Gå til innhold

Hvor mye sitter dere igjen med?

Anbefalte innlegg

Gjest jordrotta

Det er en ting jeg lurer på. Dere som har 2-3 barn både i barnehage og sfo. Når regninger til dette og skatten er betalt: Hvor mye penger har dere igjen av lønna egentlig?

Selv har jeg regnet på å jobbe i halv jobb, men sitter kun med en tusenlapp i pluss når alt er trekt i fra. Så for oss så lønner det seg ikke med liten stillingsprosent.

Hva med dere andre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/200290-hvor-mye-sitter-dere-igjen-med/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sansynligvis ikke. Men hvor stor stillingsprosent har du for å få et akseptabelt overskudd da?

100%

Men jeg vet ikke om jeg vil kalle det heller et akseptabelt overskudd. Skulle gjerne ha høyere lønn jeg.

Men jeg skjønner problemstillinga, og skjønner ikke at noen får det til å gå rundt når man har 3-4 barn i barnehage/SFO.

Vi har funnet en løsning som vi vinner litt på. Selvsagt sitter vi dårligere i det enn om vi jobber 100 %, men vi kommer gankse greit utav det.

Begge jobber 80 % stilling. Han er hjemme mandager jeg fredager. Barna går 50 % i barnehage fordelt på tre dager i uka. Vi får også 40 % kontantsøtte for det yngste barnet.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...