Gjest lurer og spent Skrevet 5. oktober 2005 Skrevet 5. oktober 2005 har vært sykmeldt i ca 9 mnd , allerede etter at jeg var 5 mnd sykmeldt fikk jeg brev fra trygdekontoret "dersom den nåværende jobb ikke er forenlig med din rygg/bekkensmerter kan man vurdere yrkes rettet attføring". Jeg var hos legen og og diskutertte rundt det , legen mente det var en god ide å prøve det , så vi søkte om det. Spørsmålet nå , er hvor lang tid tar det , fra da man søker til man får innvilget, hvordan blir dette gjort. Jeg er redd tanken ved at d er 3 mnd igjen av sykmeldingperioden og tenker kanskje det tar veldoig lang tid å komme igang med attføringen , så plutselig havner oppi systemet og står uten inntekt. Håper noen har erfaring med dette. 0 Siter
soleil Skrevet 5. oktober 2005 Skrevet 5. oktober 2005 Du får sykepenger så lenge du har rett på begge deler. Du vil ikke stå uten penger i en periode om du har søkt attføring. Attføring er bare 66% av sykepengene, men.. 0 Siter
ingi1365380494 Skrevet 19. oktober 2005 Skrevet 19. oktober 2005 Du får sykepenger så lenge du har rett på begge deler. Du vil ikke stå uten penger i en periode om du har søkt attføring. Attføring er bare 66% av sykepengene, men.. Hei, vil bare si at jeg har søkt om attføring, og fikk da beskjed om at det ville ta opptil en mnd, mest sannsynlig kortere tid enn det:-) Vet ikke hvor lang tid det går mellom hver gang man må søke på nytt om å beholde attføring, men de fleste får visst innvilget attføring etter første søknaden. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.