Gå til innhold

Sosialrapporten-bufetat region nord

Anbefalte innlegg

Gjest korea3.gang

Har endelig undertegnet sosialrapporten og venter spent på brev om registrering i region nord.

Vi er 3.gangssøkere. Lurer derfor på om regionene har tilgang til tidligere sakspapirer, altså de som ble godkjent i SUAK og Bufa?

Som det står i retningslinjene er det skrevet såkalt tilleggsrapport denne gangen. Rapporten inneholder derfor ikke utdypende opplysninger om fks. syn på barneoppdragelse osv. Dette er beskrevet i første sosialrapport.

Vet dere om vi alle har en "saksmappe" som følger oss til regionen, ev. ber de om å få den utlevert fra noe sentralt register idet de mottar ny søknad?

Håper noen vet noe om dette....

Vet noen noe nytt om behandlingstiden i region nord?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/200666-sosialrapporten-bufetat-region-nord/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Colombiamamma

Det skal skrives ny fullstendig rapport hver gang, men den første delen blir lik/ nesten lik fra gang til gang.

Så om jeg var deg ville jeg sjekket dette opp med en gang slik at dere unngår unødvendige forsinkelser.

Håper det ordner seg.

mvh

Gjest korea3.gang

Det skal skrives ny fullstendig rapport hver gang, men den første delen blir lik/ nesten lik fra gang til gang.

Så om jeg var deg ville jeg sjekket dette opp med en gang slik at dere unngår unødvendige forsinkelser.

Håper det ordner seg.

mvh

Hei!

Uttrykte meg kanskje litt klumpete. Det jeg egentlig lurte på var om "gamle papirer" blir koblet opp mot den nye saken?

Vi har hatt samme saksbehandler alle tre gangene, hun er en drivanes dyktig dame med lang fartstid i systemet. Sosialrapportens første del er tilnærmet lik i alle rapportene. Likevel er enkelte emner ikke belyst like grundig andre og tredje gang. Fokus har isteden vært på oss som familie og barnas tilpasning i sitt nye hjem, noe som også står i retningslinjene at det skal være.

Burde ikke bekymre meg denne gangen siden sosialrapport nr 2 surfet gjennom Bufa på ca 2mnd uten noen form for problemer. Likevel er man spent, og er redd for at visse saker kan være for dårlig belyst. Sosialrapporten er på 6 sider. VIL ikke ha beskjed om at den ikke holder mål!!

Hei!

Uttrykte meg kanskje litt klumpete. Det jeg egentlig lurte på var om "gamle papirer" blir koblet opp mot den nye saken?

Vi har hatt samme saksbehandler alle tre gangene, hun er en drivanes dyktig dame med lang fartstid i systemet. Sosialrapportens første del er tilnærmet lik i alle rapportene. Likevel er enkelte emner ikke belyst like grundig andre og tredje gang. Fokus har isteden vært på oss som familie og barnas tilpasning i sitt nye hjem, noe som også står i retningslinjene at det skal være.

Burde ikke bekymre meg denne gangen siden sosialrapport nr 2 surfet gjennom Bufa på ca 2mnd uten noen form for problemer. Likevel er man spent, og er redd for at visse saker kan være for dårlig belyst. Sosialrapporten er på 6 sider. VIL ikke ha beskjed om at den ikke holder mål!!

Svaret er ja, deres tidligere sosialrapporter ligger arkivert og blir brukt ved neste adopsjonssøknad.

Dette får dere brev om.

Slik var det på denne tiden i fjor da vi hadde søknad for barn nr.3 hos reg.øst.

Men det skal selvfølgelig foreligge en selvstendig rapport ved hver adopsjonssøknad.

Lykke til!

Hilsen fra

Colombiamamma

Hei!

Missforsto jeg da ja....trodde ikke siste rapporten var en egen rapport men et tillegg til de som var skrevet tidligere. Men da går det nok bra denne gangen også :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...