Gå til innhold

God lukt i huset - hva bruker dere

Anbefalte innlegg

Gjest lukter godt
Skrevet

Synes none har så god lukt i huset og hører at de bruker luktelys, luktelampe (som de putter luktpulver i og lys under)

I tillegg tl at jeg er nøye med å vaske har jeg forsøkt noe men synes ikke det lukter så godt.

hva bruker dere til å få litt god lukt i huset, en lukt som ikke er for intens men som lukter godt

Gjest betasuppe
Skrevet

Jeg dytter en lukte-dings inn i støvsugeren. Etter at jeg er ferdig med å støvsuge er det en svak, behagelig, god lukt i huset. Disse "dingsene" fins i ulike dufter.

Regner med at disse fins i Norge også. Jeg bor i Berlin.

Gjest lille rosinen
Skrevet

Når vi kjøpte et dødsbo som hadde stått tomt i godt over et år, måtte vi trå til med noen tiltak for å få en ok lukt i leiligheten. Da kjøpte vi en sånn dings med sitronlukt for å putte i stikkontakten. Den lukta helt forferdelig. Så kjøpte vi en duftedings på rema1000 (!), med noe ferskenduft tror jeg det var. Og den lukta litt sånn mildt og godt. Den har tørket ut nå, men den funka når vi flytta hit hvertfall. Nå bruker vi bare duftelys. Jeg kjøper dem enten på Kremmerhuset eller noen hvite som de har på Åhlens som lukter mildt men friskt og godt.

Jeg liker forresten de grønne duftelysene på Kremmerhuset, men de blir fort utsolgt når de får dem inn, hvertfall her i byen.

Skrevet

Jeg liker SIA sine duftelys aller best, men de har noen telys på IKEA som er god også, tror det er 24 i en pakke, og de er orange, brune og beige, lukter litt som appelsin. De med vanilje er også god, men lukter altfor sterkt.

Gjest nickgirl
Skrevet

Jeg dytter en lukte-dings inn i støvsugeren. Etter at jeg er ferdig med å støvsuge er det en svak, behagelig, god lukt i huset. Disse "dingsene" fins i ulike dufter.

Regner med at disse fins i Norge også. Jeg bor i Berlin.

Jeg gjennomlufter huset med dører og vinduer på vid gap hver eneste dag.

Og jeg syns ingenting lukter bedre en et rent og deilig hus med masse frisk luft i!!!

laguna1365380434
Skrevet

Nå om dagen bruker jeg katt...;-) Den sprer sannelig en annerledes aroma..!

Men fra spøk til revolver, jeg synes leiligheten lukter godt når jeg har vasket med grønnsåpe med furunål. Ellers bruker jeg tidvis litt røkelse og duftlys og sånn, foeskjellig ting jeg synes passer på forskjellige rom.

På stua bruker jeg enten sitrongress eller ylang-ylang røkelse..På badet har jeg et god luktelys med sitron..Kjøkkenet lukter nøytralt og på soverrommet har til daglig noe sånn mild frukt ppotpourri, men jeg har noe heftig røkelse også, om mooden til det skulle være der.

Jeg har skapet fult av diverse sånt,men synes mesteparten av det er for stekt og crude..duftbrennere fra Bodyshop, røkelse og lys..En er heldig når en finner en lukteremedie som ikke slår en i nesa!

:-)

Skrevet

To dråper einebærolje på støvsugerfilteret når du støvsuger får hele huset til å dufte som om det er grønnsåpevasket.

Røkelse er deilig, men mange lukter ikke godt. Prøv deg fram selv. Jeg får hodepine av Nag Champa men mange elsker den.

Du får jo kjøpt luktfriskere men jeg syns alle lukter fælt.

Duftlys og potpurri gir også god lukt.

Skrevet

Blir lett kvalm og dårlig av lukter, så jeg bruker aldri godlukt i hus (eller bil). Vasker en del med grønnsåpe med furenårlsduft. Kanskje jeg skulle forsøke einebærolje. Er det apotekvare?

Skrevet

Jeg bruker vaniljelysene fra ikea. De lukter godt dersom det ikke er for mange av dem. Litt søtlig. Ellers er det noen fine lukteposer jeg ikke husker hvor kommer fra. De selges rundt omkring i oslo. Enten med rose, min favoritt, konvall m.m... De lukter nydelig.

Røkelse liker jeg ikke. Men smaken er som baken...

Skrevet

Ingenting lukter vel bedre enn et rent hus fritt for kjemikalielukter?

Skrevet

Få kjæresten på besøk, han lukter veldig godt;)

Skrevet

Blir lett kvalm og dårlig av lukter, så jeg bruker aldri godlukt i hus (eller bil). Vasker en del med grønnsåpe med furenårlsduft. Kanskje jeg skulle forsøke einebærolje. Er det apotekvare?

Du får einebærolje på apotek eller helsekost. Det er eterisk olje og du behøver bare en til to dråper. Ikke gå i felle og kjøp furunålsolje. Den lukter terpentin.

Skrevet

Hvis jeg vil ha noe ekstra duft, så bruker jeg å brenne oljelampe. Vann med eterisk olje (duft etter humøret) i beholderen over, og telys under.

Ellers er det vanskelig å dekke over vond luft, det er bedre å lufte godt og holde det rent. Da trenger en ikke ekstra lufttilsetninger. Men en nødløsning er jo å tilsette godlukt. Elsker forresten lukten av et Ajax-vasket baderom!

Skrevet

Jeg bruker vaniljelysene fra ikea. De lukter godt dersom det ikke er for mange av dem. Litt søtlig. Ellers er det noen fine lukteposer jeg ikke husker hvor kommer fra. De selges rundt omkring i oslo. Enten med rose, min favoritt, konvall m.m... De lukter nydelig.

Røkelse liker jeg ikke. Men smaken er som baken...

Luktelysene fra Ikea er kjempe bra. Billige er de også :-)

Gjest brusebad
Skrevet

Nytjæra tauverk, et par 50-favners bunter. Ikke noe lukter så godt som det.

Skrevet

Brenner røkelse! Finnes masse forskjellige røkelses-pinner som man bare tenner på og blåser ut flammen, så står de der og brer godlukt i hele huset!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...