Gå til innhold

sykmelding

Anbefalte innlegg

Gjest lurer og spent

har vært sykmeldt i ca 9 mnd , allerede etter at jeg var 5 mnd sykmeldt fikk jeg brev fra trygdekontoret "dersom den nåværende jobb ikke er forenlig med din rygg/bekkensmerter kan man vurdere yrkes rettet attføring".

Jeg var hos legen og og diskutertte rundt det , legen mente det var en god ide å prøve det , så vi søkte om det. Spørsmålet nå , er hvor lang tid tar det , fra da man søker til man får innvilget, hvordan blir dette gjort. Jeg er redd tanken ved at d er 3 mnd igjen av sykmeldingperioden og tenker kanskje det tar veldoig lang tid å komme igang med attføringen , så plutselig havner oppi systemet og står uten inntekt.

Håper noen har erfaring med dette.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/201173-sykmelding/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 2 uker senere...
ingi1365380494

Du får sykepenger så lenge du har rett på begge deler. Du vil ikke stå uten penger i en periode om du har søkt attføring. Attføring er bare 66% av sykepengene, men..

Hei, vil bare si at jeg har søkt om attføring, og fikk da beskjed om at det ville ta opptil en mnd, mest sannsynlig kortere tid enn det:-)

Vet ikke hvor lang tid det går mellom hver gang man må søke på nytt om å beholde attføring, men de fleste får visst innvilget attføring etter første søknaden.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/201173-sykmelding/#findComment-1446275
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...