Gå til innhold

FU: Hvor ofte dusjer du?


org

Anbefalte innlegg

Gjest mummikusine

Kjenner folk som dusjer hver dag, men likevel lukter gamp. Det har med hva de spiser, hvor ofte de skifter klær, hva kroppen utskiller (kvinner i overgangsalderen lukter f.eks. ofte sterkt selv om de dusjer hver dag).

Er enig i at det er kjipt med folk som stinker, men det er ikke slik at alle som ikke dusjer hver dag stinker, eller at alle som dusjer hver dag ikke lukter.

Det vet jeg, men mange som stinker kan kanskje så enkelt som å øke rensligheten litt bli kvitt problemet. Det må de som regel finne ut av selv, hvem tør si til noen at de stinker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 202
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Goliath

    19

  • cecily

    17

  • morsan

    12

  • Lillemus

    6

Mest aktive i denne tråden

Bare for å ha skrevet det: Jeg dusjer hver dag (men det kan forekomme av ulike grunner at jeg hopper over en dag en sjelden gang, men da vasker jeg meg godt både her og både der).

Men makan til tråd. Tenk å klare å lage så mye ståk rundt hvor ofte folk dusjer. Og at folk blir illeluktende etter en dag uten dusj f.eks.

Ingen setter fokus på klær (bortsett fra morsan) - om det delvis kan være sjeldne skift og vask av de som kan være årsaken til denne lukten som noen kjenner?

Jeg jobber i en passe stor bedrift, og har til gode å kjenne noen lukte vondt (og jeg har en idé - kanskje det er bare en idé? - om at ikke alle på jobben min dusjer hver dag).

Det var morsomt å lage tråden skjønner du vel ;-) Jeg kjedet meg litt og jeg og morsan følte stor glede ved å diskutere med denne svettegrisen.

c",)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest papirtiger

Ja, i helga, og en dag i uka.. kanske du skal holde deg til en forklaring? Du bare forvirrer nå da.

Det er vel heller du som ikke vil forstå..

Fun fact, hudleger begynner å tro at overdreven rens av ansiktet faktisk gir mer rynker :) Logisk i grunnen, man fjerner det øverste beskyttende laget hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å rense ansiktet to ganger om dagen virker noe ekstremt....

Her må det være noen som har lurt deg i vinnings hensikt - f.eks en hudpleiesalong eller tilsvarende:-)

Vi er fysisk gangske så like som vi var for mange hundre år tilbake, og det var nok svært få som renset ansiktet sitt den gang.....

Selv tror jeg ikke at huden gjennom millioner av års utvikling har endt opp med et "produkt" som har behov for rensing et par ganger om dagen for å fungere tilfredsstillende.

Jeg tror heller at huden på sikt kan ta skade av det.

Ansiktet er mer utsatt nå enn for hundre år siden. Forurensing er ikke bra for huden. Men jeg vasker ansiktet bare en gang om dagen, i dusjen. Da slipper jeg tørr hud, trenger nesten ikke smøre i sommerhalvåret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest mummikusine

Det er vel heller du som ikke vil forstå..

Fun fact, hudleger begynner å tro at overdreven rens av ansiktet faktisk gir mer rynker :) Logisk i grunnen, man fjerner det øverste beskyttende laget hele tiden.

Ja, det kan nok hende om man ikke smører huden etterpå. Men ingen vasker vel uten å smøre? Tror nok gammel skitt og sminke tærer med på huden en en vask og en god krem gitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ansiktet er mer utsatt nå enn for hundre år siden. Forurensing er ikke bra for huden. Men jeg vasker ansiktet bare en gang om dagen, i dusjen. Da slipper jeg tørr hud, trenger nesten ikke smøre i sommerhalvåret.

For meg var poenget at rensing av huden og vask av huden er to forskjellige ting.

Og rensing av huden to ganger om dagen virker for meg å være en grov overdrivelse, og noe som neppe kan være verken nødvendig eller hensiktsmessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mummikusine

For meg var poenget at rensing av huden og vask av huden er to forskjellige ting.

Og rensing av huden to ganger om dagen virker for meg å være en grov overdrivelse, og noe som neppe kan være verken nødvendig eller hensiktsmessig.

Du er mann er du ikke? Du bruker vel neppe begrep som rens av huden i det hele tatt? Rens og vask er jo egentlig det samme, og brukes om hverandre. mener du slikt hudpleiere gjør, kalles det dyprens, og det gjøres ikke hver dag nei.

Men rense huden altså vaske den med renseprodukter det gjør jenter som bruker sminke to ganger om dagen. Og vel de fleste andre og for å få søvn ut av øya.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var morsomt å lage tråden skjønner du vel ;-) Jeg kjedet meg litt og jeg og morsan følte stor glede ved å diskutere med denne svettegrisen.

c",)

Jo - jeg har ingen problemer med å se at det er gøy å diskutere med folk med spesielle meninger. Og jeg ser at svaret mitt lett kan mistolkes.

Og for all del - jeg ser hvem som har hatt det gøy her :o), og jeg siktet (med kikkertsikte) på "motparten".

;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er mann er du ikke? Du bruker vel neppe begrep som rens av huden i det hele tatt? Rens og vask er jo egentlig det samme, og brukes om hverandre. mener du slikt hudpleiere gjør, kalles det dyprens, og det gjøres ikke hver dag nei.

Men rense huden altså vaske den med renseprodukter det gjør jenter som bruker sminke to ganger om dagen. Og vel de fleste andre og for å få søvn ut av øya.

Mulig at jeg har en feil oppfatning av begrepene her, men for meg er rensing (med renseprodukter) noe helt annet enn vask (med eller uten vanlig såpe) to vidt forskjellige ting.

Det blir som forskjellen mellom en bilvask med såpe, kontra en lakkrens med dertilhørende renseprodukter med behov for ytterligere voksbehandling...

ps: sistnevnte sliter vesentlig mer på lakkens levetid, men lakken ser blank og fin ut så lenge det varer...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mummikusine

Mulig at jeg har en feil oppfatning av begrepene her, men for meg er rensing (med renseprodukter) noe helt annet enn vask (med eller uten vanlig såpe) to vidt forskjellige ting.

Det blir som forskjellen mellom en bilvask med såpe, kontra en lakkrens med dertilhørende renseprodukter med behov for ytterligere voksbehandling...

ps: sistnevnte sliter vesentlig mer på lakkens levetid, men lakken ser blank og fin ut så lenge det varer...:-)

Men det er da ingen som vasker seg i ansiktet med vanlig såpe da.. Man kjøper jo en ansiktsrens, eller såpe om du vil. Når man så vasker ansiktet i dusjen om morgenen feks, kalles det å rense huden, selv om man vasker.

Dyprens som tilsvarer det du sa til slutt med lakk, gjør man en sjelden gang, og da helst hos hudpleier. Hva tror du vi bruker i trynet? løsemidler??

Prinsippet for vask og rens er det samme da... Flisespikkeri...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig at jeg har en feil oppfatning av begrepene her, men for meg er rensing (med renseprodukter) noe helt annet enn vask (med eller uten vanlig såpe) to vidt forskjellige ting.

Det blir som forskjellen mellom en bilvask med såpe, kontra en lakkrens med dertilhørende renseprodukter med behov for ytterligere voksbehandling...

ps: sistnevnte sliter vesentlig mer på lakkens levetid, men lakken ser blank og fin ut så lenge det varer...:-)

Damer omtaler ofte "ansiktsrens" som den type rengjøring man gjør med litt mildt rensemiddel på en bomullsdott el lign - trenger altså ikke være noe voldsomt hokus pokus, bruk av dybderensene ansiktsmasker som skal sitte på i 15 minutter etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest mummikusine

Damer omtaler ofte "ansiktsrens" som den type rengjøring man gjør med litt mildt rensemiddel på en bomullsdott el lign - trenger altså ikke være noe voldsomt hokus pokus, bruk av dybderensene ansiktsmasker som skal sitte på i 15 minutter etc.

Når man bruker en rensegele i dusjen så er jo det også en rens, eller en vasking eller hva man vil kalle den.

Dette skjønner visst ikke gutta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er da ingen som vasker seg i ansiktet med vanlig såpe da.. Man kjøper jo en ansiktsrens, eller såpe om du vil. Når man så vasker ansiktet i dusjen om morgenen feks, kalles det å rense huden, selv om man vasker.

Dyprens som tilsvarer det du sa til slutt med lakk, gjør man en sjelden gang, og da helst hos hudpleier. Hva tror du vi bruker i trynet? løsemidler??

Prinsippet for vask og rens er det samme da... Flisespikkeri...

Ni av ti filmstjerner bruker Lux i ansiktet. Det må være sant, for det har jeg lest i Alle Kvinner. Jeg er den tiende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ni av ti filmstjerner bruker Lux i ansiktet. Det må være sant, for det har jeg lest i Alle Kvinner. Jeg er den tiende.

Det var på søttitallet, det, Babs! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man bruker en rensegele i dusjen så er jo det også en rens, eller en vasking eller hva man vil kalle den.

Dette skjønner visst ikke gutta...

Da er det jo fint vi kan opplyse dem via dol! ;-)

Damer bruker vel uttrykket "rens" nettopp på de tilfellene hvor vi IKKE bruker såpe eller bare vann, men bruker et dertil egnet middel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, faen. Hvilket år skriver vi nå? Har Charles og Diana giftet seg enda?

Nei, de har bare såvidt vist fram forlovelsesringen! ;-)

Og Reagan har akkurat blitt valgt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de har bare såvidt vist fram forlovelsesringen! ;-)

Og Reagan har akkurat blitt valgt!

Godt. Da har jeg ikke blitt så surrete som jeg et øyeblikk fryktet.

Jeg ser det er noen spekulasjoner her om et troll. Er det den samme som før?

Ingen blør om natta/Feite folk er late/Bare tapere bruker fast nick?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...