Gå til innhold

Jaja, nå blir da endelig Tom pappa på ordentlig!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jeg som er alle trollene, med femten stygge hoder.

Godt å få mistanken bekreftet! ;-)

• Svar 110
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• snø

20

• morsan

16

• hare1365380455

8

• cecily

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest forskjøvete innlegg
Skrevet

"Neida, putelull var bare litt uheldig i formuleringen sin ;o)"

Ja, jeg hadde heller ikke trodd at hun var trollet, men når Webbis legger inn et svar som det ovenfor så kan det jo se ut som det. Litt dårlig gjort av webbis synes jeg. Mulig h*n har slettet noe som var i tråden her, slik at svaret blir hengendes litt for seg selv, men bra du fikk oppklart det for alle som leser i tråden her at webbis ikke sikter til putten! ;-)

Webbis sikter heller ikke til Snø, selv om det kan se sånn ut nå - !

fei1365380229
Skrevet

Ja, jeg ble bare sittende å tenke litt her på hva jeg skulle ha sagt om jeg ble spurt av 4-åringen. Hun vet nok ikke hva adoptert er heller, så jeg tror jeg hadde slitt litt, med å hoste opp en enkel forklaring uten å bruke ordet ordentlig.

Jeg tror jeg glatt hadde brukt det ordet, uten å tenke meg om.

Men jeg fikk ihverfall en påminnelse her nå;)

Jeg syns ærlig talt at folk bør tenke seg litt om ja. Dattera vår har tidlig interessert seg for det med hvilken mage hun har ligget i og hvilken mage søsknene har ligget i.

Hun har hørt i barnehagen at jeg ikke er mammaen hennes og har omtrent hver eneste dag, 20 ganger om dagen spurt: "du er mammaen min du mamma?"

Hun sier hele tiden til kjente og fremmede; "det er mammaen min".

Jeg tror rett og slett hun har behov for bekreftelse på at jeg er den ordentlige mammaen hennes gang på gang på gang og da er det ikke så veldig gøy om andre barn i barnehagen sier at jeg ikke er det.

Skrevet

Godt å få mistanken bekreftet! ;-)

Ja, ikke sant. Og troll kan temmes.

Skrevet

Det er lett å se i tråden hvem webmaster sikter til.

Ja, for den som er bevandret i dols irrganger og mysterier, så! ;-)

Skrevet

Ja, ikke sant. Og troll kan temmes.

Men det blir ofte stor ståhei for ingenting! ;-)

hare1365380455
Skrevet

Ja, for den som er bevandret i dols irrganger og mysterier, så! ;-)

H*n skriver det samme hele tiden og er etter snø.

Skrevet

Men det blir ofte stor ståhei for ingenting! ;-)

To bed or not to bed, voila la question.

Hvorledes går det med fransken din, da? Holdes kunnskapene ved like?

Skrevet

Ja, jeg ble bare sittende å tenke litt her på hva jeg skulle ha sagt om jeg ble spurt av 4-åringen. Hun vet nok ikke hva adoptert er heller, så jeg tror jeg hadde slitt litt, med å hoste opp en enkel forklaring uten å bruke ordet ordentlig.

Jeg tror jeg glatt hadde brukt det ordet, uten å tenke meg om.

Men jeg fikk ihverfall en påminnelse her nå;)

Du kan gi de forklaringen jeg ga uten å bruke ordet "adoptert" også. Da sier du akkurat det samme, bare at du innleder med at "grunnen til at x ikke ser ut sånn som foreldrene er at..." osv. :-)

Det er 100% mulig å forklare det uten å si at adoptivforeldre ikke er ordentlige foreldre, det krever bare at man tenker litt.

Og hvis man ser på svaret til fei her lengre nede, så forstår man enda bedre hvor viktig det er å ikke si til små unger at vi ikke er de ordentlige foreldrene....

Beste hilsen fra

Beste hilsen fra

Skrevet

Tror han må være en smule betatt av meg ;o)

Beste hilsen fra

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg syns ærlig talt at folk bør tenke seg litt om ja. Dattera vår har tidlig interessert seg for det med hvilken mage hun har ligget i og hvilken mage søsknene har ligget i.

Hun har hørt i barnehagen at jeg ikke er mammaen hennes og har omtrent hver eneste dag, 20 ganger om dagen spurt: "du er mammaen min du mamma?"

Hun sier hele tiden til kjente og fremmede; "det er mammaen min".

Jeg tror rett og slett hun har behov for bekreftelse på at jeg er den ordentlige mammaen hennes gang på gang på gang og da er det ikke så veldig gøy om andre barn i barnehagen sier at jeg ikke er det.

Men kjære deg! Jeg ville aldri ha sagt til mitt barn, at du ikke skulle være mamma til ditt barn.

Jeg hadde nok prøvd så godt jeg har kunnet å forklare det slik det er.

Skrevet

Ja, det vet jeg, men da jeg kom inn i denne tråden var det nesten ikke noen innlegg fra vedkommende. Ett kanskje. Resten var slettet og også de svarene som jeg skjønner snø har gitt vedkommende. Og advarselen fra webbis om ikke å svare denne gamle kjenningen lå rett under snøs "hovedsvar" til puttelull.

Så for den som kom inn i tråden samtidig som meg og ikke visste om denne gjengangeren som elsker å snakke om snøtåka etc kunne det se ut som om pekefingeren gikk mot puttelull.

hare1365380455
Skrevet

Tror han må være en smule betatt av meg ;o)

Beste hilsen fra

Han er nok det....;) Du skriver gode innlegg forresten.

hare1365380455
Skrevet

Ja, det vet jeg, men da jeg kom inn i denne tråden var det nesten ikke noen innlegg fra vedkommende. Ett kanskje. Resten var slettet og også de svarene som jeg skjønner snø har gitt vedkommende. Og advarselen fra webbis om ikke å svare denne gamle kjenningen lå rett under snøs "hovedsvar" til puttelull.

Så for den som kom inn i tråden samtidig som meg og ikke visste om denne gjengangeren som elsker å snakke om snøtåka etc kunne det se ut som om pekefingeren gikk mot puttelull.

Ok, men godt at det ble oppklart.

Skrevet

Han er nok det....;) Du skriver gode innlegg forresten.

Takk :-)

Men jeg tror ikke at min "venn" er helt enig med deg, hihihi....

Beste hilsen fra

Skrevet

To bed or not to bed, voila la question.

Hvorledes går det med fransken din, da? Holdes kunnskapene ved like?

Det har vel blitt en klijsé å si at man kan alt på fransk unntatt språket, så jeg bare nynner ufortrødent:

Chanson d'amour Ra-ta-ta-ta-ta

hare1365380455
Skrevet

Takk :-)

Men jeg tror ikke at min "venn" er helt enig med deg, hihihi....

Beste hilsen fra

Bare ikke bry deg om det han skriver. (Og ikke svar....)

Skrevet

Webbis sikter heller ikke til Snø, selv om det kan se sånn ut nå - !

Ja, jeg skjønte det *S* men jeg var bekymret for dem som fortsatt er på stadiet "dol for dummies" ;-)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Du kan gi de forklaringen jeg ga uten å bruke ordet "adoptert" også. Da sier du akkurat det samme, bare at du innleder med at "grunnen til at x ikke ser ut sånn som foreldrene er at..." osv. :-)

Det er 100% mulig å forklare det uten å si at adoptivforeldre ikke er ordentlige foreldre, det krever bare at man tenker litt.

Og hvis man ser på svaret til fei her lengre nede, så forstår man enda bedre hvor viktig det er å ikke si til små unger at vi ikke er de ordentlige foreldrene....

Beste hilsen fra

Beste hilsen fra

Ja, jeg forstår jo det nå.

Jeg tror ikke jeg har tenkt så mye over den problemstillingen.

Jeg vet bare at jeg selvfølgelig ville sagt til mitt barn at fei var mamma til barnet sitt.

Men jeg tror samtidig at jeg kunne ha plumpet ut med at de "ordentlige foreldrene" kommer fra Kina eller hvor det måtte være.

Jeg er bare ærlig jeg altså, så jeg får vel bare regne med litt pepper for min ærlighet.

Men jeg lærte noe nå ihvertfall, og jeg kommer nok aldri til å gjøre det etter denne tråden;)

Skrevet

Bare ikke bry deg om det han skriver. (Og ikke svar....)

Nei jeg tar ikke fyren alvorlig, for jeg vet at han er ikke er helt rett skrudd sammen. Han har overhode ingen injurierende kraft, faktisk synes jeg at han er ganske underholdende :-)

Men jeg respekterer at ikke alle synes det samme, og at webbis holder nulltoleranse for fyren.

Beste hilsen fra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...