ser jeg nå. Ja-ja.... ;-)"

Er du mann? Jeg trodde du var dame:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ørkenvandreren

"Hmmm - dette ble nesten litt homofilt ser jeg nå. Ja-ja.... ;-)"

Er du mann? Jeg trodde du var dame:)

Nettopp!

Din antagelse bekrefter min avslutningskommentar. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mummikusine

Det er sikkert nok av dem som bruker såpe i ansiktet.

Ja, det er vel mulig, men ikke engang kjæresten min gjør det da, og han er veldig lite inne i hva som finnes av flasker og midler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er vel mulig, men ikke engang kjæresten min gjør det da, og han er veldig lite inne i hva som finnes av flasker og midler...

Når jeg dusjer så bruker jeg samme såpe (mild såpe/krem kombinasjon) over hele kroppen.

Kremen fordi jeg egentlig dusjer oftere enn huden har godt av, og derfor trenger litt tilførsel av fuktighet for ikke å tørke ut.

Hva slags type/merke kombinasjonen av såpe/krem jeg bruker er tilnærmet uvesentlig, for de fleste rimelige produktene er mer enn bra nok.

Eneste unntaket er for håret med dertilegnet mild sjampo.

For meg blir det hysteri når man har kommet så langt at de ulike kroppsdelene med hud på skal vaskes med ulike og spesielle produkter - produkter som de fleste tester fullstendig slakter når det gjelder de "spesielle egenskapene" som produsentene påstår de har.

Alt for mange lar seg lure av en industri som gjør hva de kan for å skape et behov som i utgangspunktet er "ikke eksisterende" - ene og alene for å tjene mer penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til går jeg glipp av underholdende tråder fordi overskriften er så kjedelig..så takk.

Beklager, jeg fant ikke på en mer fengende overskrift...

:-)

Skal prøve å skjerpe meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mummitroll

Når jeg dusjer så bruker jeg samme såpe (mild såpe/krem kombinasjon) over hele kroppen.

Kremen fordi jeg egentlig dusjer oftere enn huden har godt av, og derfor trenger litt tilførsel av fuktighet for ikke å tørke ut.

Hva slags type/merke kombinasjonen av såpe/krem jeg bruker er tilnærmet uvesentlig, for de fleste rimelige produktene er mer enn bra nok.

Eneste unntaket er for håret med dertilegnet mild sjampo.

For meg blir det hysteri når man har kommet så langt at de ulike kroppsdelene med hud på skal vaskes med ulike og spesielle produkter - produkter som de fleste tester fullstendig slakter når det gjelder de "spesielle egenskapene" som produsentene påstår de har.

Alt for mange lar seg lure av en industri som gjør hva de kan for å skape et behov som i utgangspunktet er "ikke eksisterende" - ene og alene for å tjene mer penger.

Nå er du litt søt.. du er jo gutt, gutter forstår ikke sånt, ei heller har de hud som trenger samme pleie som jentehud. Pluss at gutter ikke har et underliv som trenger egen såpe, jenter må ha såpe med lav pH.

Du tror altså seriøst at alle produkter er bortkastet og bare lureri?

Jeg kjenner faktisk på huden min hvilke ting den tåler og ikke tåler, hvilke ting som gjør den bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest papirtiger

Ja, det kan nok hende om man ikke smører huden etterpå. Men ingen vasker vel uten å smøre? Tror nok gammel skitt og sminke tærer med på huden en en vask og en god krem gitt...

Det har ingenting å si om man smører seg etterpå.

Poenget er at huden produserer naturlige oljer som tar vare på huden, de kan ikke erstattes med kremer.

Mange gjør seg en bjørnetjeneste med exfoliering og overdreven vasking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo - jeg har ingen problemer med å se at det er gøy å diskutere med folk med spesielle meninger. Og jeg ser at svaret mitt lett kan mistolkes.

Og for all del - jeg ser hvem som har hatt det gøy her :o), og jeg siktet (med kikkertsikte) på "motparten".

;o)

Selvfølgelig gjorde du det!

hehe

Takker for to blå innlegg i dag.

c",)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er du litt søt.. du er jo gutt, gutter forstår ikke sånt, ei heller har de hud som trenger samme pleie som jentehud. Pluss at gutter ikke har et underliv som trenger egen såpe, jenter må ha såpe med lav pH.

Du tror altså seriøst at alle produkter er bortkastet og bare lureri?

Jeg kjenner faktisk på huden min hvilke ting den tåler og ikke tåler, hvilke ting som gjør den bra...

Ta en prat med en hudlege du, så får du raskt vite hva de mener om "hudpleieindustrien"....

Selvfølgelig er et forskjell på produktene.

Og svært ofte er det slik at de dyreste ikke på noen måte er bedre enn de billigste.

Men det er helt riktig at noen av produktene skal du holde deg unna, fordi de inneholder stoffer som kan være skadelig.

ps: snakker du noen gang med en hudlege, så spør h*n om forskjellene på huden til en kvinne kontra en mann...he-he...

Du har kanskje aldri tenkt den tanken at kvinnehuden skal være "myk og glatt" fra samfunnets side - og at det har nada med hvordan vi er skapt fra naturens side?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mummikusine

Ta en prat med en hudlege du, så får du raskt vite hva de mener om "hudpleieindustrien"....

Selvfølgelig er et forskjell på produktene.

Og svært ofte er det slik at de dyreste ikke på noen måte er bedre enn de billigste.

Men det er helt riktig at noen av produktene skal du holde deg unna, fordi de inneholder stoffer som kan være skadelig.

ps: snakker du noen gang med en hudlege, så spør h*n om forskjellene på huden til en kvinne kontra en mann...he-he...

Du har kanskje aldri tenkt den tanken at kvinnehuden skal være "myk og glatt" fra samfunnets side - og at det har nada med hvordan vi er skapt fra naturens side?

Unnskyld meg men du fremviser en litt arrogant og uvitende holdning her.

Tror kanskje du burde lese deg litt opp på emnet før du uttaler deg.

Hvis du ikke engang er klar over at det er forskjell på mannehud og damehud og ikke bare fordi samfunnet sier det, så tror jeg vi legger saken død.

Det blir liksom bare litt for dumt å diskutere med en som bare prinspielt er mot hudprodukter annet enn lano eller hva nå enn du bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest mummikusine

Det har ingenting å si om man smører seg etterpå.

Poenget er at huden produserer naturlige oljer som tar vare på huden, de kan ikke erstattes med kremer.

Mange gjør seg en bjørnetjeneste med exfoliering og overdreven vasking.

javel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må legge til at man helt sikkert fint kan droppe ansiktsvask, men mange vil da få stygg hud, hudormer, kviser, grå og gusten hud. Huden tar ikke skade av litt mild rens og vann, eller hvor gjorde urmennesket av seg når det regnet?;)

Tja- urmenennesket hadde verken ansiktsrens eller peeling eller andre hudprodukter. Men såpe har mennesker brukt leeeeenge, også i ansiktet. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dusjer vanligvis morgen og kveld, men minimum en gang om dagen. Ikke for at jeg er svatt og møkkete men for at jeg liker å kjenne det varme vannet mot huden. Liker ikke å bruke vaskeklut, tar heller en dusj med en god såpe når jeg har behov for vask eller å rense ansiktshuden. Har slutta å bruke renseprodukter i ansiktet, bruker nå kun såpe. Og for ordens skyld, jeg har ømfindtlig hud og huden min har aldri vært så bra som etter at jeg heiv alle flaskene og tubene med renseprodukter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg dusjer så bruker jeg samme såpe (mild såpe/krem kombinasjon) over hele kroppen.

Kremen fordi jeg egentlig dusjer oftere enn huden har godt av, og derfor trenger litt tilførsel av fuktighet for ikke å tørke ut.

Hva slags type/merke kombinasjonen av såpe/krem jeg bruker er tilnærmet uvesentlig, for de fleste rimelige produktene er mer enn bra nok.

Eneste unntaket er for håret med dertilegnet mild sjampo.

For meg blir det hysteri når man har kommet så langt at de ulike kroppsdelene med hud på skal vaskes med ulike og spesielle produkter - produkter som de fleste tester fullstendig slakter når det gjelder de "spesielle egenskapene" som produsentene påstår de har.

Alt for mange lar seg lure av en industri som gjør hva de kan for å skape et behov som i utgangspunktet er "ikke eksisterende" - ene og alene for å tjene mer penger.

Her er jeg faktisk enig med deg, Goliath. Det til tross for at jeg er jente..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knoll&tott

Dusjer vanligvis morgen og kveld, men minimum en gang om dagen. Ikke for at jeg er svatt og møkkete men for at jeg liker å kjenne det varme vannet mot huden. Liker ikke å bruke vaskeklut, tar heller en dusj med en god såpe når jeg har behov for vask eller å rense ansiktshuden. Har slutta å bruke renseprodukter i ansiktet, bruker nå kun såpe. Og for ordens skyld, jeg har ømfindtlig hud og huden min har aldri vært så bra som etter at jeg heiv alle flaskene og tubene med renseprodukter.

usundt å dusje så ofte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg men du fremviser en litt arrogant og uvitende holdning her.

Tror kanskje du burde lese deg litt opp på emnet før du uttaler deg.

Hvis du ikke engang er klar over at det er forskjell på mannehud og damehud og ikke bare fordi samfunnet sier det, så tror jeg vi legger saken død.

Det blir liksom bare litt for dumt å diskutere med en som bare prinspielt er mot hudprodukter annet enn lano eller hva nå enn du bruker.

he-he....

For meg var ditt svar en ganske så god bekreftelse på hvem det er som er arrogant og uvitende når det gjelder dette.

Men jeg er svært enig med deg i at vi nå kan legge denne diskusjonen død.

Du er uansett alt for dypt overbevist og hjernevasket av de som tjener gode penger på deg og din naivitet....:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...