Gå til innhold

Hvordan ser rommet til ditt barn ut?

Anbefalte innlegg

Gjest Ryddemamma

Hvordan organiserer dere leker m.m Hvor stort ca er rommet. Hva bruker barnet ditt rommet sitt til? Leker det mye på rommet sitt? Hvilke regler har dere for rydding og eventuelt for kasting av leker (Tenker VELDIG på nettopp det nettopp nå, nemlig!!)

Hilsen mamma som skal i gang med helgevask og rommene til mine tre er BOMBET av leker osv Og jeg synes egentlig de ikke leker noe særlig der, de tar med lekene dit vi voksne er, også når de har besøk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/201383-hvordan-ser-rommet-til-ditt-barn-ut/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Våre tre har hvert sitt rom på ca. 10-12m2. De har oppbevaringskasser og kommoder til lekene, så når det er rydding på gang, er det lett for dem å rydde. Er ikke nøye på at lekene har faste plasser, duplo i duplokassen etc. Det viktigste er at de rydder det opp fra gulvet syns jeg.

De rydder ikke opp etter seg hver dag, men må ta økter når f.eks. helgevasken står for døren :)

Det er mellomste jenten vår (4 år) som bruker rommet sitt mest. Hun har dukkehus og div. som hun leker godt med, samt en cd spiller som hun liker å spille høy musikk på :) Har hengt opp gardiner foran sengen hennes (skråtak og sengen står inntil skråteket) så hun har sin lille hytte. Brukes mye!

Gutten vår bruker loftstuen mer enn rommet sitt, men det er der x-box'en står (han får ikke ha den på rommet) så det har nok sin naturlige forklaring.

Minsten på 2 er ikke så opptatt av rommet sitt enda, og drar på leker rundt om der som mamma måtte befinne seg :)

Jeg har tre små og det som er typisk er at de helst ikke leker på rommene sine når det er rotete der... Nå vi har ryddet derimot, da er rommet topp!

Åtteåringen har seng som er åpen under. Der står det fire plaskasser fra Ikea. En til dukkeklær, en til barbiesaker, en til spill og en til ting hun ikke vet hvor skal være...

Åtteåringen og femåringen må rydde rommene sine hver dag. Ofte er det slik at de blir bedt om å rydde rett før barnetv. Jeg går over rommene etter ryddingen (noen ganger slenges ting bak døra/under senga etc ;-)) , tar fram rot og legger det midt på gulvet. Da må de rydde rotet på nytt. Etterhvert skjønner de at det ikke nytter med lettvindte løsninger, så nå har de blitt riktig så flinke :-)

Et par ganger i året tar jeg skikkelig opprydning på rommene. Da kaster jeg masse smårot som ungene aldri tenker over er borte...

En gang nekta åtteåringen å rydde. Da samla jeg rotet i en plastpose og kasta det i søpla (hun ble advart på forhånd). Hun trodde nok ikke jeg ville kaste det, så hun ble ganske sjokka når hun så at jeg holdt ord. Nå rydder hun stort sett uten å mukke ;-)

rommet er ca 12kv og fylt med leker ja...

jeg synes det som fungerer best er å rydde rommet når hun er ute el borte. ødelagte leker blir kastet, og andre ting byttes ut. jeg har et kott som jeg setter bort ting i, og samtidig tar jeg frem det hun ikke har sett på en stund. Det blir som å få noe nytt nesten :)

skorpionfisken

Det der ordner barna selv. Rydding og organisering er deres oppgave.

Det resulterer i at rommet til eldstemann (16 nå) alltid har sett ut som en slagmark.

Rommet til den yngste (nå 9) er alltid pinlig ryddig og pent.

Det hender den yngste forbarmer seg over den eldste sånn at det av og til er ryddig der også...

Det der ordner barna selv. Rydding og organisering er deres oppgave.

Det resulterer i at rommet til eldstemann (16 nå) alltid har sett ut som en slagmark.

Rommet til den yngste (nå 9) er alltid pinlig ryddig og pent.

Det hender den yngste forbarmer seg over den eldste sånn at det av og til er ryddig der også...

*flirer*

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...