Gå til innhold

St. Sunniva

Gjest Lurer på St. Sunniva

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Lurer på St. Sunniva

.

Jo feks....

Jeg vet at skolen har et godt rykte faglig. Stemmer det?Hvordan er miljøet blandt elevene? En av det jeg synes er veldig positivt er at det går veldig mange forskjellige nasjonaliteter der, og er et lite homogent miljø...(?)

Det er jo en katolsk skole, og det er jeg selvsagt inneforstått med og har høyde for personlig, men lurer foreksempel på hvor stor del religion tar i skoledagen og evt undervisningen (har lest nettsiden). Er kun kjent med katolske skoler i utlandet.

Vil egentlig vite om andres erfaringer på godt og vondt, fordi jeg vurderer å legge inn en søknad for barnet mitt når den tid kommer.

All info er nyttig info for meg i denne sammenhengen...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/200343-st-sunniva/#findComment-1420233
Del på andre sider

Gjest er det mer :)

Jo feks....

Jeg vet at skolen har et godt rykte faglig. Stemmer det?Hvordan er miljøet blandt elevene? En av det jeg synes er veldig positivt er at det går veldig mange forskjellige nasjonaliteter der, og er et lite homogent miljø...(?)

Det er jo en katolsk skole, og det er jeg selvsagt inneforstått med og har høyde for personlig, men lurer foreksempel på hvor stor del religion tar i skoledagen og evt undervisningen (har lest nettsiden). Er kun kjent med katolske skoler i utlandet.

Vil egentlig vite om andres erfaringer på godt og vondt, fordi jeg vurderer å legge inn en søknad for barnet mitt når den tid kommer.

All info er nyttig info for meg i denne sammenhengen...

Det er en god skole med gode resultater blandt elevene. Miljøet kunne vært bedre, det er endel mobbing der. Færre nasjonaliteter enn normalt og alle snakker godt norsk.

Alt er lagt opp etter den katolske tro. Ungene lærer ukedagene etter skapelseshistorien. De har andakt 15 minutter hver morgen og er i kapellet en gang i uka. All religionslære legger opp til at det er den eneste sanne tro.

Sfo for første er som barnehagen, de bruker de gamle barnehagelokalene, trehjulssykler, bøtter og spann osv. Sfo for 2. klasse er jeg ikke så overbegeistret for men sfo for 3. og 4. er topp. Sjefen der er veldig streng men rettferdig og kjempegod.

I det hele tatt er skolen mye strengere enn den offentlige skolen. De tillater ikke noe tull i det hele tatt. Et ADHD barn ble utvist pga dårlig oppførsel og måtte begynne på den offentlige skolen i steden.

Det er både fordeler og ulemper med å gå der. Har man et barn som trenger litt stramme tøyler eller en som gjør som de voksne sier hele tida, er det en fordel. Har man et barn som er vant til å si ifra, er det verre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/200343-st-sunniva/#findComment-1420261
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...