Gå til innhold

å,nei, hva gjør jeg nå da?

Anbefalte innlegg

jeg er en jente som bruker lithionit og lamictal. Jeg har ikke penger før den 15. og er gått tom for lamictal. Er det trygt å gå rundt en uke uten lamictal. Det jeg tenker på er at jeg ikke får dette utslettet siden jeg da er en uke uten Lamictal og begynner rett på 300 mg.

Har ingen å låne penger av og har ikke frikort enda.

Mvh meg

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/205070-%C3%A5nei-hva-gj%C3%B8r-jeg-n%C3%A5-da/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det er for lenge å vente til den 15.

Det er mer enn noen hundrelapper du trenger. Sosialkontoret låner deg dette på dagen. Ta utskrift av svaret mitt, ta med resepten, og de låner deg disse pengene i morgen.

Gjest det spørs

Det er for lenge å vente til den 15.

Det er mer enn noen hundrelapper du trenger. Sosialkontoret låner deg dette på dagen. Ta utskrift av svaret mitt, ta med resepten, og de låner deg disse pengene i morgen.

Vet ikke om det er så enkel Nils Håvard. Sosialkontoret skal ha likningsattest, kontoutskrift, dokumentasjon på inntekter og utgifter. Når det gjelder nødhjelp så er det noen dagers ventetid, og når søker du om livsopphold tar det gjerne 2-3 uker før en får svar.

Jeg knakk en tann en gang og gikk til tannlegen. De kunne ikke behandle meg uten at de fikk betaling rett etterpå eller garanti fra sosialkontoret. Da jeg sto med tårer i øynene på sosialkontoret og spurte om de kunne ordne en garanti, fikk jeg beskjed om å gå tilbake å få et kostnadsoverslag, skaffe dokumentering på inntekter og utgifter, og til slutt sa de at behandlinga av søknaden ville ta 2-3 uker.

Heldigvis fant jeg en annen tannlege som jeg kunne få en giro med.

Om det ikke går på sosialkontoret,så er det noen apotek som er snille å kan skrive ut en giro isteden for.

Gjest sosialarbeider

Vet ikke om det er så enkel Nils Håvard. Sosialkontoret skal ha likningsattest, kontoutskrift, dokumentasjon på inntekter og utgifter. Når det gjelder nødhjelp så er det noen dagers ventetid, og når søker du om livsopphold tar det gjerne 2-3 uker før en får svar.

Jeg knakk en tann en gang og gikk til tannlegen. De kunne ikke behandle meg uten at de fikk betaling rett etterpå eller garanti fra sosialkontoret. Da jeg sto med tårer i øynene på sosialkontoret og spurte om de kunne ordne en garanti, fikk jeg beskjed om å gå tilbake å få et kostnadsoverslag, skaffe dokumentering på inntekter og utgifter, og til slutt sa de at behandlinga av søknaden ville ta 2-3 uker.

Heldigvis fant jeg en annen tannlege som jeg kunne få en giro med.

Om det ikke går på sosialkontoret,så er det noen apotek som er snille å kan skrive ut en giro isteden for.

Må nok dessverre bare støtte "det spørs" i det h*n sier her. Jeg tror det vil være lettere å komme igjennom og få det på forskudd på apoteket enn på sosialen. Med mindre man allerede har løpende ytelser på sosialkontoret og de kjenner en godt og har all dokumentasjon inne. Sosialen skal være siste utvei, og lettere en det er det heller ikke. Har man mulighet til å låne penger av bekjente/familie etc er det en bedre løsning. Det er mye utgreiing som skal til før man får noen ytelser fra sosialen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...