Gå til innhold

Har du opplevd noe overnaturlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av tråden "Et merkelig barn" spør jeg: Har du opplevd noe overnaturlig?

Kom med dine mest spennende spøkelseshistorier eller noe lignende. Synes dette er utrolig morsomt å lese om, og så står hårene litt opp på ryggen. ;)

Mange jeg jobber sammen med elsker å fortelle oss nattevakter om hus det spøker i, og jeg har hørt av flere at de har hørt lyder etc. F.eks. at noen går på tunge steinheller så de klikker, men når de ser ut, så er det ingen der.

Fortell noe dere også da! :)

Fortsetter under...

• Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Freya

26

• ShitDiddelyDo

4

• Patsi

3

• kaffepiken

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest grønne_øyne
Skrevet

Når jeg var tja...ca 14-16år hadde jeg og to andre veninner spiritisme..

Vi satt i et mørkt rom med en lysestake-blåste ut flammen og holdt hverandre i hendene og tenkte på _en_bestemt person.

Plutselig så ser jeg to selvlysendes grønne øyne-

Skikkelig dramaskrik, kun en av de to andre så det samme. Vi fortalte på likt hva vi så, snakka, skrek, gråt i kor og kunne vise akuratt _hvor_ disse øynene var...

Skikkelig ekkelt igrunn, for jeg tror igrunn ikke på sånnt :)

Ikke snakker jeg om det heller til noen lenger,,,,

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg tror jeg har fortalt det før, så jeg orker ikke å skrive det igjen. :)

Men for min del er det en liten mulighet for at jeg drømte.

Dessuten kan en aldri helgadere seg i forhold til at det en tror en opplever bare er generell sinnssykdom. :)

Skrevet

Når jeg var tja...ca 14-16år hadde jeg og to andre veninner spiritisme..

Vi satt i et mørkt rom med en lysestake-blåste ut flammen og holdt hverandre i hendene og tenkte på _en_bestemt person.

Plutselig så ser jeg to selvlysendes grønne øyne-

Skikkelig dramaskrik, kun en av de to andre så det samme. Vi fortalte på likt hva vi så, snakka, skrek, gråt i kor og kunne vise akuratt _hvor_ disse øynene var...

Skikkelig ekkelt igrunn, for jeg tror igrunn ikke på sånnt :)

Ikke snakker jeg om det heller til noen lenger,,,,

Kult! Jeg var alt for pysete og mørkredd til å prøve spiritisme da jeg var fjortiss. Tør ikke nå heller... Hehe.

Skrevet

Jeg tror jeg har fortalt det før, så jeg orker ikke å skrive det igjen. :)

Men for min del er det en liten mulighet for at jeg drømte.

Dessuten kan en aldri helgadere seg i forhold til at det en tror en opplever bare er generell sinnssykdom. :)

Hva var det da? Har ikke hørt noe om det. Hvis det ikke var den kaninen du drømte om, da. ;)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hva var det da? Har ikke hørt noe om det. Hvis det ikke var den kaninen du drømte om, da. ;)

Njæ, det er egentlig ikke noe spennende. :)

Jeg tror egentlig ikke på sånt, vettu, men likevel er jeg livredd for det. :)

Annonse

Gjest grønne_øyne
Skrevet

Kult! Jeg var alt for pysete og mørkredd til å prøve spiritisme da jeg var fjortiss. Tør ikke nå heller... Hehe.

har hvertfall fått respekt for det nå.....

Tror det er mye mellom himmel og jord som vi bør "passe" oss for....Ikke leke med slikt :)

Jeg gjør det ikke igjen hvertfall

Skrevet

Njæ, det er egentlig ikke noe spennende. :)

Jeg tror egentlig ikke på sånt, vettu, men likevel er jeg livredd for det. :)

Samme her. Tror jo liksom ikke på det, men jeg synes det er utrolig fascinerende.

Fikk skikkelig ståpels da samboeren kom hjem og fortalte DEN spøkelseshistorien fra leiligheten til en kollega. Og bedre ble det ikke av at jeg har overnattet der flere ganger i barndommen/ungdomstida. Hadde jeg visst at det spøkte der, så hadde jeg nok holdt meg langt unna. :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Samme her. Tror jo liksom ikke på det, men jeg synes det er utrolig fascinerende.

Fikk skikkelig ståpels da samboeren kom hjem og fortalte DEN spøkelseshistorien fra leiligheten til en kollega. Og bedre ble det ikke av at jeg har overnattet der flere ganger i barndommen/ungdomstida. Hadde jeg visst at det spøkte der, så hadde jeg nok holdt meg langt unna. :)

Jeg har hørt uforklarlige historier fortalt av mennesker så til de grader troverdig at jeg i hvert fall ikke kan si hardnakket at det ikke finnes noe mer enn det vi ser.

Det er like idiotisk å påstå noe sånt hardnakket som det er å påstå at det faktisk finnes mye mer enn vi kan se.

Jeg fikk søvnproblemer etter The Ring. Samme etter The Grudge. Samme etter Den Sjette Sansen. Samme på grunn av de to jentene i The Shining.

Jeg er livredd små spøkelsesjenter. :)

Skrevet

Jeg har hørt uforklarlige historier fortalt av mennesker så til de grader troverdig at jeg i hvert fall ikke kan si hardnakket at det ikke finnes noe mer enn det vi ser.

Det er like idiotisk å påstå noe sånt hardnakket som det er å påstå at det faktisk finnes mye mer enn vi kan se.

Jeg fikk søvnproblemer etter The Ring. Samme etter The Grudge. Samme etter Den Sjette Sansen. Samme på grunn av de to jentene i The Shining.

"Det er like idiotisk å påstå noe sånt hardnakket som det er å påstå at det faktisk finnes mye mer enn vi kan se."

Takk, _takk_! Det var akkurat det jeg prøvde å overbevise Sør og brusebad om i den andre tråden.

:-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

"Det er like idiotisk å påstå noe sånt hardnakket som det er å påstå at det faktisk finnes mye mer enn vi kan se."

Takk, _takk_! Det var akkurat det jeg prøvde å overbevise Sør og brusebad om i den andre tråden.

Du vil aldri klare å overbevise Sør om det. Folk har forsøkt her nå i en årrekke. :)

Skrevet

Du vil aldri klare å overbevise Sør om det. Folk har forsøkt her nå i en årrekke. :)

Jeg vet det, men jeg klarte ikke å hoppe ut av diskusjonen :-D

Skrevet

Da jeg var liten, bodde vi i et merkelig hus. Det var noen som gikk og gikk i stua hver natt. Men det var ingen der.. En gang sent på kvelden hørtes lyden av løpende skritt opp kjellertrappa. Noen forsvant inn på badet og slo døren i etter seg. Min mor lå våken i senga og hørte det, og gikk ut og tok i døra for å se hvem som var oppe. Døren var ulåst, og rommet var tomt. Vinduet var også stengt... Gardinene kunne finne på å begynne å "blåse" og vifte uten at vinduer eller dører var åpne.

Jeg tror egentlig ikke på sånt da. Men man kan jo ikke motbevise det heller..

Annonse

Skrevet

har hvertfall fått respekt for det nå.....

Tror det er mye mellom himmel og jord som vi bør "passe" oss for....Ikke leke med slikt :)

Jeg gjør det ikke igjen hvertfall

Så rare folk er.

Mange påstår de ikke tror på Gud.

Men spøkelser tror de på...

Bare tull alt sammen.

Skrevet

Hvis du fikk søvnproblemer etter "The Ring", så bør du ikke se "Et ubesvart anrop"...

"The Ring" var ingenting i forhold!

"Den sjette sansen" er en kjempebra film forresten!

:)

Skrevet

Jeg ønsker egentlig ikke å tro på noe overnaturlig, men det jeg opplevde som liten gjør at jeg har begynt å lure på om det er ting mellom himmel og jord som ikke kan forklares.

Jeg var på hytta en gang alene om kvelden. Faren min og søstra mi var ute og fisket. Jeg hadde angst fordi det ble så sent (vi hadde ikke mobiltelefoner på den tiden)

Så hørte jeg at noen trampet i gangen og gikk ut fra at de hadde kommet hjem.

men det var ikke dem.

først halvannen time senere kom de hjem og da var jeg ganske så skjelven.

Jeg fikk aldri noe svar på skrittene i gangen. Det som er så skummelt og som gjør at jeg aldri tør å overnatte på hytta alene er at min gamle onkel sa før han døde at hvis han skulle gå igjen noe sted så skulle det være på denne hytta.

Flere gjester har rapportert rare ting mens de har overnattet der. Jeg har bare opplevd denne hendelsen...

Skrevet

Huff ja. Små jentespøkelser er de verste. ;)

Og besatte småjenter á la Exorcisten!

*hyyyl*

Skrevet

Så rare folk er.

Mange påstår de ikke tror på Gud.

Men spøkelser tror de på...

Bare tull alt sammen.

er det ikke mer nærliggende å tro på sine forfedre (f.eks) enn Gud?

Skrevet

Hvis du fikk søvnproblemer etter "The Ring", så bør du ikke se "Et ubesvart anrop"...

"The Ring" var ingenting i forhold!

"Den sjette sansen" er en kjempebra film forresten!

:)

må innrømme at når jeg så "den sjette sansen" så skrek jeg av skrekk i kinosalen over en scene (husker ikke hvilken den var)

Jeg var så flau, og alle i kinosalen snudde seg opp og ned og til siden for å se den som skrek.

heldigvis var dette i USA så regner ikke med å få møte de i kinosalen igjen:)

Skrevet

Jeg mente ikke å starte en ny diskusjon om overnaturlige ting finnes eller ikke.

Ville bare høre noen "iskalde grøss" på en lørdagskveld. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...