Gå til innhold

Selvskading/borderline

Anbefalte innlegg

Gjest Ikke i balanse

Jeg fikk denne diagnosen borderline/uemosjonell PF i 2001. Jeg hadde da en rekke innleggelser bak meg med selvskading og sucidalforsøk. Dette varte frem til 2003. Etter dette har jeg fungert "normalt" og ikke holdt på med selvskading eller suicdalforsøk. Jeg har gått sykemeldt siden 2004.

Nå skal jeg begynne i en attføringsbedrift i 50% stilling.

Men så skjedde det da.

Igår fikk jeg nok, er lei av alle spørsmålene fra familie og venner om jeg ikke snart skal gjøre noe om dagene og det har bygget seg etterhvert.'

Igår kom kniven frem og jeg skar meg dessverre opp endel. Det er første gang på 3 år!! Det er et skikkelig nederlag.

Vi dro på legevakten hvor de ikke ville gjøre annet enn å legge kompress på sårene.

Jeg føler jeg trenger å gå til en psykolog nå, men det er jo ventelister overalt. Er det vanlig at man får tilbakeslag så sent som 2 år når det gjelder bordeline. Hva bør jeg gjøre nå?

Jeg føler at jeg ikke får hjelp noen steder. Han på legevakten ville ikke legge meg inn fordi det var fullt på avdelingen.

Jeg tar 20 mg Cipralex til vanlig og 200 mg Lamictal.

Har du noen ide på hva jeg kan foreta meg, Nhd?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/205108-selvskadingborderline/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et enkeltstående tilbakefall trenger ikke bety så mye. Hold fast ved at du ikke ønsker å være selvdestruktiv og legg episoden bak deg.

Har du noen mulighet til å kontakte tidligere behandler og be om noen oppfølgningstimer? Hvis ikke kan du be fastlegen om å henvise deg til dps eller lignende for noen samtaler.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...