Gå til innhold

Diett pga matintoleranse


Gjest Hege305

Anbefalte innlegg

Hei

Har gått på en diett der jeg ikke har spist gjær, melkeprodukter og hvete på 2 måneder. Er ikke blitt noe særlig bedre, men vil tilbake til et normalt kosthold så fort som mulig, der jeg heller begrenser inntaket av disse. Hvor fort kan jeg gå frem med å spise normalt igjen uten å bli kjempedårlig i magen? Begynne med bittelitt av alt og øke på? (og hvor fort kan jeg øke?) Eller starte med en type av gangen? for eksempel hvete.. Er det noen som har erfaring med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden du ikke har blitt særlig mye bedre (hvis du har holdt deg strengt til kuren), så kan du uten problemer begynne å reintrodusere matvarene nå.

Det er det samme hva du starter med, men ikke pøs på med hveteboller første dagen!

Begynn med litt, og se hvordan det går den dagen. Så kan du gradvis øke på. Får du større problemer igjen, så kutter du ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...