Gå til innhold

Noen med erfaring fra fødeloftet ved SUS??? (langt)

Anbefalte innlegg

Hei!!!

Ringte inn på fødeloftet idag, måtte høre med dem om jeg fikk "lov" å søke der, siden jeg har hatt drypp under press riene med de 2 andre. Traff ei kjempekoslig jordmor som sa at det var ingen problem, jeg fortalte videre at minsten ble født i uke 36+6,da sa hun at vi kunne føde der fra uke 37, men at en dag fra eller til spilte ingen rolle!!!! JIIIIPPPIII!!!!!

Hun fant ut at vi skulle sette opp en tidlig time, så nå har jeg fått time 1 november (har termin 14 desember). Gleder meg masse til å snakke med dem der oppe.

Så nå lurer jeg selvfølgelig på om noen av dere har erfaring derfra.

Lurer også på om jeg er "dum" som vil hjem fra sykehuset etter 1 døgn. Men jeg husker at jeg ble veldig stressa av å ha besøk av storebror (2 år og 4 mndr. dengang) å pappen sist jeg fødte. Jeg ser for meg at det blir "lettere" å komme hjem, for da har ungene sine ting å holde på med, og vi får bli kjent på en annen måte en 2 intense timer på sykehuset.

Noen med erfaring??

Synspunketer tas i mot med takk.

Håper på svar!!!

Klem fra

Fortsetter under...

Jeg hadde en nydelig fødselsopplevelse på Fødeloftet i mai og kan anbefale dette tilbudet på det aller varmeste.

Selve fødselen ble en fantastisk opplevelse p.g.a. den nære oppfølgingen fra jordmødrene. Ved de 2 første fødselene mine har jeg ropt etter epidural. Spesielt etter fødsel nummer 2 satt jeg igjen med en følelse av at om jeg hadde fått litt mer oppbakking hadde jeg klart meg uten smertestillende og det viste seg å være rett. Fødsel nummer 3 var hardere og varte lenger, men allikevel klarte jeg meg godt uten smertestillende p.g.a. jordmødrene fulgte meg godt opp.

Jeg var der i 1,5 døgn etter fødselen og kan helt ærlig si at jeg var mer uthvilt når jeg reiste hjem denne gangen, enn da jeg reiste hjem etter 4 dager på barsel forrige gang.

Alt var rolig og en fikk god tid til å bli kjent med babyen. Jordmødrene og barnepleierene på Fødeloftet tok kontakt innimellom for å høre hvordan vi hadde det ellers var det bare å ringe på de, hvis en lurte på noe.

I tillegg var det kjempedeilig at far kunne bli der og slapp å stresse hjem etter none få timer.

Hvor rolig vi hadde det, merket jeg godt agen etter fødselen, da vi skulle til legesjekk av babyen. Fikk sjokk over alt bråket på barselavdelingen, da vi kom ut på gangen. Inne på rommet vårt var det helt stille og vi merket ikke noe til resten av barsel.

Signerer det Jorunn skriver. Var der også i mai, og hadde en utrolig flott fødsel der. Lite bråk og ståk, få ledninger, en jordmor som bare var min, flott utsikt fra rommet (faktisk kjekkere å kunne titte ut av og til enn å ligge i "bunkersen" uten vinduer). Og så var det så deilig at ingen pisket oss videre etter at babyen var ute. Ingen stresset med målig og veiing, vi fikk bruke den tiden vi trengte til å hode babyen vår, puste ut.

Å få eget rom med pappaen og babyen var kjempefint, han følte seg inkludert både under fødselen og etterpå, og det var godt for oss begge. Og jeg var helt klar for å reise hjem etter en natt på sykehuset.

Lykke til!

Hilsen

Reise tidlig hjem:

Hvis du føler deg i form er det ingenting i veien for å reise hjem tidlig. Jeg var bare på føden et døgn totalt inkl fødsel med nr 2 og 3 (derimot var jeg der en hel uke med nr 1!)

Hvis du har ammet før og vet hva du går til er det ikke noe problem å reise hjem før melken har kommet. Husk at det kan være lurt å ha en pumpe klar til når du blir gal av melkespreng:-)

Hvis du reiser hjem før dag 3 må du dra tilbake til føden eller til helsestasjonen din for å ta følingsprøven, men det er jo ikke noe problem.

Lykke til!

Gjest bare lurer litt jeg...

Jeg hadde en nydelig fødselsopplevelse på Fødeloftet i mai og kan anbefale dette tilbudet på det aller varmeste.

Selve fødselen ble en fantastisk opplevelse p.g.a. den nære oppfølgingen fra jordmødrene. Ved de 2 første fødselene mine har jeg ropt etter epidural. Spesielt etter fødsel nummer 2 satt jeg igjen med en følelse av at om jeg hadde fått litt mer oppbakking hadde jeg klart meg uten smertestillende og det viste seg å være rett. Fødsel nummer 3 var hardere og varte lenger, men allikevel klarte jeg meg godt uten smertestillende p.g.a. jordmødrene fulgte meg godt opp.

Jeg var der i 1,5 døgn etter fødselen og kan helt ærlig si at jeg var mer uthvilt når jeg reiste hjem denne gangen, enn da jeg reiste hjem etter 4 dager på barsel forrige gang.

Alt var rolig og en fikk god tid til å bli kjent med babyen. Jordmødrene og barnepleierene på Fødeloftet tok kontakt innimellom for å høre hvordan vi hadde det ellers var det bare å ringe på de, hvis en lurte på noe.

I tillegg var det kjempedeilig at far kunne bli der og slapp å stresse hjem etter none få timer.

Hvor rolig vi hadde det, merket jeg godt agen etter fødselen, da vi skulle til legesjekk av babyen. Fikk sjokk over alt bråket på barselavdelingen, da vi kom ut på gangen. Inne på rommet vårt var det helt stille og vi merket ikke noe til resten av barsel.

Hei

Jeg bare lurer på om en ikke får tilbud om noen typer smertestillende på fødeloftet? Tenker da spesielt på lystgass...

Hei

Jeg bare lurer på om en ikke får tilbud om noen typer smertestillende på fødeloftet? Tenker da spesielt på lystgass...

En får ikke tilbud om noen kjemiske smertestillende på Fødeloftet, da må en over på ordinær fødeavdeling.

Det en kan bruke er akupunktur, massasje og badekar.

Annonse

Kan jeg spørre hva fødeloft er i forhold til barselavdeling?? Og hvor er dette?

Fødeloftet er en alternativ fødeavdeling ved Stavanger Universitetssykehus.

Føder uten medikamell smertestilling og en ligger på familierom ca 1 døgn etter fødselen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...