Gå til innhold

Når begynte deres barn å miste tennene?

Anbefalte innlegg

Gjest Fru Flode

Har en gutt på fem og lurer på når jeg kan forvente at tannfellingen begynner?

Håper i det lengste at den lar vente på seg et par år til, da det sies at til senere de mister desto sterkere er tennene! Dette stemmer med veldig mange av mine venninner, alle null hull kandidatene startet ikke tannfellingen før 7-8 års alder!

Når mistet dere tenner, og hvordan stemmer teorien med dere?

Jeg var sju når det startet, og har hatt noen hull, men ikke veldig mange, søskenene mine felte året før og har hatt mange fler!

Fortsetter under...

Vesla mi mistet sin 1. tann forrige mnd. Da var ho drøyt 6 år.

Ser i hvertfall ut som om det er en sammenheng mellom når de fikk sin 1. tann og når tannfellingen begynner.

Aner ikke når jeg selv mistet min 1. tann. (Det var nok tidlig ettersom jeg har hatt mange hull:-)

Storesøster mistet første tann i går!!! Hun fyller 6 i desember.

Tann nr. 2 er også kjempeløs, så den faller vel denne uken.

Jeg synes det er veldig tidlig. Jeg startet ikke å miste tennene før jeg var nærmere 7. Men - det er jo ikke akkurat noe vi har så mye kontroll med?

Annonse

Gjest blomsterløk

Datteren min var sen til å få tenner, og felte også tenner sent. Hun felte vel første melketann når hun var passert 6 år, nærmere 6,5.

De 4 siste melketennene måtte hun trekke ut når hun var 14 1/2.

Hun er nå passert 15 år, og hun har aldri hatt så mye som et hull i noen tenner.

Gjest Elextra

Selv mistet jeg tenner tidlig, men husker ikke helt når. I hvertfall var det "voksne" tannsettet mitt svært tidlig klart, slik at jeg kunne begynne med regulering allerede i 9-årsalderen.

Jeg fikk også masse fyllinger i tennene :/

Annonse

Gjest lilja (den opprinnelige)

Eldstemann hadde mista to tenner da han begynte på skolen, nestekvinn felte imponerende seks tenner fra i april (nettopp fylt seks) fra til skolestart.

Årets førsteklassing har mista ei tann og har to løse, og 3-åringen rikker og rikker på sine, i håp om å få bli med i klubben ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...